To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA3A/W 2.4] Zestaw startowy po zakupie

Iron.Falcon - 01-06-2013, 20:40
Temat postu: [EA3A/W 2.4] Zestaw startowy po zakupie
stałem się szczęśliwym ( mam nadzieję ) posiadaczem Galanta z 2000r. Autko ma silniczek 2.4 GDI który wywołuje mieszane uczucia... ale ja zawsze lubiłem mniej lub bardziej udziwnione auta... do rzeczy : jakie koszty muszę liczyć na start ?
Rozrząd 400 zł + 150 zł wymiana zestaw
Olej 4x 45 zł + filtr i wymiana motorex Profile 10W30
Do tego filtry powietrza, paliwa, może jakieś pierdółki w zawieszeniu...
co jeszcze dołożyć ? świece zapłonowe ?

i z trochę innej beczki :

mam mały ból w :butthead: na myśl o oddaniu 18.6% za nic.
Galant GDI z 2000r. kupiony za 1100e czy policzą mi akcyzę od kwoty z umowy - faktycznej jaką zapłaciłem... czy zawyżą do stawki eurotax 7600 zł ?

Bandit102 - 01-06-2013, 20:54

Iron.Falcon, Ja acyzy zapłaciłem 1007zł za 2.5 chodź na umowie miałem 1000e. Oczywiście możesz próbować zrobić taniej czyli wedle kwoty z umowy co da ci akcyze w wysokości 750-800 zł ale nastaw się na to żę poleci z eurotaxu czyli 1000+ zł
Iron.Falcon - 01-06-2013, 21:02

mogę podjechać do niemca i przepisać jeszcze umowę na 500-600 bo to wioska obok... ale rozumiem, że to nic nie zmieni. NO TRUDNO :?

[ Dodano: 01-06-2013, 21:28 ]
jeszcze jedno... sprzęgło bierze bardzo szybko/nisko - taka uroda i tak musi być czy da radę to wyregulować ?

Hugo - 01-06-2013, 22:32

Iron.Falcon napisał/a:
Galant GDI z 2000r. kupiony za 1100e czy policzą mi akcyzę od kwoty z umowy - faktycznej jaką zapłaciłem... czy zawyżą do stawki eurotax 7600 zł ?
Zawyżą do EUROTAX-u.
robertdg - 02-06-2013, 09:11

Iron.Falcon napisał/a:
Rozrząd 400 zł + 150 zł wymiana zestaw
Zestaw nie jest kompletny, może się jeszcze okazać, że napinacz hydrauliczny jest do wymiany, pompa wody ma ślady wycieków, etc
Iron.Falcon napisał/a:
Olej 4x 45 zł + filtr i wymiana motorex Profile 10W30
Przy dobrze rozgrzanym i zlanym oleju wchodzi około 4,2-4,5litra
Iron.Falcon napisał/a:
Do tego filtry powietrza, paliwa, może jakieś pierdółki w zawieszeniu...
co jeszcze dołożyć ? świece zapłonowe ?
Filtr kabiny, filtr oleju :-) , świece zapłonowe, płyn hamulcowy wymienić jezeli nic nie wiadomo na temat okresu przeglądowego
Iron.Falcon napisał/a:
mam mały ból w :butthead: na myśl o oddaniu 18.6% za nic.
Galant GDI z 2000r. kupiony za 1100e czy policzą mi akcyzę od kwoty z umowy - faktycznej jaką zapłaciłem... czy zawyżą do stawki eurotax 7600 zł ?
Jedziesz do rzeczoznawcy, on opisuje stan auta i robi wycene, płacisz za papier i z tym idziesz do UC
Iron.Falcon napisał/a:
jeszcze jedno... sprzęgło bierze bardzo szybko/nisko - taka uroda i tak musi być czy da radę to wyregulować ?
Cos tam regulacji jest, jednakże jezeli nie ma problemów z wbijaniem biegów, a dywanik nie podbiega pod pedał to można używac bez obaw :-)
Iron.Falcon - 02-06-2013, 09:34

robertdg napisał/a:
Zestaw nie jest kompletny, może się jeszcze okazać, że napinacz hydrauliczny jest do wymiany, pompa wody ma ślady wycieków, etc

faktycznie, w ferworze walki nie zauważyłem... + 150 za pompe... i za napinacz +400 zł :doubt: poczekam z tym aż mechanik oceni organoleptycznie

robertdg napisał/a:
Przy dobrze rozgrzanym i zlanym oleju wchodzi około 4,2-4,5litra

czyli pięć flaszek... ten olej z LINKU to dobry wybór ? czy do GDI lać jednak coś innego ?

robertdg napisał/a:
Filtr kabiny, filtr oleju , świece zapłonowe, płyn hamulcowy wymienić jezeli nic nie wiadomo na temat okresu przeglądowego

jaki ten płyn i ile go kupić ? dot4 ? :-)

robertdg napisał/a:
Jedziesz do rzeczoznawcy, on opisuje stan auta i robi wycene, płacisz za papier i z tym idziesz do UC

czekać na decyzje z US wpierw czy przychylą się do kwoty z papieru... czy robić to od razu ?

robertdg napisał/a:
Cos tam regulacji jest, jednakże jezeli nie ma problemów z wbijaniem biegów, a dywanik nie podbiega pod pedał to można używac bez obaw

Tak mnie to drażni :wink: jak się nie przyzwyczaję to będę się martwił :mrgreen:

Dzięki za podpowiedzi robertdg

Hugo - 02-06-2013, 10:03

robertdg napisał/a:
Jedziesz do rzeczoznawcy, on opisuje stan auta i robi wycene, płacisz za papier i z tym idziesz do UC
Opinia rzeczoznawcy średnio kosztuje 400-700 zł, więc jeśli auto nie jest uszkodzone, albo nie mamy dobrego znajomego wśród rzeczoznawców to raczej nie warto, bo akcyza + opinia rzeczoznawcy może wyjść jeszcze drożej.
robertdg - 02-06-2013, 10:07

Ponoć ten Motorex profile GDI to dobry olej dla tego silnika

Płyn do układu hamulcowego DOT4 litr spokojnie wystarczy

Iron.Falcon napisał/a:
czekać na decyzje z US wpierw czy przychylą się do kwoty z papieru... czy robić to od razu ?
Wpierw rzeczoznawca potem UC, musisz mieć podkładke dlaczego niska cena auta
Hugo napisał/a:
Opinia rzeczoznawcy średnio kosztuje 400-700 zł, więc jeśli auto nie jest uszkodzone, albo nie mamy dobrego znajomego wśród rzeczoznawców to raczej nie warto, bo akcyza + opinia rzeczoznawcy może wyjść jeszcze drożej.
Warto zapytać o ceny, ale w moim regionie jest to przeciątna rzedu 350zł, słyszałem o niższych ale o wyższych jeszcze nie.
radek79 - 02-06-2013, 11:44

Iron.Falcon napisał/a:
robertdg napisał/a:
Zestaw nie jest kompletny, może się jeszcze okazać, że napinacz hydrauliczny jest do wymiany, pompa wody ma ślady wycieków, etc

faktycznie, w ferworze walki nie zauważyłem... + 150 za pompe... i za napinacz +400 zł :doubt: poczekam z tym aż mechanik oceni organoleptycznie

doliczyć jeszcze trzeba symeryngi na wałkach bo na pewno ciekną od strony rozrządu i uszczelniacze zaworowe bo na pewno będzie brał olej i wtedy masz kompletny zestaw startowy :wink:

deejay - 02-06-2013, 12:09

radek79 napisał/a:
i uszczelniacze zaworowe bo na pewno będzie brał olej i wtedy masz kompletny zestaw startowy :wink:


Nie przesadzajmy ze od razu po zakupie trzeba pchać sie i robić remont silnika . Kupujący chyba jest świadomy co kupił . Po zakupie zaleca sie wym kpl paska rozrządu plus kpl uszczelniaczy na wałkach . To sa podstawowe prace do wykonania , olej jest sprawą na drugim planie .

radek79 - 02-06-2013, 12:57

jak zaleje specjalny olej do gdi to zacznie mu go brać na pewno
Iron.Falcon - 02-06-2013, 18:41

radek79 napisał/a:
jak zaleje specjalny olej do gdi to zacznie mu go brać na pewno

to lepiej lać inny ?

adamek90 - 02-06-2013, 19:17

Ja mam zalany Valvoline Maxlife 10w40 i nie mam żadnych problemów
radek79 - 02-06-2013, 19:44

Iron.Falcon napisał/a:
radek79 napisał/a:
jak zaleje specjalny olej do gdi to zacznie mu go brać na pewno

to lepiej lać inny ?

z mego przykładu jak zalałem swego gdi olejem Valvoline Maxlife 10w40 to po 6 tyś/km za czeła mi mrugać kontrolka ciśnienia oleju na wolnych obrotach po spuszczeniu i zalaniu mobila 5w50 problem ustąpił
z mego doświadczenia wiem że lepiej od razu wymienić uszczelniacze i zalać olejem do gdi niż później dokupować olej i od nowa rozbierać silnik

Iron.Falcon - 02-06-2013, 19:50

radek79 napisał/a:
z mego doświadczenia wiem że lepiej od razu wymienić uszczelniacze i zalać olejem do gdi niż później dokupować olej i od nowa rozbierać silnik


jesteś w stanie przybliżyć koszta tej operacji ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group