To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] SWAP do Colta 1.6i 16v 4x4

maklakus - 09-01-2007, 08:29
Temat postu: [CA4A 1.6] SWAP do Colta 1.6i 16v 4x4
Witam

Prośił bym was o pomoc i doradzenie.

Planuję na wiosnę wymienić silnik , i myślę że jak już wymieniać to na coś troszkę mocniejszego np.:

1. http://moto.allegro.pl/it...ik_1_8_16v.html
2. http://moto.allegro.pl/it...ik_1_8_gdi.html

czy któryś z tych śliniczków pasował by do Colta (1.6i - 16V - 4x4 - 1993r)? , czy wiąrzą się z tym jakieś spore przeróbki mocowań silnika?

Jeśli żaden z tych śilników to jaki by pasował ?

Z góry dzięki za pomoc ;)

Anonymous - 09-01-2007, 09:56
Temat postu: Re: SWAP do Colta 1.6i 16v 4x4
pierwszy ma prawie tyle koni co Twoj drugi jest odwrotnie mocowany takze odpadaja oba :roll:
harpagan - 09-01-2007, 10:25

Dziwne wybrales silniki ;)
Szukaj
4G92 DOHC MIVEC 1.6 175KM (plug&play)
4G93 DOHC TURBO 1.8 ok 200KM (plug&play) (tylko z colta ca0 bo byl tez taki w carismie msx ale odwrocony o 180 stopni)
4G63 DOHC 2.0 150KM
4G63 DOHC TURBO 2.0 ok 200KM

maklakus - 09-01-2007, 10:43

harpagan napisał/a:
Dziwne wybrales silniki ;)
Szukaj
4G92 DOHC MIVEC 1.6 175KM (plug&play)
4G93 DOHC TURBO 1.8 ok 200KM (plug&play) (tylko z colta ca0 bo byl tez taki w carismie msx ale odwrocony o 180 stopni)
4G63 DOHC TURBO 2.0 ok 200KM


Te silniki co podałeś są za mocne jak dla mnie - ze względu na to że trzeba by do takich silników zamontować całe zawieszenie sportowe - wzmacniać rame auta bo by nie wytrzymała takiej mocy i do wymiany pewnie by była większość elemętów zawieszenie.

Apropo "4G92 DOHC MIVEC 1.6 175KM" trochę żadki silnik raczej ciężko będzie taki znaleść w jako takim stanie.

Ale "4G63 DOHC 2.0 150KM" - to byłby fajny ;) w czym był montowany?

Anonymous - 09-01-2007, 10:47

harpagan napisał/a:

4G92 DOHC MIVEC 1.6 175KM (plug&play)


jak dla mnie MIVEC tez jest odwrocony ale moze sie myle :P

Krzyzak - 09-01-2007, 11:11

maklakus napisał/a:
Ale "4G63 DOHC 2.0 150KM" - to byłby fajny ;) w czym był montowany?

Galant GTi, Eclipse 1G NA - problem tylko, ze zmieszczenie tego silnika do CAx wiaze sie z rzezba - lepiej szukaj z rodziny 4G9x i to takiego nie przekreconego o 180 st.

maklakus - 09-01-2007, 11:33

Cytat:
lepiej szukaj z rodziny 4G9x i to takiego nie przekreconego o 180 st.



- A jaką wersje byś radził z rodzinki 4g9x? 1.8 czy 2.0?
- Czy ta rodzina silników będzie pasowała do colta? czy troszkę będzie roboty z tym (dopasowanie mocowań itp.)?

cns80 - 09-01-2007, 12:03

To ja się też podpytam. Czy to ze kolega ma 4x4 ma jakieś znaczenie przy takich przekładkach, czy nie ?
Rafal_Szczecin - 09-01-2007, 14:40

maklakus napisał/a:
A jaką wersje byś radził z rodzinki 4g9x? 1.8 czy 2.0?


znajdz 4G93 DOHC i wszystko podejdzie plug&play.

silnik ma 140 kucy 16 zaworow, byl montowany w Colcie GTi .
wg mnie to bylby najrozsadniejszy wybor z wszystkich tutaj silnikow.

Krzyzak - 09-01-2007, 15:13

otoz to co napisal Rafik - 4G93 DOHC
a 4WD to albo odlaczysz tylni most i zaslepisz, albo zmegarzezbisz - bo naped to kwestia skrzynki z wyjsciem na tylny dyfer

harpagan - 09-01-2007, 15:21

Za wczesnie rano bylo i wkradl mi sie tam blad
Kopiowalem to z innego posta i nie zauwazylem ze ten 4g93 to turbo a nie jego mialem na mysli piszac o colcie ca0 i carismie msx
Chodzilo mi o silnik 4g93 DOHC 140km o ktorym pisze rafi
Uwazam jednak ze nawet przy takim zwiekszeniu z mocy przydaloby sie zrobic hamulce i zawieszenie

Krzyzak napisał/a:

4WD to albo odlaczysz tylni most i zaslepisz, albo zmegarzezbisz - bo naped to kwestia skrzynki z wyjsciem na tylny dyfer

Wlasnie sam jestem tutaj ciekawy
Jest szansa na wsadzenie 4g93 przy starej skrzyni i zostawienie 4wd?
Z tego co grzebalem w manualach tyle ze dotyczacych wersji pedzonych na jedna os to numer skrzyni jak i przelozenia biegow przy 1.6 i 1.8 sa takie same
Roznia sie za to przelozeniem glownym. Czy to jest do przeskoczenia?

Anonymous - 09-01-2007, 15:30
Temat postu: Re: SWAP do Colta 1.6i 16v 4x4
maklakus napisał/a:
Witam

Prośił bym was o pomoc i doradzenie.

Planuję na wiosnę wymienić silnik , i myślę że jak już wymieniać to na coś troszkę mocniejszego np.:

1. http://moto.allegro.pl/it...ik_1_8_16v.html
2. http://moto.allegro.pl/it...ik_1_8_gdi.html

czy któryś z tych śliniczków pasował by do Colta (1.6i - 16V - 4x4 - 1993r)? , czy wiąrzą się z tym jakieś spore przeróbki mocowań silnika?

Jeśli żaden z tych śilników to jaki by pasował ?

Z góry dzięki za pomoc ;)

chcesz wymienic bo...?? sprzedajesz swoj?? jaki przebieg?? tam teges na pw..bede wdzieczny

Rafal_Szczecin - 09-01-2007, 15:36

tak jak pisze Harpagan, bez ingerencji w zawieszenie/hamulce sie nie obedzie .
mocniejszy silnik potrzebuje mocniejszych hebli

wojmi1 - 09-01-2007, 17:28

Ja bym sie skupil na silniku do ktorego bez przerobki wsadzisz skrzynie z wychodzacym walkiem na przekladnire katowa napedzajaca tylni most szkoda rezygnowac z 4wd , np 4g37 /1.8/ odradzam wkladania silnika o wiele wiekszej mocy z powodu ewentualnej awaryjnosci ukladu 4wd
Hubeeert - 09-01-2007, 17:53

mugen napisał/a:
harpagan napisał/a:

4G92 DOHC MIVEC 1.6 175KM (plug&play)


jak dla mnie MIVEC tez jest odwrocony ale moze sie myle :P
Mylisz sie. Ten z CA0 byl normalnie dopiero w CJ0 go odwrocili.

Poszukaj 4G93 1,8 16V 140KM z CA5A z Twojego rocznika. ponad 20 KM roznicy zrobi swoje.
Nie masz specjalnie wytzrymalej skrzyni biegow wiec bym nie szalal z mocami.

Tym ktorzy sie slinia na slowo MIVEC przypominam ze I GEN MIVEC byl malo wytzrymaly i te silniki jezdzily okolo 100000km max... A montowano je juz pare lat temu. Trafienie takiego silnika i bezproblemowa nim jazda to raczej marzenie scietej glowy. Tak samo jak jakiekolwiek czesci do niego...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group