To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Osłona silnika

boogin - 04-02-2013, 20:13
Temat postu: Osłona silnika
Witam
W poczytnej gazecie motoryzacyjnej czytałem ostatnio artykuł wychwalający pod niebiosa osłony silnika. Chodzi o metalowe osłony montowane od spodu.
Było, że zatrzymują brud, syf i inne słone breje pośniegowe chroniąc tym samym osprzęt silnika i samą komorę przed przyśpieszoną korozją... chronią przed uszkodzeniami mechanicznymi... dobre i zarazem o wiele tańsze zamienniki pasują idealnie i nie trzeba nic kombinować.

Na pewno coś w tym jest. Z własnego doświadczenia wiem, że po przejechaniu polnej, mocno zabłoconej drogi, błoto jest wszędzie w komorze silnika nie wyłączając spodniej części maski.

A co Wy o tym sądzicie ?? Czy jest sens inwestować w takie cudo ?? A jak to jest wtedy z temperaturą w komorze silnika - jeśli zamkniemy ją od dołu osłoną to czy temp nie wzrośnie ??

Pozdro

rezon - 04-02-2013, 20:37

Warto doinwestować jak kogoś drażni błoto w komorze silnika. Dziur jest tyle, że nie ma siły aby w czasie jazdy wzrosła jakoś temperatura. Ja mam obecnie ori osłonę (Superb) temperatura płynu ok. 90st. olej max do 110.
PiotrKw - 04-02-2013, 21:25

Hm... każdy kij ma dwa końce .
Jak napisałeś
boogin napisał/a:
chronią przed uszkodzeniami mechanicznymi...

Jeżeli jest solidna , metalowa , stalowa lub aluminiowa , to jak najbardziej , kamienie , gałeżie i inne taki nie maja bezposredniego dostępu do osprzętu silnika i miski olejowej .

Natomiast przed błotem ...... tu bym polemizował , bo błoto i tak znajdzie sobie sposób by dostawać się do komory , jak pisał rezon dziur jest sporo , bez osłony błoto ma szansę wylecieć i zostać wypłukane np. w jeżdzie po deszczu. Osłona może spowodować gromadzenie się błota na niej od środka . Zachowa się trochę jak kiedyś radziecki zegarek wodoszczelny , jak raz weżmie wodę to już nie wypuści . :wink: :wink:

Komandor - 04-02-2013, 21:46

Czytaj temat "Outek i offroad",
Link do wyrobów Asfir: http://asfir.com/admin/Catalogue/Files/5730088.pdf

pozdro

rezon - 04-02-2013, 21:48

Mimo wszystko w komorze jest znacznie czyściej - nawet będę dokładał dodatkową uszczelkę pomiędzy klapą a chłodnicą, bo denerwują mnie obecnie plamy z soli na plastikach w komorze. W Outku, który nie miał osłony z dołu nie zwracałem uwagi na takie drobiazgi ;) . Błota nie będzie jak ktoś nie używa do jazd terenowych, a jak używa to zdecydowanie warto kupić ale wyłącznie metalową. Ja mam w Superbie osłony z tworzywa - oprócz silnika, również napędu z tyłu, przewodów hamulcowych, itp. Czarne, matowe ok. 5mm grubość, dość odporne na uszkodzenia (na razie mam wszystkie :) ) . Mam plastikową osłonę silnika również w SX4 - też była.
Lucas123w - 07-02-2013, 16:23

rezon napisał/a:
Mimo wszystko w komorze jest znacznie czyściej - nawet będę dokładał dodatkową uszczelkę pomiędzy klapą a chłodnicą, bo denerwują mnie obecnie plamy z soli na plastikach w komorze. W Outku, który nie miał osłony z dołu nie zwracałem uwagi na takie drobiazgi ;) . Błota nie będzie jak ktoś nie używa do jazd terenowych, a jak używa to zdecydowanie warto kupić ale wyłącznie metalową. Ja mam w Superbie osłony z tworzywa - oprócz silnika, również napędu z tyłu, przewodów hamulcowych, itp. Czarne, matowe ok. 5mm grubość, dość odporne na uszkodzenia (na razie mam wszystkie :) ) . Mam plastikową osłonę silnika również w SX4 - też była.


Jest czyściej, w Lancerze jest uszczelka przy klapie z przodu i z tyłu do tego osłona silnika. W warunkach zimowych żadna sól i inny syf nie wpada do komory silnika. Po okresie letnim mam tylko piasek w okolicach mocowania mcpersona.

Z nowych aut i z tego co wiem to Chevrolet nie daje osłon silnika w standardzie, ludzie dokupują.

rezon - 07-02-2013, 18:36

Też mam uszczelki i osłonę, ale chcę "doszczelnić"
Lucas123w - 07-02-2013, 19:08

Czyli perfekcja :D zero tolerancji dla brudu :D
rezon - 07-02-2013, 21:36

aż tak dobrze nie jest ;) tylko akurat plamy od soli bardzo wyraźnie widać na czarnych w miarę czystych i jeszcze niemal nowych plastikach.
lexus - 08-02-2013, 13:23

Miałem kiedyś w Berlingo i używałem tylko zimą na lato musiałem zdejmować bo sie grzał
rezon - 08-02-2013, 13:47

lexus, na pewno piszesz o osłonie silnika pod spodem? Czy też z przodu? Miałem w kilku pod spodem i nic mi się nie grzało. Teraz zresztą też nie.
lexus - 08-02-2013, 16:03

Pod spodem były orginalne otwory ale citroen nie zakładał osłon,w koncu jednej zimy wjechałem w twardy snieg i osłona się rozsypała,w lato autentycznie się grzał oczywiscie w Korkach a warszawie to normalka
mitsu00 - 08-02-2013, 17:47

lexus napisał/a:
Pod spodem były orginalne otwory ale citroen nie zakładał osłon,w koncu jednej zimy wjechałem w twardy snieg i osłona się rozsypała,w lato autentycznie się grzał oczywiscie w Korkach a warszawie to normalka
To nielogiczne bo te oslony musza miec otwory wentylacyjne/odplywowe na ew olej/wycieki. Mialem taka zamontowana w bylym OII, teraz w Pajero i w Accordzie. Wszystko jest i bylo git majonez. Ta oslona ktora miales w Berlingo musiala byc zle skonstruowana, albo miala inna wade. Ich zadaniem jest chronic silnik i osprzet, a nie niszczyc :wink:
nephilim - 10-02-2013, 22:14

Mam założoną aluminiową, koszt koło 500 pln. polecam.
Komandor - 11-02-2013, 10:09

A coś więcej w temacie producenta i sklepu?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group