To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - [Cari 1.8 GDI] Problem z pedałem sprzęgła

DarknesS - 03-01-2013, 18:43
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Problem z pedałem sprzęgła
Witam,

jakie są objawy kończącej się pompy wysprzęglika? Pytam ponieważ mam następujące objawy: pedał po wciśnieciu jakby kleił się na moment do podłogi i wydaje dziwny dźwięk gdy pedał wraca do góry, czasami pracuje skokowo i dodatkowo co zaobserwowałem na postoju, piszczy coś po wciśnięciu pedału sprzęgła. Czy czeka mnie wymiana pompy czy czegoś grubszego? Pompę da się wymienić bez ściągania skrzyni?

Dodam tylko, że pompa sprzęgła jest sucha, nie poci się. Nie wiem jak pod autem ale wygląda na to, że nie ma wycieku. Jedynie co dziwnie wygląda to skorodowana pokrywa pompy wysprzęglika.

DIABEŁ - 03-01-2013, 20:16

Witam objawy miałem podobne ,skończyło się wymianą wysprzęglika Koszt ok. 100 pln
DarknesS - 03-01-2013, 21:04

Wysprzęglika? Czyli trzeba ściągać skrzynie i najlepiej wymienić komplet wraz z tarczą i dosciskiem?
scoratir - 03-01-2013, 23:12

Wysprzęglik to taka pompka na zewnątrz skrzyni. Idzie do niego przewód z płynem z pompy sprzęgła... po wciśnieciu sprzęgła widoczny powinien być ruch tłoczka.
Xiah - 04-01-2013, 20:01

miałem podobny problem, jednak zamiast inwestować w wysprzęglik kupiłem zestaw naprawczy, i sprzęgło od nowa jak nowe:), nie wymieniałem tłoczka a jedynie same gumki, udało mi sie taki zestaw dostać za 25 zł.
DarknesS - 04-01-2013, 20:12

Wysprzęglik AISIN mogę mieć za 100zł, tylko pytanie czy muszę go wymieniać "na już"... dzisiaj pedał sprzęgła pracował bardzo dobrze. Nie wiem czy to aby na pewno wina wysprzęglika. Może pompa powoli nawala?
scoratir - 05-01-2013, 09:55

Wymiana gumek pomaga... ale raczej na krótko. Nie ma dostępnych dobrych gumek naprawczych. Zazwyczaj wysypują się po 20-30 kkm. AISIN jest jednym z lepszych zamienników (produkuje części na pierwszy montaż głównie dla Toyoty).

Tylko problem właśnie ze znalezieniem winowajcy ;]... Zarówno pompa jak i wysprzęglik działają na identycznej zasadzie. Oba mogą mieć wewnętrzne, niewidoczne przecieki. Może lepiej rozebrać jedno i drugie i sprawdzić co wygląda gorzej... Tak sądzę...
Wczoraj mogło działać lepiej bo jest troszkę cieplej i gumki wewnątrz nie są takie twarde, jak przy niskiej temperaturze.

Przecieki spróbuj zlokalizować podnosząc, albo nawet ściągając gumki osłonowe. Sprawdz czy pompa nie jest wilgotna, jest ona nad pedałem sprzęgła w kabinie. Weź latarke i ją znajdziesz.

Xiah - 06-01-2013, 14:53

jeżeli po tych zabiegach nadal nie ma pewności co do źródła problemu proponuje wziąść ten zestaw naprawczy, wyienic wszystkie gumki na wysprzęgliku, koszt 20 na 20-30kkm to nie wiele, jeżeli okaże sie ze po przejechanych km, lub odrazu problem nie zniknie mozna wtedy wymienic pompe. dlatego proponuje zaczac od wysprzeglika, jak sie uda to odbrze, a jak nie to wtedy trudno....ale przyajmniej winowajca znaleziony.
DarknesS - 06-01-2013, 19:36

Kupie wysprzęglik i go wymienie. W sumie to najmniejszy koszt więc specjalnie go nie odczuje. A powiedzcie mi czy macie jakiś patent na odkręcenie skorodowanego odpowietrznika oraz rurki doprowadzającej płyn hłodniczy do wysprzęglika tak żeby nie urobić nakrętki?
Xiah - 06-01-2013, 20:36

.......na pewno na począek wd40 dobrze spryskac i poczeać, pozniej moze jakimis delikatnymi ruchami lekkoodkrecic, znowu wd40....mialem podobnie problemz rurka od płynu hamulcowego na tylnym kole i zabiegi z wd 40 pomogły udało mi sie odkrecic bez problemu.
DarknesS - 19-01-2013, 18:26

Panowie dzisiaj się za to wziąłem, dostałem wysprzęglik firmy Jakoparts. Trochę zimno ale trzeba było to naprawić ;) Wymiana jest bajecznie prosta, odkręcamy 2 śruby (uwaga na podkładki) i wężyk z płynem hamulcowym. Nieco więcej problemów było z odpowietrzeniem układu. Dla potomnych: trzeba wlać nieco płynu do zbiornika wyrównawczego w pompie sprzęgła, popracować trochę pedałem sprzęgła. Następnie bierzemy dużą strzykawkę z gumowym tłokiem (do kupienia w każdej aptece po 4zł) oraz gumowy wężyk, który założymy na strzykawkę. Nabieramy jakieś 60ml płynu i za pomocą odpowietrznika wtłaczamy płyn do układu. Trzeba pamiętać aby wyjąć korek zbiornika wyrównawczego. Trochę pobulgocze. Czynność powtarzamy aż nie będzie bulgotać. Zakręcamy odpowietrznik i gotowe :) P.S mam nadzieję, że u mnie wina leżało po stronie wysprzęglika... Po testach sprzęgło działa bardzo ładnie :)
Xiah - 19-01-2013, 20:05

no to super:))) jle wyniosło cie kupno nowego wysprzęglika...??
DarknesS - 19-01-2013, 20:23

Wysprzęglik kosztował mnie grosze. Mam znajomego który załatwił mi towar z blueprinta. Okazało się, że w pudełku jest jakoparts (Herth+Buss Jakoparts). Zapłaciłem za niego 93zł a w ipartsie kosztuje prawie 200zl :D Więc można powiedzieć, że jeszcze na tym zarobiłem ;) O ile to była wina wysprzęglika. Pedał teraz chodzi nieco ciężej niż wcześniej, więc pewnie stary wysprzęglik mógł mieć jakieś zarysowania na cylinderku przez, które dostawało się powietrze lub też była jakaś nieszczelność. Jutro sprawdzę czy pompa nie jest mokra bo dzisiaj nie chciało mi się leżeć na śniegu ;)
rolando - 18-10-2013, 14:47

http://www.centrumsprzegl...lik-roznice,23/

fajny poradnik, może się komuś na przyszłość przyda

ross - 04-06-2014, 22:06

Mam pytanie jak normalnie wysuwa się wyprzęgnik , bo w moim samochodzie ruch wynosi 6mm i brak wysprzęglenia , siłownik suchy wymieniany podejrzenie pompy płyn brudny i nie ubywa lecz lekko płynu przybywa po wciśnięciu pedału sprzęgła .Jaka może być przyczyna defektu braku wysprzęgania? 07.06.2014 Już po problemie wymie
niłem pompę TRW.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group