[EA3A/W 2.4] Zestaw startowy po zakupie |
Autor |
Wiadomość |
Iron.Falcon
Mitsumaniak Brummi Fahrer

Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 427 Skąd: Bad Rothenfelde
|
Wysłany: 01-06-2013, 20:40 [EA3A/W 2.4] Zestaw startowy po zakupie
|
|
|
stałem się szczęśliwym ( mam nadzieję ) posiadaczem Galanta z 2000r. Autko ma silniczek 2.4 GDI który wywołuje mieszane uczucia... ale ja zawsze lubiłem mniej lub bardziej udziwnione auta... do rzeczy : jakie koszty muszę liczyć na start ?
Rozrząd 400 zł + 150 zł wymiana zestaw
Olej 4x 45 zł + filtr i wymiana motorex Profile 10W30
Do tego filtry powietrza, paliwa, może jakieś pierdółki w zawieszeniu...
co jeszcze dołożyć ? świece zapłonowe ?
i z trochę innej beczki :
mam mały ból w na myśl o oddaniu 18.6% za nic.
Galant GDI z 2000r. kupiony za 1100e czy policzą mi akcyzę od kwoty z umowy - faktycznej jaką zapłaciłem... czy zawyżą do stawki eurotax 7600 zł ? |
|
|
|
 |
Bandit102
Nowy Forumowicz 02988/KMM

Auto: Galant EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2013 Posty: 23 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 01-06-2013, 20:54
|
|
|
Iron.Falcon, Ja acyzy zapłaciłem 1007zł za 2.5 chodź na umowie miałem 1000e. Oczywiście możesz próbować zrobić taniej czyli wedle kwoty z umowy co da ci akcyze w wysokości 750-800 zł ale nastaw się na to żę poleci z eurotaxu czyli 1000+ zł |
|
|
|
 |
Iron.Falcon
Mitsumaniak Brummi Fahrer

Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 427 Skąd: Bad Rothenfelde
|
Wysłany: 01-06-2013, 21:02
|
|
|
mogę podjechać do niemca i przepisać jeszcze umowę na 500-600 bo to wioska obok... ale rozumiem, że to nic nie zmieni. NO TRUDNO
[ Dodano: 01-06-2013, 21:28 ]
jeszcze jedno... sprzęgło bierze bardzo szybko/nisko - taka uroda i tak musi być czy da radę to wyregulować ? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 01-06-2013, 22:32
|
|
|
Iron.Falcon napisał/a: | Galant GDI z 2000r. kupiony za 1100e czy policzą mi akcyzę od kwoty z umowy - faktycznej jaką zapłaciłem... czy zawyżą do stawki eurotax 7600 zł ? | Zawyżą do EUROTAX-u. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 02-06-2013, 09:11
|
|
|
Iron.Falcon napisał/a: | Rozrząd 400 zł + 150 zł wymiana zestaw | Zestaw nie jest kompletny, może się jeszcze okazać, że napinacz hydrauliczny jest do wymiany, pompa wody ma ślady wycieków, etc Iron.Falcon napisał/a: | Olej 4x 45 zł + filtr i wymiana motorex Profile 10W30 | Przy dobrze rozgrzanym i zlanym oleju wchodzi około 4,2-4,5litra Iron.Falcon napisał/a: | Do tego filtry powietrza, paliwa, może jakieś pierdółki w zawieszeniu...
co jeszcze dołożyć ? świece zapłonowe ? | Filtr kabiny, filtr oleju , świece zapłonowe, płyn hamulcowy wymienić jezeli nic nie wiadomo na temat okresu przeglądowego Iron.Falcon napisał/a: | mam mały ból w na myśl o oddaniu 18.6% za nic.
Galant GDI z 2000r. kupiony za 1100e czy policzą mi akcyzę od kwoty z umowy - faktycznej jaką zapłaciłem... czy zawyżą do stawki eurotax 7600 zł ? | Jedziesz do rzeczoznawcy, on opisuje stan auta i robi wycene, płacisz za papier i z tym idziesz do UC Iron.Falcon napisał/a: | jeszcze jedno... sprzęgło bierze bardzo szybko/nisko - taka uroda i tak musi być czy da radę to wyregulować ? | Cos tam regulacji jest, jednakże jezeli nie ma problemów z wbijaniem biegów, a dywanik nie podbiega pod pedał to można używac bez obaw |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Iron.Falcon
Mitsumaniak Brummi Fahrer

Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 427 Skąd: Bad Rothenfelde
|
Wysłany: 02-06-2013, 09:34
|
|
|
robertdg napisał/a: | Zestaw nie jest kompletny, może się jeszcze okazać, że napinacz hydrauliczny jest do wymiany, pompa wody ma ślady wycieków, etc |
faktycznie, w ferworze walki nie zauważyłem... + 150 za pompe... i za napinacz +400 zł poczekam z tym aż mechanik oceni organoleptycznie
robertdg napisał/a: | Przy dobrze rozgrzanym i zlanym oleju wchodzi około 4,2-4,5litra |
czyli pięć flaszek... ten olej z LINKU to dobry wybór ? czy do GDI lać jednak coś innego ?
robertdg napisał/a: | Filtr kabiny, filtr oleju , świece zapłonowe, płyn hamulcowy wymienić jezeli nic nie wiadomo na temat okresu przeglądowego |
jaki ten płyn i ile go kupić ? dot4 ?
robertdg napisał/a: | Jedziesz do rzeczoznawcy, on opisuje stan auta i robi wycene, płacisz za papier i z tym idziesz do UC |
czekać na decyzje z US wpierw czy przychylą się do kwoty z papieru... czy robić to od razu ?
robertdg napisał/a: | Cos tam regulacji jest, jednakże jezeli nie ma problemów z wbijaniem biegów, a dywanik nie podbiega pod pedał to można używac bez obaw |
Tak mnie to drażni jak się nie przyzwyczaję to będę się martwił
Dzięki za podpowiedzi robertdg |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 02-06-2013, 10:03
|
|
|
robertdg napisał/a: | Jedziesz do rzeczoznawcy, on opisuje stan auta i robi wycene, płacisz za papier i z tym idziesz do UC | Opinia rzeczoznawcy średnio kosztuje 400-700 zł, więc jeśli auto nie jest uszkodzone, albo nie mamy dobrego znajomego wśród rzeczoznawców to raczej nie warto, bo akcyza + opinia rzeczoznawcy może wyjść jeszcze drożej. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 02-06-2013, 10:07
|
|
|
Ponoć ten Motorex profile GDI to dobry olej dla tego silnika
Płyn do układu hamulcowego DOT4 litr spokojnie wystarczy
Iron.Falcon napisał/a: | czekać na decyzje z US wpierw czy przychylą się do kwoty z papieru... czy robić to od razu ? | Wpierw rzeczoznawca potem UC, musisz mieć podkładke dlaczego niska cena auta Hugo napisał/a: | Opinia rzeczoznawcy średnio kosztuje 400-700 zł, więc jeśli auto nie jest uszkodzone, albo nie mamy dobrego znajomego wśród rzeczoznawców to raczej nie warto, bo akcyza + opinia rzeczoznawcy może wyjść jeszcze drożej. | Warto zapytać o ceny, ale w moim regionie jest to przeciątna rzedu 350zł, słyszałem o niższych ale o wyższych jeszcze nie. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 02-06-2013, 11:44
|
|
|
Iron.Falcon napisał/a: | robertdg napisał/a:
Zestaw nie jest kompletny, może się jeszcze okazać, że napinacz hydrauliczny jest do wymiany, pompa wody ma ślady wycieków, etc
faktycznie, w ferworze walki nie zauważyłem... + 150 za pompe... i za napinacz +400 zł poczekam z tym aż mechanik oceni organoleptycznie |
doliczyć jeszcze trzeba symeryngi na wałkach bo na pewno ciekną od strony rozrządu i uszczelniacze zaworowe bo na pewno będzie brał olej i wtedy masz kompletny zestaw startowy |
_________________ moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 02-06-2013, 12:09
|
|
|
radek79 napisał/a: | i uszczelniacze zaworowe bo na pewno będzie brał olej i wtedy masz kompletny zestaw startowy |
Nie przesadzajmy ze od razu po zakupie trzeba pchać sie i robić remont silnika . Kupujący chyba jest świadomy co kupił . Po zakupie zaleca sie wym kpl paska rozrządu plus kpl uszczelniaczy na wałkach . To sa podstawowe prace do wykonania , olej jest sprawą na drugim planie . |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
|
|
|
 |
Iron.Falcon
Mitsumaniak Brummi Fahrer

Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 427 Skąd: Bad Rothenfelde
|
Wysłany: 02-06-2013, 18:41
|
|
|
radek79 napisał/a: | jak zaleje specjalny olej do gdi to zacznie mu go brać na pewno |
to lepiej lać inny ? |
|
|
|
 |
adamek90
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 104 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 02-06-2013, 19:17
|
|
|
Ja mam zalany Valvoline Maxlife 10w40 i nie mam żadnych problemów |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 02-06-2013, 19:44
|
|
|
Iron.Falcon napisał/a: | radek79 napisał/a: | jak zaleje specjalny olej do gdi to zacznie mu go brać na pewno |
to lepiej lać inny ? |
z mego przykładu jak zalałem swego gdi olejem Valvoline Maxlife 10w40 to po 6 tyś/km za czeła mi mrugać kontrolka ciśnienia oleju na wolnych obrotach po spuszczeniu i zalaniu mobila 5w50 problem ustąpił
z mego doświadczenia wiem że lepiej od razu wymienić uszczelniacze i zalać olejem do gdi niż później dokupować olej i od nowa rozbierać silnik |
_________________ moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294 |
|
|
|
 |
Iron.Falcon
Mitsumaniak Brummi Fahrer

Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 427 Skąd: Bad Rothenfelde
|
Wysłany: 02-06-2013, 19:50
|
|
|
radek79 napisał/a: | z mego doświadczenia wiem że lepiej od razu wymienić uszczelniacze i zalać olejem do gdi niż później dokupować olej i od nowa rozbierać silnik |
jesteś w stanie przybliżyć koszta tej operacji ? |
|
|
|
 |
|