Pajero IV - zawór egr - czy można zaślepić?
adasm - 29-01-2013, 10:12 Temat postu: zawór egr - czy można zaślepić? Mitsubishi Pajero 3,2, DiD 2008r
Zesłabnie podczas jazdy.
Komputer zdiagnozował błąd zaworu EGR - pewnie uszkodzony.
Mam pytanie, czy można jakimś domowym sposobem sobie z tym poradzić? - zaślepić zawór EGR lub coś takiego ?
zbyszekm2 - 29-01-2013, 11:15
nie można, EGR wykorzystuje wszystkie 5 pinów. i będzie zawsze widział błąd.
Było to możliwe tylko w pajero 00-06.
adasm - 29-01-2013, 12:10
Dzięki za odpowiedź.
Co więc można zrobić? Jednie nowy? Jaki orientacyjnie to jest koszt?
zbyszekm2 - 29-01-2013, 12:27
zadzwoń proszę 602-673-905
adasm - 29-01-2013, 15:34
już widzę 1299zł :/
dzięki za pomoc
[ Dodano: 04-02-2013, 16:31 ]
auto jest po gwarancji, mechanik wyciągnął część, wymył, wyczyścił, przetkał, zamontował, skasował błąd i jak na razie spokój, zrobiłem z 500km i auto jeździ i kontrolka się nie zaświeca.. czyżby zostało 1299,- w kieszeni ?
Patriko - 20-10-2013, 20:37
Witam, czy przytkany zawór egr powoduje słabe wkręcanie się obrotów silnika powyżej 3 tys. ale tylko podczas jazdy i zapaleniem się check engine?pozdrawiam.
zbyszekm2 - 20-10-2013, 20:39
Zaciskający się, może tak robić.
Patriko - 20-10-2013, 21:10
zbyszekm2, poprzedni właściciel mojego auta robił już u Pana wymianę lub czyszczenie egr ,myśle że ma to związek z chipem. Gdyby nie ta odległość podjechałbym na przegląd.Pozdr
[ Dodano: 22-10-2013, 17:18 ]
zawór wyczyszczony.dobre dojście zero problemu po godzinie było po sprawie.
mikello - 09-04-2014, 21:44
Podbijam,
Kolego Zbyszku, co znaczy "wykorzystuje wszystkie 5 pinów" ?
Z tego co widzę, dwa piny sterują silnikiem a trzy są od czujnika położenia (potencjometr).
Mam Pajero z 2004 roku i EGR tam chyba niczym się nie różni od tego po 2006 to dlaczego taki podział na te które można zaślepić?
Zastanawiam się tylko w którym miejscu, czy blacha włożona bezpośrednio przed EGR nie zablokuje ruchu zaworu?
I jeszcze jedna niewiadoma:
Spaliny do EGR docierają przez chłodniczke, i o ile ma ona za zadanie chłodzenia, to czy w zimie nie dogrzewa czasem wstępnie płynu chłodzącego, przez co silnik się szybciej nagrzewa?
Zastanawia mnie to czy w przypadku zaślepienia tego obiegu, zimą nie będzie problemu.
Anonymous - 27-10-2014, 00:01
Witam, kupiłem 5 letnie Pajero 3,2 z przebiegiem 200 tyś po dwóch miesiącach jazdy przejechałem 20 tyś km i nagle spadła moc (zapaliła sie też kontrolka awarii silnika i jakiś bład przeładowania lub niedoładowania). Czy powodem tej awarii może być wspomniany zawór egr czy raczej turbina?
Dziękuję za wszelkie podpowiedzi gdyż nie znam jeszcze tego auta
zbyszekm2 - 27-10-2014, 08:00
Raczej czujnik doładowania ciśnienia.
malpik - 28-02-2016, 11:51
Witam
Jakby ktoś chciał pozbyć sie EGR`u tu jest chip:
http://www.4wdsupplies.co...it-ns-nt-nw-nx/
i utrzymuje on zawór cały czas w pozycji zamkniętej
Wiecej opisów tu:
http://www2.pajeroclub.co...ead.php?t=42270
Z tego co zauważyłem stosują Australijczycy w wszystkich wersjach Gen. 4
To tak dla ciekawości i podzielone z znalezionego w necie. Są też tam opisy jak pożegnać DPF i zrobić auto milsze dla użytkownika a niekoniecznie dla środowiska. Cena jes w UAD nie w USD
|
|
|