Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Bicie tarcz... jeszcze raz
Autor Wiadomość
Eulem 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero IV 2008 3d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2012
Posty: 13
Skąd: Gorzów
Wysłany: 11-02-2013, 08:20   Bicie tarcz... jeszcze raz

Hi,
w poprzednim wątku pisałem o tym jak bicie tarcz = bicie na kole kierownicy, było spowodowane skrzywioną śrubą jarzma, która blokowała pływanie jarzma i było prawdziwą przyczyną bicia.
A teraz wyszło jeszcze coś ciekawego... poprzedni właściciel mojego PIV założył nowe nawiercane i nacinane tarcze. W trakcie montażu jednak zamienił jarzmo z lewej strony na prawą, a prawą na lewą. Niby nic, niby wszystko pasuje. Jednak przy tej zamianie, zmieniły swoje miejsce śruby mocujące jarzmo - cieńsza (51986X) w koszulce gumowej (D) wylądowała z na dole jarzma, a gruba (51985Y) poszła ma górę. Nie bez powodu jednak gruba śruba powinna być na dole jarzma - jest lepiej osłonięta, a na dół jarzma w trakcie hamowania działają większe.
Ze względu na zamianę w moim przypadku doszło do jej (śruba -X) wykrzywienia, zniszczenia gumy osłaniającej śrubę i jarzmo przestało pływać przenosząc wszystko z układu hamulcowego z przodu na układ kierowniczy.
Reasumując - jeśli macie bicie na kierownicy i szukacie przyczyny w układzie hamulcowym to sprawdźcie przy okazji jak pływa jarzmo - śruby powinny wchodzić w jarzmo bez oporu i jak w życiu warto sprawdzić "gumki" :) , czy jest właściwie zamontowane P na P, a L na L, a gruba śruba na dole, cieńsza na górze.
JARZMO PIV
_________________
Pozdrawia Eulem
Pajero IV 3.2 (2008; 3d)
 
 
adasm 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-02-2013, 15:23   

Ja w moim Pajero po 20 tys km musiałem toczyć tarcze bo serwis powiedział że to jest element nie podlegający gwarancji. Nie wiem ale ani nie zgrzałem hamulców ani nie wpadłem w kałuże żeby się zwichrowały.. poza tym jeżdżę trochę i wiem jak się z hamulcem obchodzić a tu po takim przebiegu krzywe tarcze, cóż może jakaś chińska stal ;)
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 21-02-2013, 16:12   

A co się, działo?
Jeśli biły przy hamowaniu to toczenie ich na wiele nie pomoże.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
adasm 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-02-2013, 18:23   

No tak, biły przy hamowaniu. Serwis nie chciał wymienić więc przetoczyłem i jeżdżę do dziś (ok 150 tys km)
 
 
Eulem 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero IV 2008 3d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2012
Posty: 13
Skąd: Gorzów
Wysłany: 21-02-2013, 19:30   

O biciu tarcz było już sporo. Ja tylko chciałem zwrócić uwagę, że powód tego kurestwa może być różny. U mnie z dużym prawdopodobieństwem zawinili partacze montujący odwrotnie jarzma co było przyczyną skrzywienia śruby, która blokowała jarzmo, które to w bezpośredni lub pośredni sposób spowodowało bicie na kole...
_________________
Pozdrawia Eulem
Pajero IV 3.2 (2008; 3d)
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-02-2013, 19:48   

Sposobem na zapobieżenie bicia tarcz jest montaż klocków od Land Cruseira 120. Są dwa rodzaje i trzeba poprosić w ASO toyoty o te do szybkiej jazdy :mrgreen:
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.