To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9DI-D] Cari nie ma mocy, dymi i nie wchodzi na obrot

tomicarisma - 06-06-2013, 21:03
Temat postu: [Cari 1.9DI-D] Cari nie ma mocy, dymi i nie wchodzi na obrot
Witam. Kupiłem Cari 1.9 DID 2002r., która stała ponad rok na zewnątrz. Po odpaleniu silnik nie ma mocy. Naciskając gaz nie ma reakcji. Dopiero po chwili coś się budzi i jedzie. Przed postawieniem auta na ponad roczny postój było wszystko OK. Teraz dymi niemiłosiernie. Proszę naprowadźcie mnie. To EGR, kolektor ssący, przepływka czy może coś jeszcze innego. Jutro rano jadę podłączyć CARISMĘ pod kompa - na co zwrócić uwagę?
robertdg - 06-06-2013, 21:14

Stała rok to i paliwo dostalo w kość, na poczatku wymiana filtra paliwa i diagnostyka ecu
MmzTattoo - 08-06-2013, 20:57

Ja co prawda mam benzyniaka ale na komisie kiedyś mieliśmy samochód który długo postał i było podobnie. Zlaliśmy całą ropę, wymieniliśmy olej filtry i świece żarowe zrobił potem 500km mniej więcej i doszedł do normy.
Faraday - 08-06-2013, 21:14

tomicarisma napisał/a:
Naciskając gaz nie ma reakcji. Dopiero po chwili coś się budzi i jedzie.

Mój co prawda nie stał rok nieużytkowany (chociaż nie wiem, co robili poprzedni właściciele...) ale pedał przyspieszenia reagował dość podobnie - z opóźnieniem. Zacząłem dolewać mixol do paliwa i problem zniknął - teraz reaguje jak dobry silnik benzynowy. Dodatkowo wcześniej było coś w rodzaju "kopnięcia" silnika przy nagłym przyspieszeniu, teraz prędkość obrotowa wzrasta bez takich dziwactw.

Może warto spróbować mixolu? :roll:

tomicarisma - 10-06-2013, 18:13

Jeszcze się zastanawiam nad przeglądem turbo - ruszeniem tych łopatek ale to najpierw zobaczę co wyjdzie po zmianie filtra i przeglądzie przewodów paliwowych. Dzięki za podpowiedzi. Powiem co i jak wyszło.
vivare - 11-06-2013, 09:15

Sprawdz ustawienie paska rozrządu. Prawdopodobnie przeskoczył.
benq - 12-06-2013, 20:46

Może ja tam się nie znam na dieslach ale jak w nim ci by pasek przeskoczył to do widzenia silniku by było. Więc raczej to nie to.
vivare - 13-06-2013, 11:34

Jak pasek na pompie przeskoczy to silnik R.I.P.? Z jakiego to niby powody?
To samo na wałku o jeden ząbek. Co się wtedy niby dzieje? Bo o 2 to zawory wygina...

tomicarisma - 13-06-2013, 11:42

To nie pasek - doszedłem, że turbo się nie załączało. Już ruszone. Dzięki.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group