 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EAxW] Wibracje i stuki - automat / poducha / kolumna kierow |
Autor |
Wiadomość |
nabassu
Forumowicz

Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-12-2012, 01:21 [EAxW] Wibracje i stuki - automat / poducha / kolumna kierow
|
|
|
1. Stuki:
Podczas skrecania przy predkosciach parkingowych, w galu daje sie slyszec po jednym, dwa stuki.
Jak by przegub, ale nie.
Wachacze wymacane, wyszarpane u diagnosty ktory tez ma EA.
Bartek dal cynk, ze kolumna kierownicy (do przekladki brana pewnie z powypadka) moze miec luz.
Faktycznie jest luz w ostatnim wieloklinie. Najnizszy odcinek, ktory pozniej przechodzi juz w przegub i do komory silnika. Jak to usztywnic?
W "klienckim" EA przy wymianie magla, gdy brakowalo 2mm to przelozenia sruby przez wlasnie przegub, to w ten ostatni wieloklin trzeba bylo puknąć, co by sie zsunął.
Tu mam wrazenie ze by spadl sam!
Czy da sie te nity/bolce ktore widac na sciance jakos dobic?
2. Wibracje
Auto strasznie sie trzesie na postoju na "D".
Na "P" obroty sie podbijaja i troche ustepuje, ale nei do konca.
Obecnie z racji "ręce mnie już opadli", obroty jalowe podnieslismy sobie do 900 i "przypudrowalismy pryszcza", ale nie tak ma przeciez byc.
Wibracje ponadto ustają podczas wkrecania na obroty, ale powracają około 2500-3000 na jakies 500.
Poduszka skrzyni i "rozrzadu" zostaly podmienione na inne.
Odkrecenie calego wzmocnienia dolnego wraz z poduszka, po odpaleniu nie przynioslo roznicy. Poduszka wyglada dobrze.
Do wymiany poduszki grodziowej trzeba miec ekipe gorali i palnik plazmowy, wiec oszukuje sie ze to nie to. (magia VR-4...)
Konwerter skrzyni automatycznej?
Pomozcie prosze, bo sa to jak wiadomo najbardziej wnerwiajace problemy z kategorii "cholera wie gdzie". |
_________________ Z góry przepraszam za swoje posty, ich ton wynika ze zjawiska "swobodnej rozmowy z człowiekiem". |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
|
|
|
 |
nabassu
Forumowicz

Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-12-2012, 12:08
|
|
|
Legnum polift. Nie mamy logow, ale Maro nic niepokojacego nie widzial.
Cos lapie czestotliwosc i zaczyna drzec az widac to golym okiem na kierownicy.
Bede probowal Twojej metody z jednym cybantem na krawedzi polaczenia. Oby to byly te stuki.
A moze cos wsunac do srodka wieloklinu i wbic lekko? Pare precikow po obwodzie? |
_________________ Z góry przepraszam za swoje posty, ich ton wynika ze zjawiska "swobodnej rozmowy z człowiekiem". |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 28-12-2012, 12:13
|
|
|
Maciek...
Wibracje są przy niskich obrotach tak?
Ile ma obrotów w stanie spoczynku na D i P?
Tylna poducha jest do zrobienia, dostęp od góry łamańcem.
BTW, skrzynia w zakresie 500-600 przenosi dość spore wibracje.
Co do kiery.
U mnie w podobny sposób trzeszczały zapieczone końcówki drążka. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
nabassu
Forumowicz

Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-12-2012, 12:29
|
|
|
No takie obroty wlasnie 600 okolo. Az widac jak lata w oczach.
Jest dostep do poduchy? Cos czuje ze kupie nowa, albo poli, zeby miec juz na amen z glowy.
Czuje tez, ze bede uzywal podczas tej roboty duzo zwrotow z Twoim imieniem polaczonym z przeklenstwami i wariacjami "lamanca" (bo Tomek powiedzial ze sie da)
Na kiere Owczar dal przepis cybantowy przy przegubie grodziowym. |
_________________ Z góry przepraszam za swoje posty, ich ton wynika ze zjawiska "swobodnej rozmowy z człowiekiem". |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 28-12-2012, 12:48
|
|
|
Maciek, najpierw musisz oczyścić wszystko dookoła, czyli przepustnica, rury dolotowe (ten gumowy rozdzielacz do turbin też). Potem uprzątnij węże podciśnień.
Auto lekko podnieść od przodu by był dostęp od spodu.
No i najlepiej we 2 osoby.
Długie przedłużki i łamańce to podstawa sukcesu. Jak masz pneumatyka to nawet lepiej.
Razem z Paulem (psbarham) juz 3 razy wymontowywałem poduchę (raz wymianka na poli u mnie, 2 x swap na manuala i zrzucanie skrzyni). |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 28-12-2012, 13:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
nabassu
Forumowicz

Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-12-2012, 13:20
|
|
|
O!
A polecasz poli czy ori? Te w osi auta to sie boje troche poliuretanowac, zeby nie walilo. |
_________________ Z góry przepraszam za swoje posty, ich ton wynika ze zjawiska "swobodnej rozmowy z człowiekiem". |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 28-12-2012, 13:22
|
|
|
nabassu napisał/a: | A moze cos wsunac do srodka wieloklinu i wbic lekko? Pare precikow po obwodzie? |
Myślę, że lepiej niż z cybantem. Miedziane druciki powinny się ładnie dopasować, tylko mi się nie chciało zdejmować kolumny. Usztywnij, jeśli pomoże to dalej się pobawisz.
A co do poduchy to tak jak Tomek napisał. Ja bym jeszcze sprawdził czy silnik będzie drgał jak odkręcisz przednią poduchę i spróbujesz pochylić silnik najpierw do przodu, a potem do tyłu. Bo pytanie brzmi, czy te drgania to efekt poboczny czy główny? Czy silnik drga bo pracuje nierówno, czy pracuje równo, ale drga bo jest źle zawieszony? |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 28-12-2012, 13:34
|
|
|
nabassu napisał/a: | O!
A polecasz poli czy ori? Te w osi auta to sie boje troche poliuretanowac, zeby nie walilo. |
Poli jak najbardziej, ale będzie je czuć w niskim zakresie obrotów. Dla mnie to pomijalna sprawa. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 28-12-2012, 15:52
|
|
|
Owczar napisał/a: | nabassu napisał/a: | A moze cos wsunac do srodka wieloklinu i wbic lekko? Pare precikow po obwodzie? |
Myślę, że lepiej niż z cybantem. Miedziane druciki powinny się ładnie dopasować, tylko mi się nie chciało zdejmować kolumny. Usztywnij, jeśli pomoże to dalej się pobawisz.
A co do poduchy to tak jak Tomek napisał. Ja bym jeszcze sprawdził czy silnik będzie drgał jak odkręcisz przednią poduchę i spróbujesz pochylić silnik najpierw do przodu, a potem do tyłu. Bo pytanie brzmi, czy te drgania to efekt poboczny czy główny? Czy silnik drga bo pracuje nierówno, czy pracuje równo, ale drga bo jest źle zawieszony? | Ten drucik, drciki, druciarstwo czy jak to zwał długo nie wytrzyma, jak juz to wkładka mosiężna, ten wieloklin pracuje przy każdym skręcie kierownicy, z miedziuchy zostaną się po krótkim czasie wiórki, nie ma co tez przedobrzać z przeciskaniem gdyż można z tulei zrobić tulipana. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 28-12-2012, 16:01
|
|
|
Tylko, że z tą kolumną jest problem by to usztywnić, a nie zrobić nierozłącznej
Tulipana ciężko z tego zrobić, bo jest z grubej rurki... |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 28-12-2012, 16:23
|
|
|
Skoro się rozbija ta rurka to i bez problemu można z niej tulipana zrobić dzięki nafrezowanemu wielowpustowi, ale na upartego można też przewalcować na gorąco i spróbowac poskładać, tylko że jak sie przesadzi z walcowaniem to można sobie element walcowany do kosza poslać. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
nabassu
Forumowicz

Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-12-2012, 18:56
|
|
|
Najsensowniej brzmi ten szeroki cybant. A moze wydlubac te fabryczne punkty i tam wlac epoxyd?
[ Dodano: 28-12-2012, 19:08 ]
o, to dobre http://www.sklepy24.pl/sz...rawcza+dn25+1/2
[ Dodano: 28-12-2012, 19:16 ]
na allegro po 18zl. 3/8 cala? |
_________________ Z góry przepraszam za swoje posty, ich ton wynika ze zjawiska "swobodnej rozmowy z człowiekiem". |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 28-12-2012, 20:48
|
|
|
nabassu napisał/a: | Podczas skrecania przy predkosciach parkingowych, w galu daje sie slyszec po jednym, dwa stuki | Z tego co opisujesz to 100% kolumna kierownicza. 70% właśnie ten wieliklin, a 30% krzyżaki. Podobno każdy krzyżak tego typu ma luz (nawet nowy), gdyż to gwarantuje możliwość jego pracy. Jednak za duży luz powoduje stuki. Owczar napisał/a: | Jak się raz poruszy tym połączeniem to już tak ma | Potwierdzam. Przekonałem się o tym osobiście. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 28-12-2012, 22:30
|
|
|
Usztywnić kolumny nie możesz za bardzo, bo w razie w... ma się toto rozłączyć i nie pozwolić na wepchnięcie kierownika w klatę kierowcy.
Po wsadzeinu poliuretanu w poduszki drgania będziesz musiał polubić - wtedy będą one normą |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|
|