To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant/Legnum VR4 EC5A/W 97-02 - Wytrzymałośc napędów VR4 AT/MT

anwi - 26-02-2013, 09:17
Temat postu: Wytrzymałośc napędów VR4 AT/MT
kiedyś rozmawiałem ze swinksUK i mówił ze AT do 450KM daje rade, może ktoś w PL jeździ na takich mocach?? wiem ze tylny dyfer dosyć przeszkadza w podnoszeniu mocy, a jak z pasywnymi?? może są jakieś zestawy do skrzyń wzmacniające?? jak z półosiami przegubami??
MKV - 21-05-2013, 07:52

Ciekawe z kolei czy skrzynia MT z V6 NA wytrzymałaby silnik z VR4 ale zrobiona z napędem tylko na przód?
mitsu_pl - 21-05-2013, 09:08

Skrzynia nie wytzrymuje zwykłego 2.5 V6 N/A, a co dopiero TT...
MKV - 21-05-2013, 09:21

mitsu_pl napisał/a:
Skrzynia nie wytzrymuje zwykłego 2.5 V6 N/A, a co dopiero TT...


Jak nie wytrzymuje jak wytrzymuje - moja ma zrobione ponad 240tys już i dalej działa - czasami tylko 3 bieg haczy...

Tomek - 21-05-2013, 09:50

MKV napisał/a:

Jak nie wytrzymuje jak wytrzymuje - moja ma zrobione ponad 240tys już i dalej działa - czasami tylko 3 bieg haczy...


u mnie nie haczy, ale mam dopiero 230 kkm
więc może za 10 kkm zacznie (3 miesiące i się wypowiem)

mitsu_pl - 21-05-2013, 10:31

Znajomek (fakt, że do do końca "normalnych" nie należy), ale dosłownie skrzynia mu wybuchła przy 160 tysiącach!...
Tomek - 21-05-2013, 10:37

mitsu_pl napisał/a:

Znajomek (fakt, że do do końca "normalnych" nie należy), ale dosłownie skrzynia mu wybuchła przy 160 tysiącach!...


no, ale tak odchodząc już od tematu, to wszystko jest możliwe
kupisz jakikolwiek nowy, markowy sprzęt i też się może zepsuć

jak z wszystkim jest zasada "jak dbasz tak masz"

jednego anglika sprzedałem gościowy, któremu też "wybuchła skrzynia" podczas wygłupów na parkingu, rozsypała się w środku, zablokowało wał i poszedł pasek rozrządu
w jednej chwili stracił i silnik i skrzynię

MKV - 21-05-2013, 10:38

mitsu_pl napisał/a:
Znajomek (fakt, że do do końca "normalnych" nie należy), ale dosłownie skrzynia mu wybuchła przy 160 tysiącach!...


Może chciał na autostradzie wrzucić 6 bieg? ;)

Tomek - 21-05-2013, 10:39

MKV napisał/a:
Może chciał na autostradzie wrzucić 6 bieg? ;)


weź nawet nie mów
nieraz jak się przesiadłem z Focusa to szukałem 6 biegu
zresztą do dziś się czasem zapomnę
ale tylko raz się totalnie zapomniałem, ale nie chciał wejść

MKV - 21-05-2013, 10:44

tomek84 napisał/a:
MKV napisał/a:
Może chciał na autostradzie wrzucić 6 bieg? ;)


weź nawet nie mów
nieraz jak się przesiadłem z Focusa to szukałem 6 biegu
zresztą do dziś się czasem zapomnę
ale tylko raz się totalnie zapomniałem, ale nie chciał wejść


No mi w Swifcie przy 120km/h 2 bieg pięknie wszedł zamiast czwartego niestety... zawory się niestety nie ucieszyły z gwałtownego wzrostu obrotów do okł 9000 ;)

Skrzynia moja manualna w VR2 by chyba narazie jeszcze trochę posłużyła, sprzęgło można by zrobić spieka (przerobić oryginalne np u Radzikowskiego) i powinno to śmigać.
Jakby skrzynia padła to można przełożyć tiptronica już z napędami i zrobić pełnowartościowe VR4.

Zastanawia mnie tylko czy przeguby i półosie z V6 seryjne wytrzymają podwójne doładowanie...

danino88 - 21-05-2013, 19:58

Cytat:
Ciekawe z kolei czy skrzynia MT z V6 NA wytrzymałaby silnik z VR4 ale zrobiona z napędem tylko na przód?


Podobno tak, Swinks_uk opisywał kiedyś o przypadkach VR2 z Holandii. Według mnie można to ogarnąć ale z głową.

Cytat:
Skrzynia moja manualna w VR2 by chyba narazie jeszcze trochę posłużyła,


W przypadku Twojej skrzyni oddałbym ją do remontu, przynajmniej łożyska.

Cytat:
Zastanawia mnie tylko czy przeguby i półosie z V6 seryjne wytrzymają podwójne doładowanie...


Tu może być gorzej :) od 0 z gazem w podłodze raczej ciężko to widzę

MKV - 21-05-2013, 20:36

danino88 napisał/a:

Cytat:
Zastanawia mnie tylko czy przeguby i półosie z V6 seryjne wytrzymają podwójne doładowanie...


Tu może być gorzej :) od 0 z gazem w podłodze raczej ciężko to widzę


Wiesz, z drugiej strony wolnossący V6 tez ma spory moment obrotowy...

danino88 - 21-05-2013, 20:54

Cytat:
Wiesz, z drugiej strony wolnossący V6 tez ma spory moment obrotowy...


ale nie 363Nm jak podają w danych technicznych

swinks_UK - 21-05-2013, 22:08

MKV napisał/a:
Ciekawe z kolei czy skrzynia MT z V6 NA wytrzymałaby silnik z VR4 ale zrobiona z napędem tylko na przód?

Wytrzyma, znam już 4 takie przypadki. Dwie takie skrzynie jeżdżą w "VR2" i dwie znam w hybrydzie w FTO.
Ważne by nie katować. Ale przyczepność na śliskim żadna.

Wiem, że można sprowadzić z USA wkłady LSD do manualnych skrzyni FWD, taki wkład kosztował Andy'ego (The Vee z CVR4 który ma modzonego "vr2") 950 GBP, ale dzięki temu jego auto porządnie się odpycha od asfaltu :mrgreen:

MKV - 22-05-2013, 16:56

swinks_UK napisał/a:

Ważne by nie katować. Ale przyczepność na śliskim żadna.

Wiem, że można sprowadzić z USA wkłady LSD do manualnych skrzyni FWD, taki wkład kosztował Andy'ego (The Vee z CVR4 który ma modzonego "vr2") 950 GBP, ale dzięki temu jego auto porządnie się odpycha od asfaltu :mrgreen:


Z niekatowaniem sobie poradzę. A na śliskie to z czasem pewnie by się VR4 zrobiło ale jednorazowo ciężko będzie finansowo bo to ładne kilka pensji bym musiał na to odłożyć...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group