CZy ktos juz cos grzebal przy mapie wolnossacego 1.8 MIVEC ? |
Autor |
Wiadomość |
lukas1
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 337 Skąd: Z domu
|
Wysłany: 11-02-2013, 10:47 CZy ktos juz cos grzebal przy mapie wolnossacego 1.8 MIVEC ?
|
|
|
CZy ktos juz cos grzebal przy mapie wolnossacego 1.8 MIVEC ? |
_________________ Z C4 na Lancera jak z chinskich trampek na chinskie korki |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 11-02-2013, 17:36
|
|
|
Podobno gazownicy dają swoje mapy. Poczytaj sprawy gazu w 1.8. Ktoś coś już pisał. Zastanów się jednak nad konsekwencjami. |
|
|
|
 |
cefaloid
Forumowicz
Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 388 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-02-2013, 17:48
|
|
|
Mjsystem, gazownicy grzebią w mapach benzynowych?
Nie mówię że nie prawda tylko mnie zaciekawiłeś.
Bo jak dotąd sądziłem że mapy gazowników są całkiem do czego innego. Mapy gazu są po to, by sterownik benzynowy "myslał" że ciągle ma do czynienia z benzyną i sobie sterował czasami wtrysku jak by nigdy nic. Komputer gazowy ma na ich podstawie tak przeliczyć czasy wtrysku benzyny na na dawkę gazu by dla komutera benzynowego nic sie nie zmieniło. A że gaz jest ściśliwy to trzeba brać pod uwagę rozmaite parametry: jego ciśnienie, cisnienie w kolektorze i temperaturę (czyli parametry nie wpływające na dawkę podaną przez wtryskiwacz przy benzynie, która jest cieczą).
Jak zrobisz taką mapę gazową źle, albo zaczniesz w tym grzebać, to komputer benzynowy 'kapnie się' że dawka jest niedobra i skoryguje czas wtrysku tak, by z powrotem uzyskać prawidłowe spalanie. Jeśli zgrzebiesz mocniej to w jakimś momencie taka korekcja przekroczy +/- 25% a dawka nadal będzie zła. I np co pareset km zaświeci się CE i tyle. Koledze Lukas1 chodzi natomiast o to, by ingerować w komputer benzynowy i modyfikować np. rozkład mocy. |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 11-02-2013, 18:18
|
|
|
cefaloid napisał/a: | Mjsystem, gazownicy grzebią w mapach benzynowych?
Nie mówię że nie prawda tylko mnie zaciekawiłeś. |
Ktoś napisał w taki sposób, że tak to zrozumiałem. Nie znam się na gazie, i być może masz rację. Niemniej jednak nie wykluczam zmiany map w jednym i w drugim. |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11-02-2013, 18:26 Re: CZy ktos juz cos grzebal przy mapie wolnossacego 1.8 MIV
|
|
|
lukas1 napisał/a: | CZy ktos juz cos grzebal przy mapie wolnossacego 1.8 MIVEC ? |
Mam kumpla, co się "bawi" w takie sprawy - mówi, że przyrost mocy (jeżeli o to chodzi) będzie rzędu kilku procent, więc mi odradzał - co innego, jeżeli miałbym diesla |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 11-02-2013, 18:27
|
|
|
maddob napisał/a: |
karol20 napisał/a:
Nie wiem ile trwało robienie mapy . Nie było mnie przy tym .
zapytałem ponieważ założyłem instalację w jednym zakładzie w Łodzi a serwisuję obecnie w innym - chyba dostłałem pomroczności jasnej i zapomniałem że mój znajomy ma jeden z lepszych zakładów w Łodzi w tamtym zrobili mapę tzw. statyczną bez jazdy autem, co prawda jeździło ale czegoś brakowało... przypadkowo spotkałem się z kumplem i wtedy mnie olśniło - umówiłem się do niego na zrobienie mapy. Podpiął sprzęt i jeździliśmy, po mieście, na trasie, w korkach itp... jak zebrał mapę z benzyny i gazu zrobił i mapę konkretnie pod moje auto... Mówił, mi że LANCER'y są wrażliwe na źle zrobioną mapę i to jest główną przyczyną problemów z głowicami...
Trochę mnie nastraszyliście, więc sprawdzę stan szklanek i luzów - mam nadzieję że moja zapasowa głowica dalej pozostanie bezrobotna
a tak na marginesie to gdzie kupowaliście szklanki? i jakie koszty? |
Rzeczywiście chodziło chyba o mapę gazu. |
|
|
|
 |
rolnikon
Mitsumaniak
Auto: Lancer SB 2.0 DiD Invite 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lip 2011 Posty: 214 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-02-2013, 20:01 Re: CZy ktos juz cos grzebal przy mapie wolnossacego 1.8 MIV
|
|
|
RalfPi napisał/a: | Mam kumpla, co się "bawi" w takie sprawy - mówi, że przyrost mocy (jeżeli o to chodzi) będzie rzędu kilku procent, więc mi odradzał - co innego, jeżeli miałbym diesla |
według mnie to nie chodzi o to czy ma diesla czy benzynę , tylko o turbo jest czy nie
a najlepiej podjedź do jakieś firmy zajmującej się tuningiem, tak jakich jak ZTR Tuning, quattro garage czy Compsport (te które kojarzę z moich okolic) oni Ci powiedzą czy i ile wyciągną z danego silnika. |
|
|
|
 |
MichalRej
Forumowicz

Auto: Lancer Sedan 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 183 Skąd: Lib/Krk
|
Wysłany: 11-02-2013, 20:21
|
|
|
Kiedyś z ciekawości dopytywałem się w renomowanej firmie z Krakowa o taką
usługę, ale nawet nie brałem tego pod uwagę ponieważ otrzymałem info że z tego co jest wsadzone w miśka, to maksymalnie można DO 8% otrzymać przyrostu mocy i momentu,
a cena- mega promocja 2,5k
[ Dodano: 11-02-2013, 20:24 ]
a cały sekret tkwi tak jak powiedział to kolega rolnikon, nie w tym czy to diesel czy benzyna, tylko czy ma turbo czy nie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11-02-2013, 21:19
|
|
|
MichalRej napisał/a: | tylko czy ma turbo czy nie. |
wiadomo - nikt nie chce podkręcać 2.5l / 90KM
ale uwaga słuszna.
A co do podkręcania Lancera, to kumpel się zna na rzeczy... i mówi, że w Lancerze 1.8 (Pb) nie ma to raczej żadnego sensu - zabawa za 1000 czy 1500zł, a przyrost marny (ale doładowane diesle kręci mocno (kiedyś mi pokazywał wykres momentu i mocy z hamowni - przed i po dla jakiegoś konkretnego samochodu (chyba "peżota" 2.2 HDI). |
|
|
|
 |
Lucas123w
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 977 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 11-02-2013, 21:44
|
|
|
RalfPi napisał/a: | MichalRej napisał/a: | tylko czy ma turbo czy nie. |
wiadomo - nikt nie chce podkręcać 2.5l / 90KM
ale uwaga słuszna.
A co do podkręcania Lancera, to kumpel się zna na rzeczy... i mówi, że w Lancerze 1.8 (Pb) nie ma to raczej żadnego sensu - zabawa za 1000 czy 1500zł, a przyrost marny (ale doładowane diesle kręci mocno (kiedyś mi pokazywał wykres momentu i mocy z hamowni - przed i po dla jakiegoś konkretnego samochodu (chyba "peżota" 2.2 HDI). |
Gdyby do 1.8 wstawić turbinę, co wiąże się z dużymi kosztami to można się bawić w takie klocki.
Na YT był taki film gdzie gościu do 1.8 MIVEC wstawił turbinę ale przeróbka była zapewne kosztowna.
Link 2,51 filmik. |
_________________  |
|
|
|
 |
Jalal_79
Forumowicz Booya
Auto: Lancer Sedan Intense BLACK
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2012 Posty: 85 Skąd: OTWOCK
|
Wysłany: 11-02-2013, 21:52
|
|
|
W Unitronic bedę sprawdzał swój sterownik w Lancerze 1.8. Podobno lepiej zrobić porządek z mapami paliwowo-zapłonowymi i ułożyć je z sensem i będzie już lepiej. O stanie poinformuję dołączając wykres z Maha. |
|
|
|
 |
lukas1
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 337 Skąd: Z domu
|
Wysłany: 12-02-2013, 10:07
|
|
|
nie chodzi mi o wielkie przyrossty mocy i momentu ale o lekka poprawe dynamiki i male odmulenie na nizszych obrotach . ciekw jestem Jalal_79 wynikow |
_________________ Z C4 na Lancera jak z chinskich trampek na chinskie korki |
|
|
|
 |
|