Wytrzymałośc napędów VR4 AT/MT |
Autor |
Wiadomość |
anwi
Forumowicz

Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 206 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 26-02-2013, 09:17 Wytrzymałośc napędów VR4 AT/MT
|
|
|
kiedyś rozmawiałem ze swinksUK i mówił ze AT do 450KM daje rade, może ktoś w PL jeździ na takich mocach?? wiem ze tylny dyfer dosyć przeszkadza w podnoszeniu mocy, a jak z pasywnymi?? może są jakieś zestawy do skrzyń wzmacniające?? jak z półosiami przegubami?? |
|
|
|
 |
MKV
Mitsumaniak Kovalio

Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 1050 Skąd: Nadarzyn
|
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 21-05-2013, 09:08
|
|
|
Skrzynia nie wytzrymuje zwykłego 2.5 V6 N/A, a co dopiero TT... |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
MKV
Mitsumaniak Kovalio

Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 1050 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: 21-05-2013, 09:21
|
|
|
mitsu_pl napisał/a: | Skrzynia nie wytzrymuje zwykłego 2.5 V6 N/A, a co dopiero TT... |
Jak nie wytrzymuje jak wytrzymuje - moja ma zrobione ponad 240tys już i dalej działa - czasami tylko 3 bieg haczy... |
_________________ Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 21-05-2013, 10:31
|
|
|
Znajomek (fakt, że do do końca "normalnych" nie należy), ale dosłownie skrzynia mu wybuchła przy 160 tysiącach!... |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
MKV
Mitsumaniak Kovalio

Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 1050 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: 21-05-2013, 10:38
|
|
|
mitsu_pl napisał/a: | Znajomek (fakt, że do do końca "normalnych" nie należy), ale dosłownie skrzynia mu wybuchła przy 160 tysiącach!... |
Może chciał na autostradzie wrzucić 6 bieg? |
_________________ Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
MKV
Mitsumaniak Kovalio

Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 1050 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: 21-05-2013, 10:44
|
|
|
tomek84 napisał/a: | MKV napisał/a: | Może chciał na autostradzie wrzucić 6 bieg? |
weź nawet nie mów
nieraz jak się przesiadłem z Focusa to szukałem 6 biegu
zresztą do dziś się czasem zapomnę
ale tylko raz się totalnie zapomniałem, ale nie chciał wejść |
No mi w Swifcie przy 120km/h 2 bieg pięknie wszedł zamiast czwartego niestety... zawory się niestety nie ucieszyły z gwałtownego wzrostu obrotów do okł 9000
Skrzynia moja manualna w VR2 by chyba narazie jeszcze trochę posłużyła, sprzęgło można by zrobić spieka (przerobić oryginalne np u Radzikowskiego) i powinno to śmigać.
Jakby skrzynia padła to można przełożyć tiptronica już z napędami i zrobić pełnowartościowe VR4.
Zastanawia mnie tylko czy przeguby i półosie z V6 seryjne wytrzymają podwójne doładowanie... |
_________________ Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 |
|
|
|
 |
danino88
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2007 Posty: 1315 Skąd: Częstochowa/Wrocław
|
Wysłany: 21-05-2013, 19:58
|
|
|
Cytat: | Ciekawe z kolei czy skrzynia MT z V6 NA wytrzymałaby silnik z VR4 ale zrobiona z napędem tylko na przód? |
Podobno tak, Swinks_uk opisywał kiedyś o przypadkach VR2 z Holandii. Według mnie można to ogarnąć ale z głową.
Cytat: | Skrzynia moja manualna w VR2 by chyba narazie jeszcze trochę posłużyła, |
W przypadku Twojej skrzyni oddałbym ją do remontu, przynajmniej łożyska.
Cytat: | Zastanawia mnie tylko czy przeguby i półosie z V6 seryjne wytrzymają podwójne doładowanie... |
Tu może być gorzej od 0 z gazem w podłodze raczej ciężko to widzę |
_________________ Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365
Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562 |
|
|
|
 |
MKV
Mitsumaniak Kovalio

Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 1050 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: 21-05-2013, 20:36
|
|
|
danino88 napisał/a: |
Cytat: | Zastanawia mnie tylko czy przeguby i półosie z V6 seryjne wytrzymają podwójne doładowanie... |
Tu może być gorzej od 0 z gazem w podłodze raczej ciężko to widzę |
Wiesz, z drugiej strony wolnossący V6 tez ma spory moment obrotowy... |
_________________ Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 |
|
|
|
 |
danino88
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2007 Posty: 1315 Skąd: Częstochowa/Wrocław
|
Wysłany: 21-05-2013, 20:54
|
|
|
Cytat: | Wiesz, z drugiej strony wolnossący V6 tez ma spory moment obrotowy... |
ale nie 363Nm jak podają w danych technicznych |
_________________ Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365
Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 21-05-2013, 22:08
|
|
|
MKV napisał/a: | Ciekawe z kolei czy skrzynia MT z V6 NA wytrzymałaby silnik z VR4 ale zrobiona z napędem tylko na przód? |
Wytrzyma, znam już 4 takie przypadki. Dwie takie skrzynie jeżdżą w "VR2" i dwie znam w hybrydzie w FTO.
Ważne by nie katować. Ale przyczepność na śliskim żadna.
Wiem, że można sprowadzić z USA wkłady LSD do manualnych skrzyni FWD, taki wkład kosztował Andy'ego (The Vee z CVR4 który ma modzonego "vr2") 950 GBP, ale dzięki temu jego auto porządnie się odpycha od asfaltu |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
MKV
Mitsumaniak Kovalio

Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 1050 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: 22-05-2013, 16:56
|
|
|
swinks_UK napisał/a: |
Ważne by nie katować. Ale przyczepność na śliskim żadna.
Wiem, że można sprowadzić z USA wkłady LSD do manualnych skrzyni FWD, taki wkład kosztował Andy'ego (The Vee z CVR4 który ma modzonego "vr2") 950 GBP, ale dzięki temu jego auto porządnie się odpycha od asfaltu |
Z niekatowaniem sobie poradzę. A na śliskie to z czasem pewnie by się VR4 zrobiło ale jednorazowo ciężko będzie finansowo bo to ładne kilka pensji bym musiał na to odłożyć... |
_________________ Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 |
|
|
|
 |
|