To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] wymiana oleju z 10w40 na 5w30

robert78 - 23-04-2013, 19:56
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] wymiana oleju z 10w40 na 5w30
panowie pilny temat pewnie gdzies jest o tym pisane ale nie mam zabarzo czasu bo auto u mechanika stoi a ja jeszcze nie zdecydowalem jaki olej wlac slyszalem ze gdi powinno jezdzic na 5w30 ja mam zalene 10w40 i teraz pytanie czy zrobiac plukanke moge zmienic olej na 5w30 (w planie motul)
volve - 23-04-2013, 20:16

Tak ;)
robert78 - 23-04-2013, 20:30

volve, a nic nie wypluka nie będzie za rzadki
volve - 23-04-2013, 20:34

Robert, nie uszczelnia się silnika wlewając gęstszy olej, a zmieniając po prostu uszczelki itp. Gęstszy olej w tym silniku źle wpływa m.in. na popychacze. Zmieniasz też rozrząd, gdzieś na forum już koledzy opisali, że też trzeba pozmieniać uszczelniacze. Także nic nie powinno Ci przeciekać ;)
A do tej pory ubywało oleju ?

robert78 - 23-04-2013, 21:13

Ubywało ale już uszczelniacze wymienione
plecho1 - 23-04-2013, 21:22

Zmieniaj i się nie przejmuj gadką starych mechaników. A to co ubywało na starym może się poprawić po wlaniu nowego syntetycznego bo mogło też miedzy innymi ubywać z powodu słabej jakości oleju.
robert78 - 23-04-2013, 21:35

Więc jaki olej polecacie motul będzie ok?
plecho1 - 23-04-2013, 21:57

Motul, Valvoline, Fusch, Amsoil, Millers, Mobil...
Castrol nie polecam :)
Poczytaj też ten temat http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=71549

Rafaeii - 10-03-2016, 20:34

Witam
Jestem nowym właścicielem cary 1.8 GDi, auto ma najechane 300 000 km Jak ja odpale na zimnym to popychacze słychac przez pierwsze 5 sekund, poprzedni własciciel jeździł na oleju 10w40 chyba półsyntetyk. I teraz nie wiem czy wlać 5w30 syntetyk mobila czy zostać przy 10w40?
robic płukankę? :lol:

ross - 10-03-2016, 21:22

Jest zasada olej można zmieniać tylko o
klase gorszy ,bo zmieniając na lepszy wypłuka nagary i brudy może spowodować uszkodzenie silnika szczególnie gdi który jest w środku brudny.Ja był bym ostrożny.

Rafaeii - 10-03-2016, 22:17

W tym wypatku co myślisz o płukance +10w40?
Hugo - 10-03-2016, 22:53

ross napisał/a:
Jest zasada
Nie ma i nigdy nie było takiej zasady. Są to totalne BZDURY, które wywodzą się z czasów PRL-u i cudów techniki jakimi były Polonez 1,5, Fiat 125p czy 126p, którymi wszyscy jeździli na Luxie 15W40 albo na Selektolu. Olej można zmieniać tylko na lepszy, zmieniając na klasę gorszy dobijamy silnik.
Rafaeii, zrób płukankę, np. środkiem firmy Liqui Moly i wlej dobry, prawdziwy syntetyczny olej np. Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40, chociaż do Mitsubishi z silnikami GDI dedykowany jest olej Motorex Profile GDI 10W30, ale litr kosztuje ok. 50 zł. Nie lej półsyntetyka 10W40.

Mateuszempi - 24-03-2016, 15:49

Ogólnie to ja używam 5w50 mobil1 i jestem mega zadowolony natomiast przy 5w50 trzeba zmieniac co 10 tys może nie mam jeszcze zajechanego silniku bo od nowosci ten olej jest lany ale pragne podkreślić że raz przekroczyłem te magiczne 10 tys i zrobiłem 10850 km ( musiałem syna wozić po klinikach) i powiem tyle czułem jak mi auto umiera poważnie jakieś takie słabe się nagle stało. Po wymianie na nówke sztukę silnik odżył. Nie wiem jak reaguje na 10w40 bo nie chciałem nigdy przechodzić ale 5w50 do 10 tys bajka zapewne mam dużo lepiej zadbany silnik niż nie jeden użytkownik gdi na tym forum. Dotąd słynne z awaryjności GDI nigdy mnie nie zawiodło jedyne co to czekam mnie czyszczenie przepustnicy i tyle (w sumie przepustnica to osprzęt ale ok ;p)
Janq - 25-03-2016, 20:39

Mateuszempi, mobil jest przeciętny, są lepsze 5W50 dostępne u nas w kraju. Do normalnej jazdy w zupełności 5W40 :]
Zawisza Gruszka - 25-03-2016, 23:25

nie wiem czy uda mi się odszukać ten materiał, ale kiedyś Mobil zrobił test zmienił z mineralnego na pełny syntetyczny olej, i przejechali tak chyba 15 tys km czy nawet 20; ale do czego zmierzam według reportażu nie ma takiego zjawiska jak wypłukany silnik przez rzadszy olej. a ewentualne ubytki oleju ( których podczas testu nie zanotowano rozchodzi się o inne silniki) są poprzez złej jakości uszczelniacze i simeringi ( po prostu starość) i zalecali żeby wlewać olej taki jaki radzi producent samochodów , jeżeli ktoś widział albo nawet ma link do tego reportażu będę wdzięczny. bo widziałem to już kilka lat temu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group