To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Niska temperatura silnika oraz falujące obroty.

Łysy88 - 11-04-2013, 00:31
Temat postu: [EA2A/W 2.0] Niska temperatura silnika oraz falujące obroty.
Witam,


to mój pierwszy post choć forum czytam od dawna.. Dziś zakupiłem Galanta 2.0 z LPG i mam z nim tylko dwa problemy.

1. Być może błahy ale podczas jazdy wskazówka nie dochodzi do połowy skali - po Colcie CA i Lancerze CB jestem przyzwyczajony do wręcz przybitej gwoździem na połowie wskazówki. Nie wiem czy tak powinno być czy nie.. Gal ma klimatyzacje automatyczną, po wyłączeniu jej (bo po co skoro jest taka temperatura) i ustawieniu nawiewu np na 25 stopni leci zimne powietrze, czasem na początku zdarzy się że ciepłe ale to od humoru zależy.. Kiedy ustawie bliżej 30 to już jest w miarę ok. Czy to działa na zasadzie regulacji temp nawiewu jak w wersjach bez klimatyzacji? Niebieskie - czerwone pole, coś jakby skala procentowa?

2. To falujące obroty na LPG. Ale tylko na wolnych, w trakcie jazdy praktycznie nie ma różnicy w mocy, troszkę sporo mi spalił - 12 litrów ale większość po autostradzie w granicach 140 km/h więc to tym tłumacze. Mam jeszcze podejrzenie i prawie jestem go pewien ale chciałbym potwierdzenia .... Łącznik elastyczny układu wydechowego (ten element z siatki) został wymieniony ale... zaciśnięty opaskami a nie wspawany przez co jest nieszczelność. W Colcie skutkowało to wzrostem spalania znaczym, zapalającym się CE - generalnie chodziło zdaję się o Lambdę. Tu nie znam konstrukcji... Czy może mieć to wpływ?


Jak się tylko ogarnę po zakupie - bo właśnię wróciłem do domu to założe temat nowego Gala.


Pozdrawiam i dziękuję z góry za podpowiedzi

deejay - 11-04-2013, 00:36

Łysy88 napisał/a:
1. Być może błahy ale podczas jazdy wskazówka nie dochodzi do połowy skali - po Colcie CA i Lancerze CB jestem przyzwyczajony do wręcz przybitej gwoździem na połowie wskazówki. Nie wiem czy tak powinno być czy nie.. Gal ma klimatyzacje automatyczną, po wyłączeniu jej (bo po co skoro jest taka temperatura) i ustawieniu nawiewu np na 25 stopni leci zimne powietrze, czasem na początku zdarzy się że ciepłe ale to od humoru zależy.. Kiedy ustawie bliżej 30 to już jest w miarę ok. Czy to działa na zasadzie regulacji temp nawiewu jak w wersjach bez klimatyzacji? Niebieskie - czerwone pole, coś jakby skala procentowa?


Uszkodzony termostat na 100% , do wymiany . Drugi problem zacznij od wyczyszczenia przepustnicy i ponownym nauczenia ECU obrotów.


http://allegro.pl/mitsubi...i3126882562.htm

Łysy88 - 11-04-2013, 00:43

deejay napisał/a:
Łysy88 napisał/a:
1. Być może błahy ale podczas jazdy wskazówka nie dochodzi do połowy skali - po Colcie CA i Lancerze CB jestem przyzwyczajony do wręcz przybitej gwoździem na połowie wskazówki. Nie wiem czy tak powinno być czy nie.. Gal ma klimatyzacje automatyczną, po wyłączeniu jej (bo po co skoro jest taka temperatura) i ustawieniu nawiewu np na 25 stopni leci zimne powietrze, czasem na początku zdarzy się że ciepłe ale to od humoru zależy.. Kiedy ustawie bliżej 30 to już jest w miarę ok. Czy to działa na zasadzie regulacji temp nawiewu jak w wersjach bez klimatyzacji? Niebieskie - czerwone pole, coś jakby skala procentowa?


Uszkodzony termostat na 100% , do wymiany . Drugi problem zacznij od wyczyszczenia przepustnicy i ponownym nauczenia ECU obrotów.


http://allegro.pl/mitsubi...i3126882562.htm



Dam radę sam wymienić termostat? Mam kanał i trochę zacięcia technicznego, colta rozebralem i złożyłem kilka razy ;)

deejay - 11-04-2013, 00:54

Łysy88 napisał/a:
Dam radę sam wymienić termostat? Mam kanał i trochę zacięcia technicznego, colta rozebralem i złożyłem kilka razy ;)


Masz dwie śrubki przed sobą , spokojnie dasz rade , tylko pamiętaj o odp. układu i uzupełnieniu płynu w zbiorniczku po włączeniu wentylatorów.
Daj znac po wymianie czy wszystko ok .

Łysy88 - 11-04-2013, 00:58

deejay napisał/a:
Łysy88 napisał/a:
Dam radę sam wymienić termostat? Mam kanał i trochę zacięcia technicznego, colta rozebralem i złożyłem kilka razy ;)


Masz dwie śrubki przed sobą , spokojnie dasz rade , tylko pamiętaj o odp. układu i uzupełnieniu płynu w zbiorniczku po włączeniu wentylatorów.
Daj znac po wymianie czy wszystko ok .



Tak sobie myślę że to może mieć też wpływ na lpg i spalanie... Teoretycznie przecież LPG potrzebuje jakiejś tam temperatury. Wolne obroty na benzynie są ok zupełnie.

deejay - 11-04-2013, 01:03

Łysy88 napisał/a:
Tak sobie myślę że to może mieć też wpływ na lpg i spalanie... Teoretycznie przecież LPG potrzebuje jakiejś tam temperatury. Wolne obroty na benzynie są ok zupełnie.


Niedogrzany silnik , tu masz odpowiedz dużego zużycia paliwa .

Łysy88 - 11-04-2013, 01:06

deejay napisał/a:
Łysy88 napisał/a:
Tak sobie myślę że to może mieć też wpływ na lpg i spalanie... Teoretycznie przecież LPG potrzebuje jakiejś tam temperatury. Wolne obroty na benzynie są ok zupełnie.


Nie dogrzany silnik , tu masz odpowiedz dużego zużycia paliwa .



Ten łącznik elastyczny i tak wymienie na taki jak powinien być. Chce troche ciszy w aucie :) Wymienię termostat, przeczyszczę przepustnicę, i pospawam układ wydechowy a na koniec pojade na regulacje LPG. W sumie nie wiem kiedy ktoś tam zaglądał.


Dzięki deejay za pomoc!

Owczar - 11-04-2013, 07:37

deejay napisał/a:
Uszkodzony termostat na 100% , do wymiany .


A skąd te 100%?

Łysy88 napisał/a:
Kiedy ustawie bliżej 30 to już jest w miarę ok.


Gdyby termostat był walnięty, to i przy ustawieniu 30 nie byłoby różnicy. Pytanie dokąd dochodzi ta wskazówka? W galancie EA zawsze jest minimalnie poniżej połowy.
Ja bym sprawdził jeszcze rurkę od klimatronika czy się nie zsunęła. Opis można znaleźć na forum.

A łącznik koniecznie do spawania.

robertdg - 11-04-2013, 07:56

Łysy88 napisał/a:
Ten łącznik elastyczny i tak wymienie na taki jak powinien być. Chce troche ciszy w aucie
Zespawaj ten łacznik przy okazji zerknij czy redukcja dwururki do pojedyńczej nie jest popękana przy spawie, w razie niepewności trzeba poprawić spoine bo to newralgiczny punkt wydechu
Łysy88 - 11-04-2013, 09:07

robertdg napisał/a:
Łysy88 napisał/a:
Ten łącznik elastyczny i tak wymienie na taki jak powinien być. Chce troche ciszy w aucie
Zespawaj ten łacznik przy okazji zerknij czy redukcja dwururki do pojedyńczej nie jest popękana przy spawie, w razie niepewności trzeba poprawić spoine bo to newralgiczny punkt wydechu



Przy prędkości 140 km/h potrafi być troszkę ponad 1/3 skali

Marcino - 11-04-2013, 10:18

Podepne się pod temat..
Mam podobne objawy, też mi słabiej grzeje ale do tego mam dziurkę w chłodnicy więc obstawiam zapowietrzony układ. Jak jeżdzę wolno to samochód lepiej grzeje, na autostradzie muszę na 26st podjkrecać. A obstawiam też radio.. które nagrzewa sie i powoduje przekłamanie climatronica, na krótkiej trasie nie zdarzy sie może tak radio rogrzać i jest ok.
Termostat i tak wymienie przy okzaji chłodnicy,
Który termostat lepszy ten co Bartek podał

http://allegro.pl/show_item.php?item=3126882562

czy ten

http://allegro.pl/termost...3155078704.html

Owczar - 11-04-2013, 10:26

Ciężko powiedzieć :) Mogę napisać tylko tyle, że na HKT trochę jeździłem i działał jak należy ;)
Hugo - 11-04-2013, 15:13

A ja jeżdżę na VERNET już z 1,5 roku i tez jest wszystko git :wink:
Łysy88 - 11-04-2013, 21:03

Owczar napisał/a:
deejay napisał/a:
Uszkodzony termostat na 100% , do wymiany .


A skąd te 100%?

Łysy88 napisał/a:
Kiedy ustawie bliżej 30 to już jest w miarę ok.


Gdyby termostat był walnięty, to i przy ustawieniu 30 nie byłoby różnicy. Pytanie dokąd dochodzi ta wskazówka? W galancie EA zawsze jest minimalnie poniżej połowy.
Ja bym sprawdził jeszcze rurkę od klimatronika czy się nie zsunęła. Opis można znaleźć na forum.

A łącznik koniecznie do spawania.


Mój mechanik po dzisiejszej wizycie też powiedział że na jego oko to termostat. Silnik nie może dogrzać do właściwej temperatury ale już 65-70 stopni pozwala nagrzać kabinę. Dziś nie miałem kiedy ale jutro po kolei wszystko robię. O 8 spawają wydech (okazało się że łącznik elastyczny to jedno a sama rura też albo do połatania albo do wymiany), umówiony też jestem z gaziarzem na serwis i ustawienie LPG.

booohal - 11-04-2013, 21:30

U mnie też wskazówka nie dochodzi idealnie do połowy.
Wymieniony termostat, czujnik na ECU i na zegary.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group