Osłona silnika |
Autor |
Wiadomość |
boogin
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2011, 2.4 benz. CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2012 Posty: 25 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 04-02-2013, 20:13 Osłona silnika
|
|
|
Witam
W poczytnej gazecie motoryzacyjnej czytałem ostatnio artykuł wychwalający pod niebiosa osłony silnika. Chodzi o metalowe osłony montowane od spodu.
Było, że zatrzymują brud, syf i inne słone breje pośniegowe chroniąc tym samym osprzęt silnika i samą komorę przed przyśpieszoną korozją... chronią przed uszkodzeniami mechanicznymi... dobre i zarazem o wiele tańsze zamienniki pasują idealnie i nie trzeba nic kombinować.
Na pewno coś w tym jest. Z własnego doświadczenia wiem, że po przejechaniu polnej, mocno zabłoconej drogi, błoto jest wszędzie w komorze silnika nie wyłączając spodniej części maski.
A co Wy o tym sądzicie ?? Czy jest sens inwestować w takie cudo ?? A jak to jest wtedy z temperaturą w komorze silnika - jeśli zamkniemy ją od dołu osłoną to czy temp nie wzrośnie ??
Pozdro |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 04-02-2013, 20:37
|
|
|
Warto doinwestować jak kogoś drażni błoto w komorze silnika. Dziur jest tyle, że nie ma siły aby w czasie jazdy wzrosła jakoś temperatura. Ja mam obecnie ori osłonę (Superb) temperatura płynu ok. 90st. olej max do 110. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 04-02-2013, 21:25
|
|
|
Hm... każdy kij ma dwa końce .
Jak napisałeś
boogin napisał/a: | chronią przed uszkodzeniami mechanicznymi... |
Jeżeli jest solidna , metalowa , stalowa lub aluminiowa , to jak najbardziej , kamienie , gałeżie i inne taki nie maja bezposredniego dostępu do osprzętu silnika i miski olejowej .
Natomiast przed błotem ...... tu bym polemizował , bo błoto i tak znajdzie sobie sposób by dostawać się do komory , jak pisał rezon dziur jest sporo , bez osłony błoto ma szansę wylecieć i zostać wypłukane np. w jeżdzie po deszczu. Osłona może spowodować gromadzenie się błota na niej od środka . Zachowa się trochę jak kiedyś radziecki zegarek wodoszczelny , jak raz weżmie wodę to już nie wypuści . |
|
|
|
 |
Komandor
Mitsumaniak
Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 493 Skąd: Z morza
|
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 04-02-2013, 21:48
|
|
|
Mimo wszystko w komorze jest znacznie czyściej - nawet będę dokładał dodatkową uszczelkę pomiędzy klapą a chłodnicą, bo denerwują mnie obecnie plamy z soli na plastikach w komorze. W Outku, który nie miał osłony z dołu nie zwracałem uwagi na takie drobiazgi . Błota nie będzie jak ktoś nie używa do jazd terenowych, a jak używa to zdecydowanie warto kupić ale wyłącznie metalową. Ja mam w Superbie osłony z tworzywa - oprócz silnika, również napędu z tyłu, przewodów hamulcowych, itp. Czarne, matowe ok. 5mm grubość, dość odporne na uszkodzenia (na razie mam wszystkie ) . Mam plastikową osłonę silnika również w SX4 - też była. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Lucas123w
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 977 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 07-02-2013, 16:23
|
|
|
rezon napisał/a: | Mimo wszystko w komorze jest znacznie czyściej - nawet będę dokładał dodatkową uszczelkę pomiędzy klapą a chłodnicą, bo denerwują mnie obecnie plamy z soli na plastikach w komorze. W Outku, który nie miał osłony z dołu nie zwracałem uwagi na takie drobiazgi . Błota nie będzie jak ktoś nie używa do jazd terenowych, a jak używa to zdecydowanie warto kupić ale wyłącznie metalową. Ja mam w Superbie osłony z tworzywa - oprócz silnika, również napędu z tyłu, przewodów hamulcowych, itp. Czarne, matowe ok. 5mm grubość, dość odporne na uszkodzenia (na razie mam wszystkie ) . Mam plastikową osłonę silnika również w SX4 - też była. |
Jest czyściej, w Lancerze jest uszczelka przy klapie z przodu i z tyłu do tego osłona silnika. W warunkach zimowych żadna sól i inny syf nie wpada do komory silnika. Po okresie letnim mam tylko piasek w okolicach mocowania mcpersona.
Z nowych aut i z tego co wiem to Chevrolet nie daje osłon silnika w standardzie, ludzie dokupują. |
_________________  |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 07-02-2013, 18:36
|
|
|
Też mam uszczelki i osłonę, ale chcę "doszczelnić" |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Lucas123w
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 977 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 07-02-2013, 19:08
|
|
|
Czyli perfekcja zero tolerancji dla brudu |
_________________  |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 07-02-2013, 21:36
|
|
|
aż tak dobrze nie jest tylko akurat plamy od soli bardzo wyraźnie widać na czarnych w miarę czystych i jeszcze niemal nowych plastikach. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 08-02-2013, 13:23
|
|
|
Miałem kiedyś w Berlingo i używałem tylko zimą na lato musiałem zdejmować bo sie grzał |
_________________
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 08-02-2013, 13:47
|
|
|
lexus, na pewno piszesz o osłonie silnika pod spodem? Czy też z przodu? Miałem w kilku pod spodem i nic mi się nie grzało. Teraz zresztą też nie. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 08-02-2013, 16:03
|
|
|
Pod spodem były orginalne otwory ale citroen nie zakładał osłon,w koncu jednej zimy wjechałem w twardy snieg i osłona się rozsypała,w lato autentycznie się grzał oczywiscie w Korkach a warszawie to normalka |
_________________
 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 08-02-2013, 17:47
|
|
|
lexus napisał/a: | Pod spodem były orginalne otwory ale citroen nie zakładał osłon,w koncu jednej zimy wjechałem w twardy snieg i osłona się rozsypała,w lato autentycznie się grzał oczywiscie w Korkach a warszawie to normalka | To nielogiczne bo te oslony musza miec otwory wentylacyjne/odplywowe na ew olej/wycieki. Mialem taka zamontowana w bylym OII, teraz w Pajero i w Accordzie. Wszystko jest i bylo git majonez. Ta oslona ktora miales w Berlingo musiala byc zle skonstruowana, albo miala inna wade. Ich zadaniem jest chronic silnik i osprzet, a nie niszczyc |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
nephilim
Mitsumaniak 01486/KMM
Auto: Outlander II 2.0 Ralli Art
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2009 Posty: 123 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 10-02-2013, 22:14
|
|
|
Mam założoną aluminiową, koszt koło 500 pln. polecam. |
|
|
|
 |
Komandor
Mitsumaniak
Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 493 Skąd: Z morza
|
Wysłany: 11-02-2013, 10:09
|
|
|
A coś więcej w temacie producenta i sklepu? |
_________________ Wolność ma zapach benzyny... |
|
|
|
 |
|