To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - CZy ktos juz cos grzebal przy mapie wolnossacego 1.8 MIVEC ?

lukas1 - 11-02-2013, 10:47
Temat postu: CZy ktos juz cos grzebal przy mapie wolnossacego 1.8 MIVEC ?
CZy ktos juz cos grzebal przy mapie wolnossacego 1.8 MIVEC ?
mjsystem - 11-02-2013, 17:36

Podobno gazownicy dają swoje mapy. Poczytaj sprawy gazu w 1.8. Ktoś coś już pisał. Zastanów się jednak nad konsekwencjami. :?
cefaloid - 11-02-2013, 17:48

Mjsystem, gazownicy grzebią w mapach benzynowych?
Nie mówię że nie prawda tylko mnie zaciekawiłeś.

Bo jak dotąd sądziłem że mapy gazowników są całkiem do czego innego. Mapy gazu są po to, by sterownik benzynowy "myslał" że ciągle ma do czynienia z benzyną i sobie sterował czasami wtrysku jak by nigdy nic. Komputer gazowy ma na ich podstawie tak przeliczyć czasy wtrysku benzyny na na dawkę gazu by dla komutera benzynowego nic sie nie zmieniło. A że gaz jest ściśliwy to trzeba brać pod uwagę rozmaite parametry: jego ciśnienie, cisnienie w kolektorze i temperaturę (czyli parametry nie wpływające na dawkę podaną przez wtryskiwacz przy benzynie, która jest cieczą).

Jak zrobisz taką mapę gazową źle, albo zaczniesz w tym grzebać, to komputer benzynowy 'kapnie się' że dawka jest niedobra i skoryguje czas wtrysku tak, by z powrotem uzyskać prawidłowe spalanie. Jeśli zgrzebiesz mocniej to w jakimś momencie taka korekcja przekroczy +/- 25% a dawka nadal będzie zła. I np co pareset km zaświeci się CE i tyle. Koledze Lukas1 chodzi natomiast o to, by ingerować w komputer benzynowy i modyfikować np. rozkład mocy.

mjsystem - 11-02-2013, 18:18

cefaloid napisał/a:
Mjsystem, gazownicy grzebią w mapach benzynowych?
Nie mówię że nie prawda tylko mnie zaciekawiłeś.


Ktoś napisał w taki sposób, że tak to zrozumiałem. Nie znam się na gazie, i być może masz rację. Niemniej jednak nie wykluczam zmiany map w jednym i w drugim. :wink:

RalfPi - 11-02-2013, 18:26
Temat postu: Re: CZy ktos juz cos grzebal przy mapie wolnossacego 1.8 MIV
lukas1 napisał/a:
CZy ktos juz cos grzebal przy mapie wolnossacego 1.8 MIVEC ?

Mam kumpla, co się "bawi" w takie sprawy - mówi, że przyrost mocy (jeżeli o to chodzi) będzie rzędu kilku procent, więc mi odradzał - co innego, jeżeli miałbym diesla :)

mjsystem - 11-02-2013, 18:27

maddob napisał/a:

karol20 napisał/a:
Nie wiem ile trwało robienie mapy . Nie było mnie przy tym .


zapytałem ponieważ założyłem instalację w jednym zakładzie w Łodzi a serwisuję obecnie w innym - chyba dostłałem pomroczności jasnej i zapomniałem że mój znajomy ma jeden z lepszych zakładów w Łodzi w tamtym zrobili mapę tzw. statyczną bez jazdy autem, co prawda jeździło ale czegoś brakowało... przypadkowo spotkałem się z kumplem i wtedy mnie olśniło - umówiłem się do niego na zrobienie mapy. Podpiął sprzęt i jeździliśmy, po mieście, na trasie, w korkach itp... jak zebrał mapę z benzyny i gazu zrobił i mapę konkretnie pod moje auto... Mówił, mi że LANCER'y są wrażliwe na źle zrobioną mapę i to jest główną przyczyną problemów z głowicami...
Trochę mnie nastraszyliście, więc sprawdzę stan szklanek i luzów - mam nadzieję że moja zapasowa głowica dalej pozostanie bezrobotna
a tak na marginesie to gdzie kupowaliście szklanki? i jakie koszty?

Rzeczywiście chodziło chyba o mapę gazu. :wink:

rolnikon - 11-02-2013, 20:01
Temat postu: Re: CZy ktos juz cos grzebal przy mapie wolnossacego 1.8 MIV
RalfPi napisał/a:
Mam kumpla, co się "bawi" w takie sprawy - mówi, że przyrost mocy (jeżeli o to chodzi) będzie rzędu kilku procent, więc mi odradzał - co innego, jeżeli miałbym diesla :)

według mnie to nie chodzi o to czy ma diesla czy benzynę , tylko o turbo jest czy nie
a najlepiej podjedź do jakieś firmy zajmującej się tuningiem, tak jakich jak ZTR Tuning, quattro garage czy Compsport (te które kojarzę z moich okolic) oni Ci powiedzą czy i ile wyciągną z danego silnika.

MichalRej - 11-02-2013, 20:21

Kiedyś z ciekawości dopytywałem się w renomowanej firmie z Krakowa o taką
usługę, ale nawet nie brałem tego pod uwagę ponieważ otrzymałem info że z tego co jest wsadzone w miśka, to maksymalnie można DO 8% otrzymać przyrostu mocy i momentu,
a cena- mega promocja 2,5k

[ Dodano: 11-02-2013, 20:24 ]
a cały sekret tkwi tak jak powiedział to kolega rolnikon, nie w tym czy to diesel czy benzyna, tylko czy ma turbo czy nie.

RalfPi - 11-02-2013, 21:19

MichalRej napisał/a:
tylko czy ma turbo czy nie.

wiadomo - nikt nie chce podkręcać 2.5l / 90KM :)
ale uwaga słuszna.
A co do podkręcania Lancera, to kumpel się zna na rzeczy... i mówi, że w Lancerze 1.8 (Pb) nie ma to raczej żadnego sensu - zabawa za 1000 czy 1500zł, a przyrost marny (ale doładowane diesle kręci mocno (kiedyś mi pokazywał wykres momentu i mocy z hamowni - przed i po dla jakiegoś konkretnego samochodu (chyba "peżota" 2.2 HDI).

Lucas123w - 11-02-2013, 21:44

RalfPi napisał/a:
MichalRej napisał/a:
tylko czy ma turbo czy nie.

wiadomo - nikt nie chce podkręcać 2.5l / 90KM :)
ale uwaga słuszna.
A co do podkręcania Lancera, to kumpel się zna na rzeczy... i mówi, że w Lancerze 1.8 (Pb) nie ma to raczej żadnego sensu - zabawa za 1000 czy 1500zł, a przyrost marny (ale doładowane diesle kręci mocno (kiedyś mi pokazywał wykres momentu i mocy z hamowni - przed i po dla jakiegoś konkretnego samochodu (chyba "peżota" 2.2 HDI).


Gdyby do 1.8 wstawić turbinę, co wiąże się z dużymi kosztami to można się bawić w takie klocki.
Na YT był taki film gdzie gościu do 1.8 MIVEC wstawił turbinę ale przeróbka była zapewne kosztowna.

Link 2,51 filmik.

Jalal_79 - 11-02-2013, 21:52

W Unitronic bedę sprawdzał swój sterownik w Lancerze 1.8. Podobno lepiej zrobić porządek z mapami paliwowo-zapłonowymi i ułożyć je z sensem i będzie już lepiej. O stanie poinformuję dołączając wykres z Maha.
lukas1 - 12-02-2013, 10:07

nie chodzi mi o wielkie przyrossty mocy i momentu ale o lekka poprawe dynamiki i male odmulenie na nizszych obrotach . ciekw jestem Jalal_79 wynikow


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group