Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.8 TD] Pajero 2.8 super select
Autor Wiadomość
klimo 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2.8TD GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 4
Skąd: Żywiec
Wysłany: 10-02-2013, 20:42   [2.8 TD] Pajero 2.8 super select

Witam wszystkich, potrzebuje rady odnośnie napędu super select pajero 1996 rok 2.8TD GLS

[ Dodano: 10-02-2013, 21:02 ]
Opisze problem może ktoś pomoże
Napęd 2H zielone kontrolki kół z tyłu wszystko OK
4H cztery zielone kółka też OK
4HLC zielone kółka i świeci centralny mechanizm czuć że spina mechanizm
4LLC reduktor tak samo jak wyżej tylko wolniej
problem w pozycji 4H i 2H cały czas miga kontrolka od centralnego mechanizmu
drugi problem blokada tylnego mostu cały czas kompresor pompouje a kontrolka miga, próbowałem na śniegu i myśle że spina most. Sorry za chaos ale mam go od tygodnia to pierwszy terenowy.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 10-02-2013, 21:25   

Cytat:
problem w pozycji 4H i 2H cały czas miga kontrolka od centralnego mechanizmu
a pewny jesteś że rozpięło lub zapięło 4HLC i 4LLC to na pierwszym i ewentualnie 2 biegu -->> przynajmniej ja mam tak w automacie-jaką masz skrzynie manual czy automat ??
klimo napisał/a:
drugi problem blokada tylnego mostu cały czas kompresor pompouje a kontrolka miga, próbowałem na śniegu i myśle że spina most
jeśli kompresor pompuje cały czas to masz nieszczelny przewód doprowadzający powietrze do mostu czyli też nie zapiął blokady. Kompresor pompuje czy dopompowuje powietrze. Zapinasz na stojącym samochodzie powoli ruszając. Po zapięciu zakręty tylko na śliskiej nawierzchni, na czarnym nie bo mechanizm różnicowy można rozwalić po za tym jest cholernie ciężko skręcić fajny poglądowy filmik http://youtu.be/a38cT3Dyyb4
Witaj na forum :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
klimo 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2.8TD GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 4
Skąd: Żywiec
Wysłany: 10-02-2013, 21:38   

Mam manual przechodzi na 4H bo jazda jest normalna a na 4HLC delikatnie na suchym czuć jak go spina odnośnie blokady mostu to na podnośniku jest spięta koła sie kręcą w tym samym kierunku a kompresor cały czas pompuje w ogóle go nie wyłącza
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 11-02-2013, 12:34   

klimo napisał/a:
odnośnie blokady mostu to na podnośniku jest spięta koła sie kręcą w tym samym kierunku
sprawdzałeś na pracującym silniku czy na sucho->> w zasadzie nie ma to znaczenia tylko na sucho obracałeś którym kol-wiek tylnym kołem->> powinny obracać się w tym samym kierunku. Czemu dopytuję, jaką masz blokadę->> oryginalnie czy dokładaną. Oryginalnie to już ktoś kto ma niech się wypowie, natomiast jak jest dokładana i kompresor pompuje cały czas to powietrze gdzieś ucieka i nie powinna zapiąć się blokada. A jak rozłączysz to kompresor przestaje pompować ?? Gdzie masz zamontowany ten kompresor ??
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
klimo 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2.8TD GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 4
Skąd: Żywiec
Wysłany: 11-02-2013, 13:33   

Witam dzieki za zainteresowanie blokada jest orginalna sprawdzałem wszystko na pracującym silniku razem z kolega który jest mechanikiem, kompresor jest chyba pod tylną kanapa, powiem ci przywiozłem sobie to auto w zeszłym tygodniu z niemiec i na razie próbuje je ogarnąc bo nie jest idealne, pierwszy przygoda była jak wyjechalem z bawari odpadł tłumik ale dałem rady, odnosni kompresora to pompuje tylko na 4hlc i llc jak rozłącze to przestaje lub jak wyłacze na przycisku, pozdrowienia.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 11-02-2013, 14:09   

klimo napisał/a:
blokada jest orginalna
sorki ja odpadam, nie znam :oops: tego systemu i chyba ten "kompresor" jest na tylnym nadkolu :?: :?: Zapytaj zbyszekm2 On jest bardziej "warsztatowy" http://www.e-pajero.pl/
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Marcus65 
Forumowicz


Auto: Pajero II, 3.5, long, '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 139
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-02-2013, 14:29   

klimo napisał/a:
pompuje tylko na 4hlc i llc jak rozłącze to przestaje lub jak wyłacze na przycisku, pozdrowienia.


Bo tak jest ten mechanizm skonstruowany. Standardowo blokadę mostu można włączyć tylko na 4HLC lub 4LLC. Można zrobić obejście czujnika i wtedy blokadę da się włączać nawet na 2H. A co do tego, że kompresor pracuje cały czas, to tak jak napisał Waldek - najprawdopodobniej nieszczelność.

Pozdro
Marcus
_________________
Pojara V6 3500 '94, długa i szybka
 
 
masonry 
Forumowicz

Auto: Pajero long 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 65
Skąd: Nowe Warpno
Wysłany: 11-02-2013, 16:17   

Nie jestem pewien, ale zdaje mi się że powinien być też tam jakiś czujnik ciśnienia.
kompresor blokady jest przed zbiornikiem paliwa przymocowany do ramy (trzeba wejść pod auto aby go zobaczyć).
U mnie też kontrolka od blokady centralnego dyfra miga cały czas i już się do niej przyzwyczaiłem. pewnie jest uszkodzony czujnik nad skrzynią biegów.
 
 
klimo 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2.8TD GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 4
Skąd: Żywiec
Wysłany: 11-02-2013, 20:41   

Jak wymienić ten czujnik od centralnego dyfra żeby przestało migać.
 
 
bromba111 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 46
Skąd: kraków
Wysłany: 14-03-2013, 22:00   

Mnie też miga, niestety chyba nie da się tego zrobić bez demontażu skrzyni.
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 14-03-2013, 23:37   

Da się. Rozbebeszyć wajchy w kabinie i mieszki, zdjąć klapkę. Jeden patrzy z góry i komentuje, drugi z dołu wykręca.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
kedas1 
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 01-06-2013, 21:33   

Panowie odświeżę trochę temat. Widzę, ze u was tez mruga kontrolka od blokady centralnego mechanizmu różnicowego czy to znaczy, ze na pewno on nie działa ?? Jak sprawdzić czy mryganie jest oznaką usterki samej blokady czy usterka czujnika informującego o zapiętej blokadzie centralnego dyfra. Dodam, że u mnie jest tak
2h - palą sie kontrolki tylnych kół
4h - palą sie kontrolki przednich i tylnych kół
4hlc - palą sie koła i mruga pomaranczowa kontrolka od centralnego dyferencjału
4llc - palą się koła i mruga pomarańczowa kontrolka od centralnego dyferencjału tylko wolniej
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 03-06-2013, 10:40   

jeśli zgasły zielone i mruga pomarańczowa oznacza to awarie, czyli mogą być zepsute inne czujniki (jest ich 5) na reduktorze, jeśli mruga przy zapalonych dwóch tylnych lub i tylnych i przednich zielonych to znaczy, ze jest coś z czujnikiem centralnego mechanizmu lub samym mechanizmem
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
mattuss12 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 / Pajero 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-10-2017, 23:47   

Panowie, a jeśli nie przerwanie mruga przód na 2H? Po przełączeniu na 4H wszystko ładnie świeci na zielono (w sumie też dziwnie bo chyba na początku tuż po przełączeniu chwilę mrugało i dopiero po kilku metrach świeciło na stałe).

Dzieki
 
 
OnesAndZerosPL 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II V23, 3.0 SS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2017
Posty: 8
Skąd: Sokółka
Wysłany: 28-10-2017, 17:18   Mrugają kontrolki od przodu przy ustawieniu 2H

Mam dokładnie taki sam objaw co u kolegi mattuss12.

Z tego co sie dowiedziałem po konsultacjach telefonicznych to jest tam układ podciśnienia do załączania "sprzęgiełek". Prawdopodobnie nie odbija coś, co mechanik nazwał "grzybkiem".
Gdy delikatnie wpompowałem trochę powietrza w instalacje to chyba udało mi się ustawić tzw. wolne koło. Czyli niby przód rozpięty, ale czy zapina spowrotem obie osie na 4H to nie jestem pewien.

Problem główny jednak pozostaje ten sam. Mruganie lampek przód przy ustawieniu na 2H.
Pytanie zatem pozostaje otwarte do użytkowników PII +SS. Jak to poprawnie zdiagnozować oraz czy nie lepiej na przyszłość zmienić to na manualne sprzęgiełka (aby obejść ten układ podciśnienia, który pewnie i tak bedzie szwankował).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.