[EA2A/W 2.0] Niska temperatura silnika oraz falujące obroty. |
Autor |
Wiadomość |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 11-04-2013, 00:31 [EA2A/W 2.0] Niska temperatura silnika oraz falujące obroty.
|
|
|
Witam,
to mój pierwszy post choć forum czytam od dawna.. Dziś zakupiłem Galanta 2.0 z LPG i mam z nim tylko dwa problemy.
1. Być może błahy ale podczas jazdy wskazówka nie dochodzi do połowy skali - po Colcie CA i Lancerze CB jestem przyzwyczajony do wręcz przybitej gwoździem na połowie wskazówki. Nie wiem czy tak powinno być czy nie.. Gal ma klimatyzacje automatyczną, po wyłączeniu jej (bo po co skoro jest taka temperatura) i ustawieniu nawiewu np na 25 stopni leci zimne powietrze, czasem na początku zdarzy się że ciepłe ale to od humoru zależy.. Kiedy ustawie bliżej 30 to już jest w miarę ok. Czy to działa na zasadzie regulacji temp nawiewu jak w wersjach bez klimatyzacji? Niebieskie - czerwone pole, coś jakby skala procentowa?
2. To falujące obroty na LPG. Ale tylko na wolnych, w trakcie jazdy praktycznie nie ma różnicy w mocy, troszkę sporo mi spalił - 12 litrów ale większość po autostradzie w granicach 140 km/h więc to tym tłumacze. Mam jeszcze podejrzenie i prawie jestem go pewien ale chciałbym potwierdzenia .... Łącznik elastyczny układu wydechowego (ten element z siatki) został wymieniony ale... zaciśnięty opaskami a nie wspawany przez co jest nieszczelność. W Colcie skutkowało to wzrostem spalania znaczym, zapalającym się CE - generalnie chodziło zdaję się o Lambdę. Tu nie znam konstrukcji... Czy może mieć to wpływ?
Jak się tylko ogarnę po zakupie - bo właśnię wróciłem do domu to założe temat nowego Gala.
Pozdrawiam i dziękuję z góry za podpowiedzi |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11-04-2013, 00:36
|
|
|
Łysy88 napisał/a: | 1. Być może błahy ale podczas jazdy wskazówka nie dochodzi do połowy skali - po Colcie CA i Lancerze CB jestem przyzwyczajony do wręcz przybitej gwoździem na połowie wskazówki. Nie wiem czy tak powinno być czy nie.. Gal ma klimatyzacje automatyczną, po wyłączeniu jej (bo po co skoro jest taka temperatura) i ustawieniu nawiewu np na 25 stopni leci zimne powietrze, czasem na początku zdarzy się że ciepłe ale to od humoru zależy.. Kiedy ustawie bliżej 30 to już jest w miarę ok. Czy to działa na zasadzie regulacji temp nawiewu jak w wersjach bez klimatyzacji? Niebieskie - czerwone pole, coś jakby skala procentowa? |
Uszkodzony termostat na 100% , do wymiany . Drugi problem zacznij od wyczyszczenia przepustnicy i ponownym nauczenia ECU obrotów.
http://allegro.pl/mitsubi...i3126882562.htm |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 11-04-2013, 00:43
|
|
|
deejay napisał/a: | Łysy88 napisał/a: | 1. Być może błahy ale podczas jazdy wskazówka nie dochodzi do połowy skali - po Colcie CA i Lancerze CB jestem przyzwyczajony do wręcz przybitej gwoździem na połowie wskazówki. Nie wiem czy tak powinno być czy nie.. Gal ma klimatyzacje automatyczną, po wyłączeniu jej (bo po co skoro jest taka temperatura) i ustawieniu nawiewu np na 25 stopni leci zimne powietrze, czasem na początku zdarzy się że ciepłe ale to od humoru zależy.. Kiedy ustawie bliżej 30 to już jest w miarę ok. Czy to działa na zasadzie regulacji temp nawiewu jak w wersjach bez klimatyzacji? Niebieskie - czerwone pole, coś jakby skala procentowa? |
Uszkodzony termostat na 100% , do wymiany . Drugi problem zacznij od wyczyszczenia przepustnicy i ponownym nauczenia ECU obrotów.
http://allegro.pl/mitsubi...i3126882562.htm |
Dam radę sam wymienić termostat? Mam kanał i trochę zacięcia technicznego, colta rozebralem i złożyłem kilka razy |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11-04-2013, 00:54
|
|
|
Łysy88 napisał/a: | Dam radę sam wymienić termostat? Mam kanał i trochę zacięcia technicznego, colta rozebralem i złożyłem kilka razy |
Masz dwie śrubki przed sobą , spokojnie dasz rade , tylko pamiętaj o odp. układu i uzupełnieniu płynu w zbiorniczku po włączeniu wentylatorów.
Daj znac po wymianie czy wszystko ok . |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 11-04-2013, 00:58
|
|
|
deejay napisał/a: | Łysy88 napisał/a: | Dam radę sam wymienić termostat? Mam kanał i trochę zacięcia technicznego, colta rozebralem i złożyłem kilka razy |
Masz dwie śrubki przed sobą , spokojnie dasz rade , tylko pamiętaj o odp. układu i uzupełnieniu płynu w zbiorniczku po włączeniu wentylatorów.
Daj znac po wymianie czy wszystko ok . |
Tak sobie myślę że to może mieć też wpływ na lpg i spalanie... Teoretycznie przecież LPG potrzebuje jakiejś tam temperatury. Wolne obroty na benzynie są ok zupełnie. |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11-04-2013, 01:03
|
|
|
Łysy88 napisał/a: | Tak sobie myślę że to może mieć też wpływ na lpg i spalanie... Teoretycznie przecież LPG potrzebuje jakiejś tam temperatury. Wolne obroty na benzynie są ok zupełnie. |
Niedogrzany silnik , tu masz odpowiedz dużego zużycia paliwa . |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 11-04-2013, 01:06
|
|
|
deejay napisał/a: | Łysy88 napisał/a: | Tak sobie myślę że to może mieć też wpływ na lpg i spalanie... Teoretycznie przecież LPG potrzebuje jakiejś tam temperatury. Wolne obroty na benzynie są ok zupełnie. |
Nie dogrzany silnik , tu masz odpowiedz dużego zużycia paliwa . |
Ten łącznik elastyczny i tak wymienie na taki jak powinien być. Chce troche ciszy w aucie Wymienię termostat, przeczyszczę przepustnicę, i pospawam układ wydechowy a na koniec pojade na regulacje LPG. W sumie nie wiem kiedy ktoś tam zaglądał.
Dzięki deejay za pomoc! |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 11-04-2013, 07:37
|
|
|
deejay napisał/a: | Uszkodzony termostat na 100% , do wymiany . |
A skąd te 100%?
Łysy88 napisał/a: | Kiedy ustawie bliżej 30 to już jest w miarę ok. |
Gdyby termostat był walnięty, to i przy ustawieniu 30 nie byłoby różnicy. Pytanie dokąd dochodzi ta wskazówka? W galancie EA zawsze jest minimalnie poniżej połowy.
Ja bym sprawdził jeszcze rurkę od klimatronika czy się nie zsunęła. Opis można znaleźć na forum.
A łącznik koniecznie do spawania. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-04-2013, 07:56
|
|
|
Łysy88 napisał/a: | Ten łącznik elastyczny i tak wymienie na taki jak powinien być. Chce troche ciszy w aucie | Zespawaj ten łacznik przy okazji zerknij czy redukcja dwururki do pojedyńczej nie jest popękana przy spawie, w razie niepewności trzeba poprawić spoine bo to newralgiczny punkt wydechu |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 11-04-2013, 09:07
|
|
|
robertdg napisał/a: | Łysy88 napisał/a: | Ten łącznik elastyczny i tak wymienie na taki jak powinien być. Chce troche ciszy w aucie | Zespawaj ten łacznik przy okazji zerknij czy redukcja dwururki do pojedyńczej nie jest popękana przy spawie, w razie niepewności trzeba poprawić spoine bo to newralgiczny punkt wydechu |
Przy prędkości 140 km/h potrafi być troszkę ponad 1/3 skali |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 11-04-2013, 10:18
|
|
|
Podepne się pod temat..
Mam podobne objawy, też mi słabiej grzeje ale do tego mam dziurkę w chłodnicy więc obstawiam zapowietrzony układ. Jak jeżdzę wolno to samochód lepiej grzeje, na autostradzie muszę na 26st podjkrecać. A obstawiam też radio.. które nagrzewa sie i powoduje przekłamanie climatronica, na krótkiej trasie nie zdarzy sie może tak radio rogrzać i jest ok.
Termostat i tak wymienie przy okzaji chłodnicy,
Który termostat lepszy ten co Bartek podał
http://allegro.pl/show_item.php?item=3126882562
czy ten
http://allegro.pl/termost...3155078704.html |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 11-04-2013, 10:26
|
|
|
Ciężko powiedzieć Mogę napisać tylko tyle, że na HKT trochę jeździłem i działał jak należy |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-04-2013, 15:13
|
|
|
A ja jeżdżę na VERNET już z 1,5 roku i tez jest wszystko git |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 11-04-2013, 21:03
|
|
|
Owczar napisał/a: | deejay napisał/a: | Uszkodzony termostat na 100% , do wymiany . |
A skąd te 100%?
Łysy88 napisał/a: | Kiedy ustawie bliżej 30 to już jest w miarę ok. |
Gdyby termostat był walnięty, to i przy ustawieniu 30 nie byłoby różnicy. Pytanie dokąd dochodzi ta wskazówka? W galancie EA zawsze jest minimalnie poniżej połowy.
Ja bym sprawdził jeszcze rurkę od klimatronika czy się nie zsunęła. Opis można znaleźć na forum.
A łącznik koniecznie do spawania. |
Mój mechanik po dzisiejszej wizycie też powiedział że na jego oko to termostat. Silnik nie może dogrzać do właściwej temperatury ale już 65-70 stopni pozwala nagrzać kabinę. Dziś nie miałem kiedy ale jutro po kolei wszystko robię. O 8 spawają wydech (okazało się że łącznik elastyczny to jedno a sama rura też albo do połatania albo do wymiany), umówiony też jestem z gaziarzem na serwis i ustawienie LPG. |
|
|
|
 |
booohal
Forumowicz ale o co chodzi?

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1186 Skąd: ELW / ESI
|
Wysłany: 11-04-2013, 21:30
|
|
|
U mnie też wskazówka nie dochodzi idealnie do połowy.
Wymieniony termostat, czujnik na ECU i na zegary. |
_________________ Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 |
|
|
|
 |
|