Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] wymiana oleju z 10w40 na 5w30
Autor Wiadomość
robert78 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse 4g
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 1171
Skąd: Stargard
Wysłany: 23-04-2013, 19:56   [Cari 1.8 GDI] wymiana oleju z 10w40 na 5w30

panowie pilny temat pewnie gdzies jest o tym pisane ale nie mam zabarzo czasu bo auto u mechanika stoi a ja jeszcze nie zdecydowalem jaki olej wlac slyszalem ze gdi powinno jezdzic na 5w30 ja mam zalene 10w40 i teraz pytanie czy zrobiac plukanke moge zmienic olej na 5w30 (w planie motul)
_________________
Eclipse 4g 07r
 
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23-04-2013, 20:16   

Tak ;)
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
robert78 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse 4g
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 1171
Skąd: Stargard
Wysłany: 23-04-2013, 20:30   

volve, a nic nie wypluka nie będzie za rzadki
_________________
Eclipse 4g 07r
 
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23-04-2013, 20:34   

Robert, nie uszczelnia się silnika wlewając gęstszy olej, a zmieniając po prostu uszczelki itp. Gęstszy olej w tym silniku źle wpływa m.in. na popychacze. Zmieniasz też rozrząd, gdzieś na forum już koledzy opisali, że też trzeba pozmieniać uszczelniacze. Także nic nie powinno Ci przeciekać ;)
A do tej pory ubywało oleju ?
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
robert78 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse 4g
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 1171
Skąd: Stargard
Wysłany: 23-04-2013, 21:13   

Ubywało ale już uszczelniacze wymienione
_________________
Eclipse 4g 07r
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-04-2013, 21:22   

Zmieniaj i się nie przejmuj gadką starych mechaników. A to co ubywało na starym może się poprawić po wlaniu nowego syntetycznego bo mogło też miedzy innymi ubywać z powodu słabej jakości oleju.
 
 
robert78 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse 4g
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 1171
Skąd: Stargard
Wysłany: 23-04-2013, 21:35   

Więc jaki olej polecacie motul będzie ok?
_________________
Eclipse 4g 07r
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-04-2013, 21:57   

Motul, Valvoline, Fusch, Amsoil, Millers, Mobil...
Castrol nie polecam :)
Poczytaj też ten temat http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=71549
 
 
Rafaeii 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Mar 2016
Posty: 9
Skąd: z polski
Wysłany: 10-03-2016, 20:34   

Witam
Jestem nowym właścicielem cary 1.8 GDi, auto ma najechane 300 000 km Jak ja odpale na zimnym to popychacze słychac przez pierwsze 5 sekund, poprzedni własciciel jeździł na oleju 10w40 chyba półsyntetyk. I teraz nie wiem czy wlać 5w30 syntetyk mobila czy zostać przy 10w40?
robic płukankę? :lol:
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 10-03-2016, 21:22   

Jest zasada olej można zmieniać tylko o
klase gorszy ,bo zmieniając na lepszy wypłuka nagary i brudy może spowodować uszkodzenie silnika szczególnie gdi który jest w środku brudny.Ja był bym ostrożny.
_________________
Ross
 
 
Rafaeii 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Mar 2016
Posty: 9
Skąd: z polski
Wysłany: 10-03-2016, 22:17   

W tym wypatku co myślisz o płukance +10w40?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-03-2016, 22:53   

ross napisał/a:
Jest zasada
Nie ma i nigdy nie było takiej zasady. Są to totalne BZDURY, które wywodzą się z czasów PRL-u i cudów techniki jakimi były Polonez 1,5, Fiat 125p czy 126p, którymi wszyscy jeździli na Luxie 15W40 albo na Selektolu. Olej można zmieniać tylko na lepszy, zmieniając na klasę gorszy dobijamy silnik.
Rafaeii, zrób płukankę, np. środkiem firmy Liqui Moly i wlej dobry, prawdziwy syntetyczny olej np. Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40, chociaż do Mitsubishi z silnikami GDI dedykowany jest olej Motorex Profile GDI 10W30, ale litr kosztuje ok. 50 zł. Nie lej półsyntetyka 10W40.
 
 
Mateuszempi 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma lift
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2016
Posty: 9
Skąd: Gorlice
Wysłany: 24-03-2016, 15:49   

Ogólnie to ja używam 5w50 mobil1 i jestem mega zadowolony natomiast przy 5w50 trzeba zmieniac co 10 tys może nie mam jeszcze zajechanego silniku bo od nowosci ten olej jest lany ale pragne podkreślić że raz przekroczyłem te magiczne 10 tys i zrobiłem 10850 km ( musiałem syna wozić po klinikach) i powiem tyle czułem jak mi auto umiera poważnie jakieś takie słabe się nagle stało. Po wymianie na nówke sztukę silnik odżył. Nie wiem jak reaguje na 10w40 bo nie chciałem nigdy przechodzić ale 5w50 do 10 tys bajka zapewne mam dużo lepiej zadbany silnik niż nie jeden użytkownik gdi na tym forum. Dotąd słynne z awaryjności GDI nigdy mnie nie zawiodło jedyne co to czekam mnie czyszczenie przepustnicy i tyle (w sumie przepustnica to osprzęt ale ok ;p)
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 25-03-2016, 20:39   

Mateuszempi, mobil jest przeciętny, są lepsze 5W50 dostępne u nas w kraju. Do normalnej jazdy w zupełności 5W40 :]
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
Zawisza Gruszka 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma Kombi; mazda 626 Ge,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 23
Skąd: zabrze
Wysłany: 25-03-2016, 23:25   

nie wiem czy uda mi się odszukać ten materiał, ale kiedyś Mobil zrobił test zmienił z mineralnego na pełny syntetyczny olej, i przejechali tak chyba 15 tys km czy nawet 20; ale do czego zmierzam według reportażu nie ma takiego zjawiska jak wypłukany silnik przez rzadszy olej. a ewentualne ubytki oleju ( których podczas testu nie zanotowano rozchodzi się o inne silniki) są poprzez złej jakości uszczelniacze i simeringi ( po prostu starość) i zalecali żeby wlewać olej taki jaki radzi producent samochodów , jeżeli ktoś widział albo nawet ma link do tego reportażu będę wdzięczny. bo widziałem to już kilka lat temu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.