To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Błąd 11 i nierówna praca na wolnych obrotach

Anonymous - 13-01-2013, 16:29
Temat postu: [Cari 1.6] Błąd 11 i nierówna praca na wolnych obrotach
Witam!
Wczoraj pytałem w wątku FAQ błędy, ale założę nowy wątek bo zrobiłem odczyt EvoScanem.

Dla przypomnienia – wczoraj podczas jazdy zapalił mi się check. Świecił może z 10 min. i sam zgasł podczas jazdy. Po podpięciu w garażu kabelka wymrugal błąd nr 11. W sumie to auto pracuje dobrze, może jak sie rozgrzeje i jest ciepły to delikatnie czuć na wolnych obrotach, że trochę poszarpuje. Podczas jazdy nic sie nie dzieje. Dziś rano jak go odpalilem po nocy to rownież nie pracował równo tylko szarpał trochę.

Robertdg (jeszcze raz dzięki za pomoc) postawił na sondę lambda.

Wczoraj wieczorem odpiąłem klemę, wykasowałem błąd.

Dziś rano żona pojechała do pracy. W sumie w obie strony ok. 80 km. Check podczas jazdy się nie zapalił. Po przyjeździe podpiąłem kabelek i … zero błędów. Podłączyłem EvoScana i sczytałem log na ciepłym silniku – odpalenie, praca na wolnych obrotach, przygazówka do 3000 obr. i znów praca na wolnych obrotach.

Może ktoś rzucić okiem na log i ewentualnie podpowiedzieć czy coś jest nie tak?

Zaznaczę, że auto delikatnie „tyrpie” na wolnych obrotach. Dodam, że niedawno mechanik wymieniał mi zawory, po wymianie było je słychać, ale pracował równo, wziął auto do ponownego ustawienia zaworów i po tej regulacji niby jest lebiej już ich tak nie słychać ale właśnie nie pracuje równo na wolnych obrotach.

Auto - Carisma 1.6 i + gaz 90 KM.
Co to może być?
Pozdrawiam!

LOG EvoScan do pobrania

szunaj - 19-02-2013, 09:33

Witam z tego co się orientuje to błąd 11 oznacza że coś nie tak z sondą lambda lub z jej obwodem
TrzecI - 21-02-2013, 16:28

błąd 11 to
Heateted oxygen sensor (HO2S) no change of signal
coś nie tak z czujnikiem

Jasskier - 26-03-2013, 09:05

Kolego @byczeks możesz poda jeszcze raz logi z twojej carismy 1.6.Mam ten sam problem od 2-3 lat i nigdy nic wiecej nie było jak kasowanie błędu. Tej zimy zauważyłem większe spalanie i szukam co może by przyczyną.Tłumaczyłem to sobie niską temperaturą ale po sprawdzeniu na dystansie 400 km spalanie nie jest normalne. U ciebie w logach też jest tak gdy na rozgrznym silniku dodam trochę gazu to AFR spada do granicy 13. I gdy na 3 biegu wcisnę max gaz przy 2000rpm afr od razu idzie do 13. Wiem ze rok temu w tych samym przypadku wzbogacał delikatnie mieszankę dopiero przy 4000rpm i przy odcięciu jest 11.98.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group