Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wytrzymałośc napędów VR4 AT/MT
Autor Wiadomość
anwi 
Forumowicz


Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 206
Skąd: Działdowo
Wysłany: 26-02-2013, 09:17   Wytrzymałośc napędów VR4 AT/MT

kiedyś rozmawiałem ze swinksUK i mówił ze AT do 450KM daje rade, może ktoś w PL jeździ na takich mocach?? wiem ze tylny dyfer dosyć przeszkadza w podnoszeniu mocy, a jak z pasywnymi?? może są jakieś zestawy do skrzyń wzmacniające?? jak z półosiami przegubami??
 
 
MKV 
Mitsumaniak
Kovalio


Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 1050
Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 21-05-2013, 07:52   

Ciekawe z kolei czy skrzynia MT z V6 NA wytrzymałaby silnik z VR4 ale zrobiona z napędem tylko na przód?
_________________
Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 21-05-2013, 09:08   

Skrzynia nie wytzrymuje zwykłego 2.5 V6 N/A, a co dopiero TT...
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
MKV 
Mitsumaniak
Kovalio


Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 1050
Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 21-05-2013, 09:21   

mitsu_pl napisał/a:
Skrzynia nie wytzrymuje zwykłego 2.5 V6 N/A, a co dopiero TT...


Jak nie wytrzymuje jak wytrzymuje - moja ma zrobione ponad 240tys już i dalej działa - czasami tylko 3 bieg haczy...
_________________
Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 21-05-2013, 09:50   

MKV napisał/a:

Jak nie wytrzymuje jak wytrzymuje - moja ma zrobione ponad 240tys już i dalej działa - czasami tylko 3 bieg haczy...


u mnie nie haczy, ale mam dopiero 230 kkm
więc może za 10 kkm zacznie (3 miesiące i się wypowiem)
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 21-05-2013, 10:31   

Znajomek (fakt, że do do końca "normalnych" nie należy), ale dosłownie skrzynia mu wybuchła przy 160 tysiącach!...
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 21-05-2013, 10:37   

mitsu_pl napisał/a:

Znajomek (fakt, że do do końca "normalnych" nie należy), ale dosłownie skrzynia mu wybuchła przy 160 tysiącach!...


no, ale tak odchodząc już od tematu, to wszystko jest możliwe
kupisz jakikolwiek nowy, markowy sprzęt i też się może zepsuć

jak z wszystkim jest zasada "jak dbasz tak masz"

jednego anglika sprzedałem gościowy, któremu też "wybuchła skrzynia" podczas wygłupów na parkingu, rozsypała się w środku, zablokowało wał i poszedł pasek rozrządu
w jednej chwili stracił i silnik i skrzynię
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
MKV 
Mitsumaniak
Kovalio


Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 1050
Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 21-05-2013, 10:38   

mitsu_pl napisał/a:
Znajomek (fakt, że do do końca "normalnych" nie należy), ale dosłownie skrzynia mu wybuchła przy 160 tysiącach!...


Może chciał na autostradzie wrzucić 6 bieg? ;)
_________________
Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 21-05-2013, 10:39   

MKV napisał/a:
Może chciał na autostradzie wrzucić 6 bieg? ;)


weź nawet nie mów
nieraz jak się przesiadłem z Focusa to szukałem 6 biegu
zresztą do dziś się czasem zapomnę
ale tylko raz się totalnie zapomniałem, ale nie chciał wejść
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
MKV 
Mitsumaniak
Kovalio


Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 1050
Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 21-05-2013, 10:44   

tomek84 napisał/a:
MKV napisał/a:
Może chciał na autostradzie wrzucić 6 bieg? ;)


weź nawet nie mów
nieraz jak się przesiadłem z Focusa to szukałem 6 biegu
zresztą do dziś się czasem zapomnę
ale tylko raz się totalnie zapomniałem, ale nie chciał wejść


No mi w Swifcie przy 120km/h 2 bieg pięknie wszedł zamiast czwartego niestety... zawory się niestety nie ucieszyły z gwałtownego wzrostu obrotów do okł 9000 ;)

Skrzynia moja manualna w VR2 by chyba narazie jeszcze trochę posłużyła, sprzęgło można by zrobić spieka (przerobić oryginalne np u Radzikowskiego) i powinno to śmigać.
Jakby skrzynia padła to można przełożyć tiptronica już z napędami i zrobić pełnowartościowe VR4.

Zastanawia mnie tylko czy przeguby i półosie z V6 seryjne wytrzymają podwójne doładowanie...
_________________
Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 
 
 
danino88 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2007
Posty: 1315
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Wysłany: 21-05-2013, 19:58   

Cytat:
Ciekawe z kolei czy skrzynia MT z V6 NA wytrzymałaby silnik z VR4 ale zrobiona z napędem tylko na przód?


Podobno tak, Swinks_uk opisywał kiedyś o przypadkach VR2 z Holandii. Według mnie można to ogarnąć ale z głową.

Cytat:
Skrzynia moja manualna w VR2 by chyba narazie jeszcze trochę posłużyła,


W przypadku Twojej skrzyni oddałbym ją do remontu, przynajmniej łożyska.

Cytat:
Zastanawia mnie tylko czy przeguby i półosie z V6 seryjne wytrzymają podwójne doładowanie...


Tu może być gorzej :) od 0 z gazem w podłodze raczej ciężko to widzę
_________________
Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365

Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562
 
 
 
MKV 
Mitsumaniak
Kovalio


Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 1050
Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 21-05-2013, 20:36   

danino88 napisał/a:

Cytat:
Zastanawia mnie tylko czy przeguby i półosie z V6 seryjne wytrzymają podwójne doładowanie...


Tu może być gorzej :) od 0 z gazem w podłodze raczej ciężko to widzę


Wiesz, z drugiej strony wolnossący V6 tez ma spory moment obrotowy...
_________________
Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 
 
 
danino88 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2007
Posty: 1315
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Wysłany: 21-05-2013, 20:54   

Cytat:
Wiesz, z drugiej strony wolnossący V6 tez ma spory moment obrotowy...


ale nie 363Nm jak podają w danych technicznych
_________________
Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365

Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 21-05-2013, 22:08   

MKV napisał/a:
Ciekawe z kolei czy skrzynia MT z V6 NA wytrzymałaby silnik z VR4 ale zrobiona z napędem tylko na przód?

Wytrzyma, znam już 4 takie przypadki. Dwie takie skrzynie jeżdżą w "VR2" i dwie znam w hybrydzie w FTO.
Ważne by nie katować. Ale przyczepność na śliskim żadna.

Wiem, że można sprowadzić z USA wkłady LSD do manualnych skrzyni FWD, taki wkład kosztował Andy'ego (The Vee z CVR4 który ma modzonego "vr2") 950 GBP, ale dzięki temu jego auto porządnie się odpycha od asfaltu :mrgreen:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
MKV 
Mitsumaniak
Kovalio


Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 1050
Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 22-05-2013, 16:56   

swinks_UK napisał/a:

Ważne by nie katować. Ale przyczepność na śliskim żadna.

Wiem, że można sprowadzić z USA wkłady LSD do manualnych skrzyni FWD, taki wkład kosztował Andy'ego (The Vee z CVR4 który ma modzonego "vr2") 950 GBP, ale dzięki temu jego auto porządnie się odpycha od asfaltu :mrgreen:


Z niekatowaniem sobie poradzę. A na śliskie to z czasem pewnie by się VR4 zrobiło ale jednorazowo ciężko będzie finansowo bo to ładne kilka pensji bym musiał na to odłożyć...
_________________
Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.