Pajero Pinin - Pomoc przy rozrzadzie
grzesiek2208 - 19-02-2013, 20:03 Temat postu: Pomoc przy rozrzadzie Witam kolegow mam problem chodzi o ''hydrauliczny napinacz rozrzadu'' przy wymianie paska pompy wody i calej reszty nie wymienilem napinacza poniewaz mechanik twierdzi ze kosztuje on 500zł!! za czesci rozrzadu zaplacilem 450zł i nie bylo napinacza w komplecie tylko do kupienia osobno jak wyglada ta sprawa u was? wymienialiscie to? prosze o pomoc sprawa jest powazna ja kazalem zamontowac stary napinacz mechanik twierdzi ze jest ok i nic sie niestanie lecz powinienem go wymienic za jakis czas pierwszy raz sie spotykam z sytuacja gdzie napinacz kosztuje 500zł!! co o tym sadzicie?
[ Dodano: 19-02-2013, 20:04 ]
dodam tylko ze mechanik byl zdziwiony ze taki napinacz jest w tym samochodzie poniewaz w katalogu go nie bylo
gol23 - 19-02-2013, 23:05
Zgadza sie. Jest hydrauliczny napinacz i jest masakrycznie drogi. Ja kupowalem oryginal. Trzeba wymienic bo jak padnie to caly silnik szlag trafi.
mstrucz - 24-02-2013, 19:31
Jeżeli to GDI to jak najbardziej trzeba wymienić ten napinacz (dlatego jest taka różnica w cenach rozrządu do MPI bo tam przy jednym wałku tego napinacza nie ma). Napinacz taki to kolejne łozysko - teraz zaoszczędzisz , za 20 tyś się zepsuje i znowu cały rozrząd (czyli 1000 zł) do wymiany. Cena napinacza jest szokująca bo to raczej tylko oryginały, ale poszukaj do innych modeli Mitsu z tym silnikiem, Pinin nie zawsze występuje w takich katalogach, może jest zamiennik lub w tańszej cenie. ALe wymienić należy obowiązkowo.
grzesiek2208 - 24-02-2013, 21:25
co ile sie wymienia rozrzad??? mechanik mowil ze co 60tysi a nie 90???
plecho1 - 24-02-2013, 21:55
Co 90 tys w serwisie ASO bo dają na tyle gwarancję a co 60 tys poza.
Napinacz hydrauliczny jak i rolki można wymieniać co druga wymianę paska czyli co 120 tys km. Ja do poprzedniej Carismy GDI za napinacz zamiennik dałem około 350zł.
Piotrek4 - 25-02-2013, 12:52
A co ile wymienia się rozrząd w MPI?? Jaka jest orientacyjnie cena części??
grzesiek2208 - 25-02-2013, 14:30
ja bym nie odwazyl sie wymieniac rolki i napinacz co 120tysi wymienilem wszystko i spokojna glowa nie chce zeby kiedys zawiodło mnie auto np w terenie i co ja później zrobię?? jesli chodzi o MPI to masz duzo tansze czesci i nie masz hydraulicznego napinacza wiec zmiescisz sie w 600-700zl wraz z praca mechanika
czortunio - 28-01-2014, 16:14
Cytat: | Co 90 tys w serwisie ASO bo dają na tyle gwarancję a co 60 tys poza. |
Taak ? A to ciekawe ... może jakieś źródło tej wiedzy ? Tylko nie znajomy mechanik z Hebzi Dolnej ...
michalcjo - 11-02-2014, 19:27
w serwisie chyba lepiej potrafią skoro na 90 tyś .................................................................................................................................................................................................................................................................................
ale KASOWAĆ
turysta - 13-02-2014, 17:08
W moim pininku GDI niemiecki mechanik przestawił rozrząd o jeden ząbek a polski mechanik przy wymianie powtórzył jego błąd. Pojechałem na hamownię a tu brakuje prawie 20 KM. Trochę to trwało zanim znalazłem przyczynę. Wniosek jest taki że jak chcesz mieć coś zrobione dobrze zrób sobie sam. Przy wymianie rozrządu nie trzeba wymieniać napinacza hydraulicznego. Kontrola polega na naciśnięciu tłoczyska siłą rosnącą stopniowo do 20 kg. Maksymalne przesunięcie tłoczyska pod jej działaniem nie powinno przekroczyć 1 mm. Jeżeli jest większe, trzeba wymienić napinacz. Jeszcze ważne jest by napinacz przed montażem ściskać w imadle PIONOWO.
|
|
|