Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
problem ze skrzynią biegów i pompą awc
Autor Wiadomość
sila 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer ralliart
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 2
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 10-03-2013, 00:12   problem ze skrzynią biegów i pompą awc

Witam. Na początku chciałbym się przywitać. Właśnie stałem się nowym użytkownikiem Lancera. Niestety po chwili zauroczenia pojawiły się pierwsze (oby niezbyt kosztowne) problemy. Mianowicie:
1) zmiana biegów następuje nieco ociężale, na chwilę przed wrzuceniem wyższego biegu następuje chwiliowy wzrost obrotów. Podczas jazdy po mieście biegi zmieniają się dość szybko i już przy 60km/h mam wrzuconą 6, i jadąc na niej występują niewielkie wahania obrotów +200/min. Przy jeździe w trybie manualnym jadąc na 4 z niezmiennie wciśniętym pedałem gazu występuje dziwny wzrost obrotów i zwiększenie głośności silnika. Kickdown działa prawidłowo.
2) Kilka dni temu zapaliła mi się kontrolka układu kierowniczego i napis "service required" oraz wystąpił brak możliwości zmiany ustawień trybów jazdy "szutr, śnieg, asfalt". Byłem w serwisie i zdiagnozowali błąd c161E, czyli pompa AWC. Płynu w zbiorniczku pompy jest ponad stan i po włączeniu silnika nie zmienia się. Nie wiem jak używał go poprzedni właściciel.
I teraz moje pytania. Czy pompa rzeczywiścia padła czy może jest zapowietrzony dyferencjał. Odnosnie zmiany biegów - czego szukać. Pomoże wymiana oleju w skrzyni, czy dać sobie spokój. Jeżeli wymieniać to jakiego oleju użyć - Diaqueen SST1 czy są zamienniki. Proszę o pomoc
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-03-2013, 22:58   

sila napisał/a:
Jeżeli wymieniać to jakiego oleju użyć - Diaqueen SST1 czy są zamienniki.

Olej możesz kupić w Fordzie. To ten sam olej co w PowerShift a kosztuje połowę mniej.
Wymianę musi wykonać człowiek który wie jak to się robi. Są 3 korki spustowe, jeden wlewowy i poziom mierzy się w ścisłej temperaturze oleju.

Pompy AWC niestety się psują i może być drooooogo.
_________________

 
 
tokyo 
Forumowicz

Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1224
Skąd: Zabrze
Wysłany: 10-03-2013, 23:56   

Witam
Zanim cokolwiek zrobisz jedz do serwisu lub do goscia co orginalnego kompa diagnostycznego niech w opcji napedow wlaczy silnik w pompie. Jezeli nie zadziala to napewno pompa, pozniej sprawdz czy dochodzi napiecie podczas ponownego testu do silnika w pompie. Mozesz ja sprobowac (silnik ) dac do zregenerowania (mozliwe ze sie szczotki zawiewsily) lub kupic nowa/z drugiej reki.
Pozdrawiam
P.S.
Po pierwsze sprawdz wszystkie bezpieczniki
_________________
FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid

Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez :) .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.