To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - Bicie tarcz... jeszcze raz

Eulem - 11-02-2013, 08:20
Temat postu: Bicie tarcz... jeszcze raz
Hi,
w poprzednim wątku pisałem o tym jak bicie tarcz = bicie na kole kierownicy, było spowodowane skrzywioną śrubą jarzma, która blokowała pływanie jarzma i było prawdziwą przyczyną bicia.
A teraz wyszło jeszcze coś ciekawego... poprzedni właściciel mojego PIV założył nowe nawiercane i nacinane tarcze. W trakcie montażu jednak zamienił jarzmo z lewej strony na prawą, a prawą na lewą. Niby nic, niby wszystko pasuje. Jednak przy tej zamianie, zmieniły swoje miejsce śruby mocujące jarzmo - cieńsza (51986X) w koszulce gumowej (D) wylądowała z na dole jarzma, a gruba (51985Y) poszła ma górę. Nie bez powodu jednak gruba śruba powinna być na dole jarzma - jest lepiej osłonięta, a na dół jarzma w trakcie hamowania działają większe.
Ze względu na zamianę w moim przypadku doszło do jej (śruba -X) wykrzywienia, zniszczenia gumy osłaniającej śrubę i jarzmo przestało pływać przenosząc wszystko z układu hamulcowego z przodu na układ kierowniczy.
Reasumując - jeśli macie bicie na kierownicy i szukacie przyczyny w układzie hamulcowym to sprawdźcie przy okazji jak pływa jarzmo - śruby powinny wchodzić w jarzmo bez oporu i jak w życiu warto sprawdzić "gumki" :) , czy jest właściwie zamontowane P na P, a L na L, a gruba śruba na dole, cieńsza na górze.
JARZMO PIV

adasm - 21-02-2013, 15:23

Ja w moim Pajero po 20 tys km musiałem toczyć tarcze bo serwis powiedział że to jest element nie podlegający gwarancji. Nie wiem ale ani nie zgrzałem hamulców ani nie wpadłem w kałuże żeby się zwichrowały.. poza tym jeżdżę trochę i wiem jak się z hamulcem obchodzić a tu po takim przebiegu krzywe tarcze, cóż może jakaś chińska stal ;)
zbyszekm2 - 21-02-2013, 16:12

A co się, działo?
Jeśli biły przy hamowaniu to toczenie ich na wiele nie pomoże.

adasm - 21-02-2013, 18:23

No tak, biły przy hamowaniu. Serwis nie chciał wymienić więc przetoczyłem i jeżdżę do dziś (ok 150 tys km)
Eulem - 21-02-2013, 19:30

O biciu tarcz było już sporo. Ja tylko chciałem zwrócić uwagę, że powód tego kurestwa może być różny. U mnie z dużym prawdopodobieństwem zawinili partacze montujący odwrotnie jarzma co było przyczyną skrzywienia śruby, która blokowała jarzmo, które to w bezpośredni lub pośredni sposób spowodowało bicie na kole...
tomekrvf - 21-02-2013, 19:48

Sposobem na zapobieżenie bicia tarcz jest montaż klocków od Land Cruseira 120. Są dwa rodzaje i trzeba poprosić w ASO toyoty o te do szybkiej jazdy :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group