[97-04]Galant EAxA/W - [EA6A/W 2.0TD] Wskazania obrotomierza
Dread87 - 28-01-2013, 16:17 Temat postu: [EA6A/W 2.0TD] Wskazania obrotomierza Witam, zauważyłem ostatnio, że jadąc 100km/h na 5 biegu obroty trzymały się w okolicach 2000-2100rmp.
Nie byłoby w tym nic dziwnego, tylko, że od niedawna jadąc z tą sama prędkością, po tej samej trasie, w tych samych warunkach, na tych samych kołach/oponach prędkość obrotowa silnika to około 2500-2600rmp.
Czym może być spowodowany taki skok obrotów?
Obie sytuacje miały miejsce tej zimy, włączone były światła mijania, i ogrzewanie na 3cim poziomie, bez klimatyzacji, z wyłączonym ogrzewaniem tylnej szyby i bez radia.
Koła jakie mam założone to 185/65R14
No i oczywiście w samochodzie tylko ja i żadnego zbędnego balastu nie wożę.
milo - 28-01-2013, 16:28
Koła nie maja nic do tego , albo wariuje Ci obrotomierz tak z zimna albo masz uślizg sprzęgła sprawdzałeś podobny temat masz tu też diesel http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=77278
Dread87 - 28-01-2013, 16:33
milo, oczywiscie ze srednica kol ma wplyw na wskazania;) sprzeglo w normie, tak jak cala reszta.
Jesli nawet, to wariuje przy tych smych kolach, srednicach i predkosciach;)
Temat przeczytalem, ale nie ma rozwiazania... BTW dziekuje za zainteresowanie;)
milo - 28-01-2013, 16:38
Dread87 napisał/a: | oczywiscie ze srednica kol ma wplyw na wskazania |
Licznikowo nie ale sprawdzając gps-em itp..tak
Teraz mam koła 14/185/70 zimowe a letnie 205/55/16 i wskazania licznik a obrotomierz bez zmian za to gps-em to juz inaczej pokazuje
Owczar - 28-01-2013, 16:38
Dread87 napisał/a: | milo, oczywiscie ze srednica kol ma wplyw na wskazania;) |
Nie ma, ma tylko wpływ na różnicę między prędkością wskazywaną, a rzeczywistą.
Dread87 - 28-01-2013, 16:40
No ok, ale to nie tlumaczy rozbieznosci rzedu 500rmp, nawet jesli wskazniki nie pokazuja prawdziwych obrotow, to wiem jaki dzwiek ma silnik przy 2krmp i przy 2,5krmp... Nawet slychac ze wieksze obroty sa a predkosc ta sama
Owczar - 28-01-2013, 16:43
Jedyna możliwa przyczyna rzeczywistej rozbieżności to ślizgające sprzęgło lub złe wskazania obrotomierza. Nie ma innej możliwości aby przełożenie uległo zmianie.
Dread87 - 28-01-2013, 16:44
Owczar, dlatego temat jest o tyle ciekawy, bo przelozenia sa "sztywne" i nie ma sily zeby to zmienic, ale sprzeglo tez mam w normie, nie ma ani za duzego ani tez za malego luzu, nie slizga sie i jest ok...
milo - 28-01-2013, 16:44
Dread87 napisał/a: | Nawet slychac ze wieksze obroty sa a predkosc ta sama |
Zacznij może od predkościomierza kilometry dobrze zlicza
Dread87 - 28-01-2013, 16:47
Tak, kilometry liczy prawidlowo, a predkosc sprawdze z GPSem...ale to nie dzis, bo nie ma warunkow, ciagle snieg sypie a poza tym po miescie nie wolno jezdzic 100km/h
milo - 28-01-2013, 16:49
Możliwe że to prędkościomierz zaniża wskazania znowu pada
Dread87 - 28-01-2013, 16:55
Sypie od rana:/
BTW jak można sprawdzić sprzęgło?
milo - 28-01-2013, 16:59
Dread87 napisał/a: | jak można sprawdzić sprzęgło? |
Podczas jazdy na wyższym biegu jak dasz dobrze gazu obrotomierz idzie w góre a predkościomierz stoi wtedy slizga sie sprzęgło, odkąd Ci bierze sprzęgło
major - 28-01-2013, 17:35
Dread87, może źle włożyłeś wskazówkę jak rozbierałeś zegary(o ile jest to możliwe technicznie)
Dread87 - 28-01-2013, 21:11
wiec tak: 60km/h i 5ty bieg + gaz do dechy = obroty w miejscu a prędkość w gore bardzo żwawo. Zegary mam jeszcz oryginalne założone bo prace ciagle trwają;)
|
|
|