| [Cari 1.8 GDI] wymiana oleju z 10w40 na 5w30 | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | robert78   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Eclipse 4g
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 29 Sty 2012
 Posty: 1171
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-04-2013, 18:56   [Cari 1.8 GDI] wymiana oleju z 10w40 na 5w30 |   
 |  
               | 
 |  
               | panowie pilny temat pewnie gdzies jest o tym pisane ale nie mam zabarzo czasu bo auto u mechanika stoi a ja jeszcze nie zdecydowalem jaki olej wlac slyszalem ze gdi powinno jezdzic na 5w30 ja mam zalene 10w40 i teraz pytanie czy zrobiac plukanke moge zmienic olej na 5w30 (w planie motul) |  
				| _________________ Eclipse 4g 07r
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | volve   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Colt CZC 1.5T
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 47 razy
 Dołączył: 31 Sty 2010
 Posty: 4047
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-04-2013, 19:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak   |  
				| _________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robert78   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Eclipse 4g
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 29 Sty 2012
 Posty: 1171
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-04-2013, 19:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | volve, a nic nie wypluka nie będzie za rzadki |  
				| _________________ Eclipse 4g 07r
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | volve   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Colt CZC 1.5T
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 47 razy
 Dołączył: 31 Sty 2010
 Posty: 4047
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-04-2013, 19:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Robert, nie uszczelnia się silnika wlewając gęstszy olej, a zmieniając po prostu uszczelki itp. Gęstszy olej w tym silniku źle wpływa m.in. na popychacze. Zmieniasz też rozrząd, gdzieś na forum już koledzy opisali, że też trzeba pozmieniać uszczelniacze. Także nic nie powinno Ci przeciekać   A do tej pory ubywało oleju ?
 |  
				| _________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robert78   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Eclipse 4g
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 29 Sty 2012
 Posty: 1171
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-04-2013, 20:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ubywało ale już uszczelniacze wymienione |  
				| _________________ Eclipse 4g 07r
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-04-2013, 20:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zmieniaj i się nie przejmuj gadką starych mechaników. A to co ubywało na starym może się poprawić po wlaniu nowego syntetycznego bo mogło też miedzy innymi ubywać z powodu słabej jakości oleju. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robert78   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Eclipse 4g
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 29 Sty 2012
 Posty: 1171
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-04-2013, 20:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | Więc jaki olej polecacie motul będzie ok? |  
				| _________________ Eclipse 4g 07r
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rafaeii   Nowy Forumowicz
 
 Auto: carisma 1.8 GDI 99
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 10 Mar 2016
 Posty: 9
 Skąd: z polski
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-03-2016, 20:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam Jestem nowym właścicielem cary 1.8 GDi, auto ma najechane 300 000 km Jak ja odpale na zimnym to popychacze słychac przez pierwsze 5 sekund, poprzedni własciciel jeździł na oleju 10w40 chyba półsyntetyk. I teraz nie wiem czy wlać 5w30 syntetyk mobila czy zostać przy 10w40?
 robic płukankę?
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ross   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1.8 GDI 97
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 7 razy
 Dołączył: 13 Kwi 2012
 Posty: 314
 Skąd: Sandomierz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-03-2016, 21:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jest zasada olej można zmieniać  tylko  o klase gorszy  ,bo zmieniając na lepszy wypłuka nagary i brudy może spowodować  uszkodzenie silnika szczególnie gdi który jest w środku brudny.Ja był bym  ostrożny.
 |  
				| _________________ Ross
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rafaeii   Nowy Forumowicz
 
 Auto: carisma 1.8 GDI 99
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 10 Mar 2016
 Posty: 9
 Skąd: z polski
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-03-2016, 22:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | W tym wypatku co myślisz o płukance +10w40? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-03-2016, 22:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie ma i nigdy nie było takiej zasady. Są to totalne BZDURY, które wywodzą się z czasów PRL-u i cudów techniki jakimi były Polonez 1,5, Fiat 125p czy 126p, którymi wszyscy jeździli na Luxie 15W40 albo na Selektolu. Olej można zmieniać tylko na lepszy, zmieniając na klasę gorszy dobijamy silnik. 	  | ross napisał/a: |  	  | Jest zasada | 
 Rafaeii, zrób płukankę, np. środkiem firmy Liqui Moly i wlej dobry, prawdziwy syntetyczny olej np. Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40, chociaż do Mitsubishi z silnikami GDI dedykowany jest olej Motorex Profile GDI 10W30, ale litr kosztuje ok. 50 zł. Nie lej półsyntetyka 10W40.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mateuszempi   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma lift
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 22 Mar 2016
 Posty: 9
 Skąd: Gorlice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-03-2016, 15:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ogólnie to ja używam 5w50 mobil1 i jestem mega zadowolony natomiast przy 5w50 trzeba zmieniac co 10 tys może nie mam jeszcze zajechanego silniku bo od nowosci ten olej jest lany ale pragne podkreślić że raz przekroczyłem te magiczne 10 tys i zrobiłem 10850 km ( musiałem syna wozić po klinikach) i powiem tyle czułem jak mi auto umiera poważnie jakieś takie słabe się nagle stało. Po wymianie na nówke sztukę silnik odżył. Nie wiem jak reaguje na 10w40 bo nie chciałem nigdy przechodzić ale 5w50 do 10 tys bajka zapewne mam dużo lepiej zadbany silnik niż nie jeden użytkownik gdi na tym forum. Dotąd słynne z awaryjności GDI nigdy mnie nie zawiodło jedyne co to czekam mnie czyszczenie przepustnicy i tyle (w sumie przepustnica to osprzęt ale ok ;p) |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Janq   Forumowicz
 
  
 Auto: Primera P11GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 20 Lis 2015
 Posty: 384
 Skąd: LU/DW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-03-2016, 20:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mateuszempi, mobil jest przeciętny, są lepsze 5W50 dostępne u nas w kraju. Do normalnej jazdy w zupełności 5W40 :] |  
				| _________________ プリメーラ P11GT
 
 _
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Zawisza Gruszka   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Sigma Kombi; mazda 626 Ge,
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 24 Lut 2016
 Posty: 23
 Skąd: zabrze
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-03-2016, 23:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie wiem czy uda mi się odszukać ten materiał, ale kiedyś Mobil zrobił test zmienił z mineralnego na pełny syntetyczny olej, i przejechali tak chyba 15 tys km czy nawet 20; ale do czego zmierzam według reportażu nie ma takiego zjawiska jak wypłukany silnik przez rzadszy olej.  a ewentualne ubytki oleju ( których podczas testu nie zanotowano rozchodzi się o inne silniki) są poprzez złej jakości uszczelniacze i simeringi ( po prostu starość) i zalecali żeby wlewać olej taki jaki radzi producent samochodów , jeżeli ktoś widział albo nawet ma link do tego reportażu będę wdzięczny. bo widziałem to już kilka lat temu. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |