Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA3A/W 2.4] Zestaw startowy po zakupie
Autor Wiadomość
Iron.Falcon 
Mitsumaniak
Brummi Fahrer


Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 427
Skąd: Bad Rothenfelde
Wysłany: 01-06-2013, 20:40   [EA3A/W 2.4] Zestaw startowy po zakupie

stałem się szczęśliwym ( mam nadzieję ) posiadaczem Galanta z 2000r. Autko ma silniczek 2.4 GDI który wywołuje mieszane uczucia... ale ja zawsze lubiłem mniej lub bardziej udziwnione auta... do rzeczy : jakie koszty muszę liczyć na start ?
Rozrząd 400 zł + 150 zł wymiana zestaw
Olej 4x 45 zł + filtr i wymiana motorex Profile 10W30
Do tego filtry powietrza, paliwa, może jakieś pierdółki w zawieszeniu...
co jeszcze dołożyć ? świece zapłonowe ?

i z trochę innej beczki :

mam mały ból w :butthead: na myśl o oddaniu 18.6% za nic.
Galant GDI z 2000r. kupiony za 1100e czy policzą mi akcyzę od kwoty z umowy - faktycznej jaką zapłaciłem... czy zawyżą do stawki eurotax 7600 zł ?
 
 
 
 
Bandit102 
Nowy Forumowicz
02988/KMM


Auto: Galant EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2013
Posty: 23
Skąd: Elbląg
Wysłany: 01-06-2013, 20:54   

Iron.Falcon, Ja acyzy zapłaciłem 1007zł za 2.5 chodź na umowie miałem 1000e. Oczywiście możesz próbować zrobić taniej czyli wedle kwoty z umowy co da ci akcyze w wysokości 750-800 zł ale nastaw się na to żę poleci z eurotaxu czyli 1000+ zł
 
 
 
Iron.Falcon 
Mitsumaniak
Brummi Fahrer


Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 427
Skąd: Bad Rothenfelde
Wysłany: 01-06-2013, 21:02   

mogę podjechać do niemca i przepisać jeszcze umowę na 500-600 bo to wioska obok... ale rozumiem, że to nic nie zmieni. NO TRUDNO :?

[ Dodano: 01-06-2013, 21:28 ]
jeszcze jedno... sprzęgło bierze bardzo szybko/nisko - taka uroda i tak musi być czy da radę to wyregulować ?
 
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-06-2013, 22:32   

Iron.Falcon napisał/a:
Galant GDI z 2000r. kupiony za 1100e czy policzą mi akcyzę od kwoty z umowy - faktycznej jaką zapłaciłem... czy zawyżą do stawki eurotax 7600 zł ?
Zawyżą do EUROTAX-u.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-06-2013, 09:11   

Iron.Falcon napisał/a:
Rozrząd 400 zł + 150 zł wymiana zestaw
Zestaw nie jest kompletny, może się jeszcze okazać, że napinacz hydrauliczny jest do wymiany, pompa wody ma ślady wycieków, etc
Iron.Falcon napisał/a:
Olej 4x 45 zł + filtr i wymiana motorex Profile 10W30
Przy dobrze rozgrzanym i zlanym oleju wchodzi około 4,2-4,5litra
Iron.Falcon napisał/a:
Do tego filtry powietrza, paliwa, może jakieś pierdółki w zawieszeniu...
co jeszcze dołożyć ? świece zapłonowe ?
Filtr kabiny, filtr oleju :-) , świece zapłonowe, płyn hamulcowy wymienić jezeli nic nie wiadomo na temat okresu przeglądowego
Iron.Falcon napisał/a:
mam mały ból w :butthead: na myśl o oddaniu 18.6% za nic.
Galant GDI z 2000r. kupiony za 1100e czy policzą mi akcyzę od kwoty z umowy - faktycznej jaką zapłaciłem... czy zawyżą do stawki eurotax 7600 zł ?
Jedziesz do rzeczoznawcy, on opisuje stan auta i robi wycene, płacisz za papier i z tym idziesz do UC
Iron.Falcon napisał/a:
jeszcze jedno... sprzęgło bierze bardzo szybko/nisko - taka uroda i tak musi być czy da radę to wyregulować ?
Cos tam regulacji jest, jednakże jezeli nie ma problemów z wbijaniem biegów, a dywanik nie podbiega pod pedał to można używac bez obaw :-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Iron.Falcon 
Mitsumaniak
Brummi Fahrer


Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 427
Skąd: Bad Rothenfelde
Wysłany: 02-06-2013, 09:34   

robertdg napisał/a:
Zestaw nie jest kompletny, może się jeszcze okazać, że napinacz hydrauliczny jest do wymiany, pompa wody ma ślady wycieków, etc

faktycznie, w ferworze walki nie zauważyłem... + 150 za pompe... i za napinacz +400 zł :doubt: poczekam z tym aż mechanik oceni organoleptycznie

robertdg napisał/a:
Przy dobrze rozgrzanym i zlanym oleju wchodzi około 4,2-4,5litra

czyli pięć flaszek... ten olej z LINKU to dobry wybór ? czy do GDI lać jednak coś innego ?

robertdg napisał/a:
Filtr kabiny, filtr oleju , świece zapłonowe, płyn hamulcowy wymienić jezeli nic nie wiadomo na temat okresu przeglądowego

jaki ten płyn i ile go kupić ? dot4 ? :-)

robertdg napisał/a:
Jedziesz do rzeczoznawcy, on opisuje stan auta i robi wycene, płacisz za papier i z tym idziesz do UC

czekać na decyzje z US wpierw czy przychylą się do kwoty z papieru... czy robić to od razu ?

robertdg napisał/a:
Cos tam regulacji jest, jednakże jezeli nie ma problemów z wbijaniem biegów, a dywanik nie podbiega pod pedał to można używac bez obaw

Tak mnie to drażni :wink: jak się nie przyzwyczaję to będę się martwił :mrgreen:

Dzięki za podpowiedzi robertdg
 
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-06-2013, 10:03   

robertdg napisał/a:
Jedziesz do rzeczoznawcy, on opisuje stan auta i robi wycene, płacisz za papier i z tym idziesz do UC
Opinia rzeczoznawcy średnio kosztuje 400-700 zł, więc jeśli auto nie jest uszkodzone, albo nie mamy dobrego znajomego wśród rzeczoznawców to raczej nie warto, bo akcyza + opinia rzeczoznawcy może wyjść jeszcze drożej.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-06-2013, 10:07   

Ponoć ten Motorex profile GDI to dobry olej dla tego silnika

Płyn do układu hamulcowego DOT4 litr spokojnie wystarczy

Iron.Falcon napisał/a:
czekać na decyzje z US wpierw czy przychylą się do kwoty z papieru... czy robić to od razu ?
Wpierw rzeczoznawca potem UC, musisz mieć podkładke dlaczego niska cena auta
Hugo napisał/a:
Opinia rzeczoznawcy średnio kosztuje 400-700 zł, więc jeśli auto nie jest uszkodzone, albo nie mamy dobrego znajomego wśród rzeczoznawców to raczej nie warto, bo akcyza + opinia rzeczoznawcy może wyjść jeszcze drożej.
Warto zapytać o ceny, ale w moim regionie jest to przeciątna rzedu 350zł, słyszałem o niższych ale o wyższych jeszcze nie.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 02-06-2013, 11:44   

Iron.Falcon napisał/a:
robertdg napisał/a:
Zestaw nie jest kompletny, może się jeszcze okazać, że napinacz hydrauliczny jest do wymiany, pompa wody ma ślady wycieków, etc

faktycznie, w ferworze walki nie zauważyłem... + 150 za pompe... i za napinacz +400 zł :doubt: poczekam z tym aż mechanik oceni organoleptycznie

doliczyć jeszcze trzeba symeryngi na wałkach bo na pewno ciekną od strony rozrządu i uszczelniacze zaworowe bo na pewno będzie brał olej i wtedy masz kompletny zestaw startowy :wink:
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-06-2013, 12:09   

radek79 napisał/a:
i uszczelniacze zaworowe bo na pewno będzie brał olej i wtedy masz kompletny zestaw startowy :wink:


Nie przesadzajmy ze od razu po zakupie trzeba pchać sie i robić remont silnika . Kupujący chyba jest świadomy co kupił . Po zakupie zaleca sie wym kpl paska rozrządu plus kpl uszczelniaczy na wałkach . To sa podstawowe prace do wykonania , olej jest sprawą na drugim planie .
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 02-06-2013, 12:57   

jak zaleje specjalny olej do gdi to zacznie mu go brać na pewno
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
Iron.Falcon 
Mitsumaniak
Brummi Fahrer


Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 427
Skąd: Bad Rothenfelde
Wysłany: 02-06-2013, 18:41   

radek79 napisał/a:
jak zaleje specjalny olej do gdi to zacznie mu go brać na pewno

to lepiej lać inny ?
 
 
 
 
adamek90 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 104
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 02-06-2013, 19:17   

Ja mam zalany Valvoline Maxlife 10w40 i nie mam żadnych problemów
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 02-06-2013, 19:44   

Iron.Falcon napisał/a:
radek79 napisał/a:
jak zaleje specjalny olej do gdi to zacznie mu go brać na pewno

to lepiej lać inny ?

z mego przykładu jak zalałem swego gdi olejem Valvoline Maxlife 10w40 to po 6 tyś/km za czeła mi mrugać kontrolka ciśnienia oleju na wolnych obrotach po spuszczeniu i zalaniu mobila 5w50 problem ustąpił
z mego doświadczenia wiem że lepiej od razu wymienić uszczelniacze i zalać olejem do gdi niż później dokupować olej i od nowa rozbierać silnik
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
Iron.Falcon 
Mitsumaniak
Brummi Fahrer


Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 427
Skąd: Bad Rothenfelde
Wysłany: 02-06-2013, 19:50   

radek79 napisał/a:
z mego doświadczenia wiem że lepiej od razu wymienić uszczelniacze i zalać olejem do gdi niż później dokupować olej i od nowa rozbierać silnik


jesteś w stanie przybliżyć koszta tej operacji ?
 
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.