To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - problem ze skrzynią biegów i pompą awc

sila - 10-03-2013, 00:12
Temat postu: problem ze skrzynią biegów i pompą awc
Witam. Na początku chciałbym się przywitać. Właśnie stałem się nowym użytkownikiem Lancera. Niestety po chwili zauroczenia pojawiły się pierwsze (oby niezbyt kosztowne) problemy. Mianowicie:
1) zmiana biegów następuje nieco ociężale, na chwilę przed wrzuceniem wyższego biegu następuje chwiliowy wzrost obrotów. Podczas jazdy po mieście biegi zmieniają się dość szybko i już przy 60km/h mam wrzuconą 6, i jadąc na niej występują niewielkie wahania obrotów +200/min. Przy jeździe w trybie manualnym jadąc na 4 z niezmiennie wciśniętym pedałem gazu występuje dziwny wzrost obrotów i zwiększenie głośności silnika. Kickdown działa prawidłowo.
2) Kilka dni temu zapaliła mi się kontrolka układu kierowniczego i napis "service required" oraz wystąpił brak możliwości zmiany ustawień trybów jazdy "szutr, śnieg, asfalt". Byłem w serwisie i zdiagnozowali błąd c161E, czyli pompa AWC. Płynu w zbiorniczku pompy jest ponad stan i po włączeniu silnika nie zmienia się. Nie wiem jak używał go poprzedni właściciel.
I teraz moje pytania. Czy pompa rzeczywiścia padła czy może jest zapowietrzony dyferencjał. Odnosnie zmiany biegów - czego szukać. Pomoże wymiana oleju w skrzyni, czy dać sobie spokój. Jeżeli wymieniać to jakiego oleju użyć - Diaqueen SST1 czy są zamienniki. Proszę o pomoc

tomekrvf - 10-03-2013, 22:58

sila napisał/a:
Jeżeli wymieniać to jakiego oleju użyć - Diaqueen SST1 czy są zamienniki.

Olej możesz kupić w Fordzie. To ten sam olej co w PowerShift a kosztuje połowę mniej.
Wymianę musi wykonać człowiek który wie jak to się robi. Są 3 korki spustowe, jeden wlewowy i poziom mierzy się w ścisłej temperaturze oleju.

Pompy AWC niestety się psują i może być drooooogo.

tokyo - 10-03-2013, 23:56

Witam
Zanim cokolwiek zrobisz jedz do serwisu lub do goscia co orginalnego kompa diagnostycznego niech w opcji napedow wlaczy silnik w pompie. Jezeli nie zadziala to napewno pompa, pozniej sprawdz czy dochodzi napiecie podczas ponownego testu do silnika w pompie. Mozesz ja sprobowac (silnik ) dac do zregenerowania (mozliwe ze sie szczotki zawiewsily) lub kupic nowa/z drugiej reki.
Pozdrawiam
P.S.
Po pierwsze sprawdz wszystkie bezpieczniki



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group