To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Gaśnie po rozruchu

magg11 - 05-05-2013, 10:49
Temat postu: [EA2A/W 2.0] Gaśnie po rozruchu
Parę dni temu z moim autem zaczęło się coś dziwnego dziać, pojechałem do sklepu i po jakiejś godzinie postoju coś go trafiło, objaw był taki, że zaraz po odpaleniu mogłem podgazować na 3 sekundy i zaraz po tym obroty spadały do zera. Próbowałem tak z 20 razy i cały czas taki sam objaw. Udało mi się wyjechać z parkingu i jechać metodą odpalenia na parę sekund i przejechaniu 10 metrów, katorga. Po jakiś 10-15 próbach auto zaczęło normalnie jechać. w trakcie tej walki zapalała się kontrolka silnika. Pojechałem na stację i nalałem paliwa. Na drugi dzień pojechałem do pracy, normalnie odpalił tylko podczas jazdy co jakiś czas zapalała się kontrolka silnika na minutę i gasła. Zauważyłem że, problem z odpaleniem jest tylko wtedy gdy silnik jest ciepły, po 3-5 próbach wskakuje na normalne obroty i jest ok. Mam w aucie instalację gazową ale od momentu kiedy są problemy jeżdżę tylko na paliwie, wcześniej tylko gaz i paliwo parę litrów tylko na odpalanie i czasami też już brakowało. Jestem od kilku miesięcy w Niemczech, ceny za serwisy tutaj są bardzo wysokie, a jechać do Polski nie chcę takim autem, rozkraczy się na autostradzie i też mnie odpowiednio rozliczą. Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
arturj123 - 05-05-2013, 11:00

Chyba logiczne co na początek. Sprawdź co to za kody błędu
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245

Gaśnie na LPG i Pb? Czy dobrze rozumiem tylko na LPG?

magg11 - 05-05-2013, 11:05

Pierwszy raz zgasł na LPG, teraz jeżdżę tylko na benzynie i też gaśnie
bongo_22 - 05-05-2013, 11:08

U znajomego przy podobnych objawach w EA2A wyszło, że walnięty jest czujnik położenia wałka rozrządu
plecho1 - 05-05-2013, 11:10

Jeśli kilka razy miałeś pusty bak, to prawdopodobnie podpaliłeś pompę paliwa która jest w baku. Benzyna chłodzi i smaruje pompę a dodatkowo pompa chodzi cały czas niezależnie czy jeździsz na benzynie czy na gazie. Najlepiej jak zawsze jest minimum 1/4 zbiornika.
Ale podstawą wyjaśnienia co się stało jest sprawdzenie błędów jak napisał arturj123.

magg11 - 05-05-2013, 11:15

Nigdy nie sprawdzałem kodów błędu, czy piny 1 z 4 mam połączyć ze sobą drucikiem i gdzie jest OBD2, pod maską czy w środku? Aż wstyd się przyznać, ale z miśkiem nic się nie działo aż do teraz..


pod jaką literą jest te złącze?

plecho1 - 05-05-2013, 11:30

Piny 1 i 4 trzeba zmostkować jakimś kablem czy drucikiem a gdzie jest gniazdo diagnostyczne. to nie wiem :) Lepszą formą diagnostyki jest podłączenie pod komputer, w Twoim przypadku wystarczy kabel Vag KKL za około 40zł i program Evoscan.
maddox161 - 05-05-2013, 11:52

Złączę ODB masz nad nogami kierowcy....jak wsadzisz głowę pod deskę rozdzielczą to po prawej stronie przy samym plastiku masz ww złącze... no i jeszcze ten temat o kodach błędów...wszystko powinno tam być wyjaśnione...
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245

magg11 - 05-05-2013, 12:49

Błędy zdiagnozowane:

ABS-22,23,24-czujniki prędkości kół, nie wiem czy warto się tym przejmować

CE-11- sonda lambda

-14- czujnik przepustnicy

-23- czujnik TDC 1 cylindra

co na początku można zrobić żeby dojechać bez problemów do Polski i naprawić resztę nie narażając się na wysokie koszta

deejay - 05-05-2013, 12:55

Cytat:
Błędy zdiagnozowane:

ABS-22,23,24-czujniki prędkości kół, nie wiem czy warto się tym przejmować

CE-11- sonda lambda

-14- czujnik przepustnicy

-23- czujnik TDC 1 cylindra

co na początku można zrobić żeby dojechać bez problemów do Polski i naprawić resztę nie narażając się na wysokie koszta
_________________



Odłącz akumulator aby wykasowac stare defekty ABS i ECU .
Jesli zapali sie ponownie bład silnika wtedy odczytaj jaki dokładnie błąd wyskakuje i bedziesz miał pewnośc gdzie szukać przyczyny .

magg11 - 05-05-2013, 13:24

ABS - tak samo, a od ECU cały czas krótko miga
deejay - 05-05-2013, 13:39

magg11 napisał/a:
ABS - tak samo, a od ECU cały czas krótko miga


Zrób tak : Odłacz aku na ok minutę , po ponownym podłączeniu wykonaj jazdę próbną aż do momentu zapalenia kontroli silnika i wtedy wymrugaj defekty ECU

magg11 - 05-05-2013, 14:51

Jeździłem autem z 20 minut i nic się nie działo, ani razu nie włączyła mi się kontrolka ECU. Zatrzymywałem się, wyłączałem silnik kilka razy, przełączałem na gaz i nic. Na koniec sprawdziłem kody i ABS bez zmian ECU cały czas miga. Nie wierzę, żeby samo się naprawiło, pamiętam, że pierwszy problem był prawdopodobnie w momencie przełączania z benzyny na gaz, ale później już cały czas jeździłem na benzynie i gasł.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group