To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [ALL] Odwrotnie podpięty Akumulator. Co mogło paść???

Anonymous - 03-01-2007, 11:07
Temat postu: [ALL] Odwrotnie podpięty Akumulator. Co mogło paść???
Podczas ostatnich mrozów pożyczyłem swoj akumulator do auta obok. I podłączając go znów do swojego auta, przypadkowo podlaczylem plus do minusa i odwrotnie....
(nie podlaczajcie akumulatora w nocy i w pospiechu).

Zwarcie trwalo sekunde, po czym uderzylem sie w glowe i zorientowalem co sie stało.
Podpiąłem akumulator jak w inrtukcji :P, ale...

Colcik odpalił, jednak kilka rzeczy zwariowało: dmuchawa, predkosciomierz, licznik, zegarek, lampka wewnętrzna włączały się po kilku minutach od odpalenia, a wycieraczki działały z tą samą prędkościa na każdym ustawieniu.

2 dni później jadąc moim kulawym coltem... zgasł mi na trasie... jedyne co sie swieci to kontrolka od zapłonu i SRS.

Co mogło paść??? Pomóżcie.

Anonymous - 03-01-2007, 11:17

zacznij od sprawdzania wszystkich po kolei bezpiecznikow...dlugopisik i jazda..
Anonymous - 03-01-2007, 12:27

Sprawdzilem bezpieczniki. No i jest taki jeden 100 amperowy od akumulatora.
Po podlaczeniu drugiego automatycznie się pali :(

Wtedy akumulator nie jest ładowany i sie rozładowywuje.

Teraz gdzie może być zwarcie...

PS. Licznik, dmuchawa itp. odżyły :)

josie - 03-01-2007, 12:34

Bardzo możliwe że padł mostek prostowniczy w alternatorze (któraś dioda) i ładowania albo nie ma, albo jest jakieś wariackie i przez to te siupy różne.
Anonymous - 03-01-2007, 12:44

chyba nie obejdzie sie bez żmudnego sprawdzania elem. elektryki :| zaczynajac jak josie pisze
Anonymous - 03-01-2007, 22:30

Witam
Też tak zrobiłem kiedyś przypadkowo U mnie padł bezpiecznik od alternatora 80A w skrzynce w komorze silnika Ale skoro zmieniasz i się pali bezpiecznik to ja też obstawiam mostek w alternatorze W końcu to poważny prąd zwarciowy poszedł :lol:

Anonymous - 04-01-2007, 19:31

Dla mnie to też mostek Gretza?
maciej 63 - 07-01-2007, 19:58

to może być mostek prostowniczy w alternatorze z tym że nie gretza w nim są 4 diody
a alternator jest prądnicą 3 fazową z prostownikiem najczęściej 6 lub 9 diodowym
i bez poważnego rozmontowania i rozlutowuwania diód się nie obejdzie

wojmi1 - 08-01-2007, 16:48

Zacznij od odlaczenia np alternatora jezeli dalej pali ci bezpieczniki to przylacz alternator i odlacz nastepne podejzane uzadzenie --- ja bym tak do tego dochodzil bo inaczej to wrozenie
Anonymous - 08-01-2007, 21:06

maciej 63 ma rację. Myślę, że jeżeli daje się uruchomić silnik to najprościej będzie zmierzyć napięcie na podłączonym akumulatorze i zobaczysz czy akumulator jest ładowany, to da ci obraz alternatora.
Krzyzak - 09-01-2007, 12:51

maciej 63 napisał/a:
9 diodowym

w Misiu jest ta bardziej rozbudowana wersja :)

wojmi1 - 11-01-2007, 18:45

Uklad regulatora napiecia mostka tak latwo nie przebijesz
Martinez-nl - 18-08-2009, 22:39

Witam wszystkich:)
U mnie został podłączony akumulator również na odwrót i następstwa tego są takie że
centralny zamek,radio,zegar działają dopiero po przekręceniu stacyjki a na zapalniczce nie mam wogóle prądu.Alternator ładuje ,ale po jakimś czasie pali mi bezpiecznik 10A i akumulator siada.Wszystkie bezpieczniki są OK.Gdzie mam szukać przyczyny?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group