Pajero II - [2.8 TD] Pajero 2.8 super select
klimo - 10-02-2013, 20:42 Temat postu: [2.8 TD] Pajero 2.8 super select Witam wszystkich, potrzebuje rady odnośnie napędu super select pajero 1996 rok 2.8TD GLS
[ Dodano: 10-02-2013, 21:02 ]
Opisze problem może ktoś pomoże
Napęd 2H zielone kontrolki kół z tyłu wszystko OK
4H cztery zielone kółka też OK
4HLC zielone kółka i świeci centralny mechanizm czuć że spina mechanizm
4LLC reduktor tak samo jak wyżej tylko wolniej
problem w pozycji 4H i 2H cały czas miga kontrolka od centralnego mechanizmu
drugi problem blokada tylnego mostu cały czas kompresor pompouje a kontrolka miga, próbowałem na śniegu i myśle że spina most. Sorry za chaos ale mam go od tygodnia to pierwszy terenowy.
jawaldek - 10-02-2013, 21:25
Cytat: | problem w pozycji 4H i 2H cały czas miga kontrolka od centralnego mechanizmu | a pewny jesteś że rozpięło lub zapięło 4HLC i 4LLC to na pierwszym i ewentualnie 2 biegu -->> przynajmniej ja mam tak w automacie-jaką masz skrzynie manual czy automat ?? klimo napisał/a: | drugi problem blokada tylnego mostu cały czas kompresor pompouje a kontrolka miga, próbowałem na śniegu i myśle że spina most | jeśli kompresor pompuje cały czas to masz nieszczelny przewód doprowadzający powietrze do mostu czyli też nie zapiął blokady. Kompresor pompuje czy dopompowuje powietrze. Zapinasz na stojącym samochodzie powoli ruszając. Po zapięciu zakręty tylko na śliskiej nawierzchni, na czarnym nie bo mechanizm różnicowy można rozwalić po za tym jest cholernie ciężko skręcić fajny poglądowy filmik http://youtu.be/a38cT3Dyyb4
Witaj na forum
klimo - 10-02-2013, 21:38
Mam manual przechodzi na 4H bo jazda jest normalna a na 4HLC delikatnie na suchym czuć jak go spina odnośnie blokady mostu to na podnośniku jest spięta koła sie kręcą w tym samym kierunku a kompresor cały czas pompuje w ogóle go nie wyłącza
jawaldek - 11-02-2013, 12:34
klimo napisał/a: | odnośnie blokady mostu to na podnośniku jest spięta koła sie kręcą w tym samym kierunku | sprawdzałeś na pracującym silniku czy na sucho->> w zasadzie nie ma to znaczenia tylko na sucho obracałeś którym kol-wiek tylnym kołem->> powinny obracać się w tym samym kierunku. Czemu dopytuję, jaką masz blokadę->> oryginalnie czy dokładaną. Oryginalnie to już ktoś kto ma niech się wypowie, natomiast jak jest dokładana i kompresor pompuje cały czas to powietrze gdzieś ucieka i nie powinna zapiąć się blokada. A jak rozłączysz to kompresor przestaje pompować ?? Gdzie masz zamontowany ten kompresor ??
klimo - 11-02-2013, 13:33
Witam dzieki za zainteresowanie blokada jest orginalna sprawdzałem wszystko na pracującym silniku razem z kolega który jest mechanikiem, kompresor jest chyba pod tylną kanapa, powiem ci przywiozłem sobie to auto w zeszłym tygodniu z niemiec i na razie próbuje je ogarnąc bo nie jest idealne, pierwszy przygoda była jak wyjechalem z bawari odpadł tłumik ale dałem rady, odnosni kompresora to pompuje tylko na 4hlc i llc jak rozłącze to przestaje lub jak wyłacze na przycisku, pozdrowienia.
jawaldek - 11-02-2013, 14:09
klimo napisał/a: | blokada jest orginalna | sorki ja odpadam, nie znam tego systemu i chyba ten "kompresor" jest na tylnym nadkolu Zapytaj zbyszekm2 On jest bardziej "warsztatowy" http://www.e-pajero.pl/
Marcus65 - 11-02-2013, 14:29
klimo napisał/a: | pompuje tylko na 4hlc i llc jak rozłącze to przestaje lub jak wyłacze na przycisku, pozdrowienia. |
Bo tak jest ten mechanizm skonstruowany. Standardowo blokadę mostu można włączyć tylko na 4HLC lub 4LLC. Można zrobić obejście czujnika i wtedy blokadę da się włączać nawet na 2H. A co do tego, że kompresor pracuje cały czas, to tak jak napisał Waldek - najprawdopodobniej nieszczelność.
Pozdro
Marcus
masonry - 11-02-2013, 16:17
Nie jestem pewien, ale zdaje mi się że powinien być też tam jakiś czujnik ciśnienia.
kompresor blokady jest przed zbiornikiem paliwa przymocowany do ramy (trzeba wejść pod auto aby go zobaczyć).
U mnie też kontrolka od blokady centralnego dyfra miga cały czas i już się do niej przyzwyczaiłem. pewnie jest uszkodzony czujnik nad skrzynią biegów.
klimo - 11-02-2013, 20:41
Jak wymienić ten czujnik od centralnego dyfra żeby przestało migać.
bromba111 - 14-03-2013, 22:00
Mnie też miga, niestety chyba nie da się tego zrobić bez demontażu skrzyni.
Heilsberg - 14-03-2013, 23:37
Da się. Rozbebeszyć wajchy w kabinie i mieszki, zdjąć klapkę. Jeden patrzy z góry i komentuje, drugi z dołu wykręca.
kedas1 - 01-06-2013, 21:33
Panowie odświeżę trochę temat. Widzę, ze u was tez mruga kontrolka od blokady centralnego mechanizmu różnicowego czy to znaczy, ze na pewno on nie działa ?? Jak sprawdzić czy mryganie jest oznaką usterki samej blokady czy usterka czujnika informującego o zapiętej blokadzie centralnego dyfra. Dodam, że u mnie jest tak
2h - palą sie kontrolki tylnych kół
4h - palą sie kontrolki przednich i tylnych kół
4hlc - palą sie koła i mruga pomaranczowa kontrolka od centralnego dyferencjału
4llc - palą się koła i mruga pomarańczowa kontrolka od centralnego dyferencjału tylko wolniej
zbyszekm2 - 03-06-2013, 10:40
jeśli zgasły zielone i mruga pomarańczowa oznacza to awarie, czyli mogą być zepsute inne czujniki (jest ich 5) na reduktorze, jeśli mruga przy zapalonych dwóch tylnych lub i tylnych i przednich zielonych to znaczy, ze jest coś z czujnikiem centralnego mechanizmu lub samym mechanizmem
mattuss12 - 27-10-2017, 23:47
Panowie, a jeśli nie przerwanie mruga przód na 2H? Po przełączeniu na 4H wszystko ładnie świeci na zielono (w sumie też dziwnie bo chyba na początku tuż po przełączeniu chwilę mrugało i dopiero po kilku metrach świeciło na stałe).
Dzieki
OnesAndZerosPL - 28-10-2017, 17:18 Temat postu: Mrugają kontrolki od przodu przy ustawieniu 2H Mam dokładnie taki sam objaw co u kolegi mattuss12.
Z tego co sie dowiedziałem po konsultacjach telefonicznych to jest tam układ podciśnienia do załączania "sprzęgiełek". Prawdopodobnie nie odbija coś, co mechanik nazwał "grzybkiem".
Gdy delikatnie wpompowałem trochę powietrza w instalacje to chyba udało mi się ustawić tzw. wolne koło. Czyli niby przód rozpięty, ale czy zapina spowrotem obie osie na 4H to nie jestem pewien.
Problem główny jednak pozostaje ten sam. Mruganie lampek przód przy ustawieniu na 2H.
Pytanie zatem pozostaje otwarte do użytkowników PII +SS. Jak to poprawnie zdiagnozować oraz czy nie lepiej na przyszłość zmienić to na manualne sprzęgiełka (aby obejść ten układ podciśnienia, który pewnie i tak bedzie szwankował).
|
|
|