Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
zawór egr - czy można zaślepić?
Autor Wiadomość
adasm 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-01-2013, 10:12   zawór egr - czy można zaślepić?

Mitsubishi Pajero 3,2, DiD 2008r
Zesłabnie podczas jazdy.
Komputer zdiagnozował błąd zaworu EGR - pewnie uszkodzony.

Mam pytanie, czy można jakimś domowym sposobem sobie z tym poradzić? - zaślepić zawór EGR lub coś takiego ?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 29-01-2013, 11:15   

nie można, EGR wykorzystuje wszystkie 5 pinów. i będzie zawsze widział błąd.
Było to możliwe tylko w pajero 00-06.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
adasm 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-01-2013, 12:10   

Dzięki za odpowiedź.

Co więc można zrobić? Jednie nowy? Jaki orientacyjnie to jest koszt?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 29-01-2013, 12:27   

zadzwoń proszę 602-673-905
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
adasm 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-01-2013, 15:34   

już widzę 1299zł :/

dzięki za pomoc

[ Dodano: 04-02-2013, 16:31 ]
auto jest po gwarancji, mechanik wyciągnął część, wymył, wyczyścił, przetkał, zamontował, skasował błąd i jak na razie spokój, zrobiłem z 500km i auto jeździ i kontrolka się nie zaświeca.. czyżby zostało 1299,- w kieszeni ? ;)
 
 
Patriko 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 15
Skąd: OLsztyn
Wysłany: 20-10-2013, 20:37   

Witam, czy przytkany zawór egr powoduje słabe wkręcanie się obrotów silnika powyżej 3 tys. ale tylko podczas jazdy i zapaleniem się check engine?pozdrawiam.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 20-10-2013, 20:39   

Zaciskający się, może tak robić.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Patriko 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 15
Skąd: OLsztyn
Wysłany: 20-10-2013, 21:10   

zbyszekm2, poprzedni właściciel mojego auta robił już u Pana wymianę lub czyszczenie egr ,myśle że ma to związek z chipem. Gdyby nie ta odległość podjechałbym na przegląd.Pozdr

[ Dodano: 22-10-2013, 17:18 ]
zawór wyczyszczony.dobre dojście zero problemu po godzinie było po sprawie.
 
 
mikello 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DID A/T 2008,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 140
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 09-04-2014, 21:44   

Podbijam,
Kolego Zbyszku, co znaczy "wykorzystuje wszystkie 5 pinów" ?
Z tego co widzę, dwa piny sterują silnikiem a trzy są od czujnika położenia (potencjometr).
Mam Pajero z 2004 roku i EGR tam chyba niczym się nie różni od tego po 2006 to dlaczego taki podział na te które można zaślepić?
Zastanawiam się tylko w którym miejscu, czy blacha włożona bezpośrednio przed EGR nie zablokuje ruchu zaworu?

I jeszcze jedna niewiadoma:
Spaliny do EGR docierają przez chłodniczke, i o ile ma ona za zadanie chłodzenia, to czy w zimie nie dogrzewa czasem wstępnie płynu chłodzącego, przez co silnik się szybciej nagrzewa?
Zastanawia mnie to czy w przypadku zaślepienia tego obiegu, zimą nie będzie problemu.
_________________
Mikello
 
 
 
Watercat
[Usunięty]

Wysłany: 27-10-2014, 00:01   

Witam, kupiłem 5 letnie Pajero 3,2 z przebiegiem 200 tyś po dwóch miesiącach jazdy przejechałem 20 tyś km i nagle spadła moc (zapaliła sie też kontrolka awarii silnika i jakiś bład przeładowania lub niedoładowania). Czy powodem tej awarii może być wspomniany zawór egr czy raczej turbina?
Dziękuję za wszelkie podpowiedzi gdyż nie znam jeszcze tego auta
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 27-10-2014, 08:00   

Raczej czujnik doładowania ciśnienia.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
malpik 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 3,2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 7
Skąd: Ustka
Wysłany: 28-02-2016, 11:51   

Witam

Jakby ktoś chciał pozbyć sie EGR`u tu jest chip:
http://www.4wdsupplies.co...it-ns-nt-nw-nx/
i utrzymuje on zawór cały czas w pozycji zamkniętej

Wiecej opisów tu:
http://www2.pajeroclub.co...ead.php?t=42270

Z tego co zauważyłem stosują Australijczycy w wszystkich wersjach Gen. 4

To tak dla ciekawości i podzielone z znalezionego w necie. Są też tam opisy jak pożegnać DPF i zrobić auto milsze dla użytkownika a niekoniecznie dla środowiska. Cena jes w UAD nie w USD
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.