To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero I - Wymiana ramy w Pajero 2.5 Benzyna

skiba19854 - 21-06-2013, 16:23
Temat postu: Wymiana ramy w Pajero 2.5 Benzyna
Witam.
Szukam ramy do Pajero I z 1987r (może ma ktoś do sprzedania?)
Mianowicie chciałem zapytać czy jest różnica między ramą z diesla a benzyniaka (np mocowanie pod silnik lub coś w tym stylu?) bo strasznie ciężko znaleźć coś zdrowego z benzyny.
Ma ktoś doświadczenie w podobnej operacji? Najlepiej ze świętokrzyskiego.
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam.

-eSKa- - 01-07-2013, 09:17

Pajero 87 tylne zawieszenie ma na resorze 8) Jak bardzo lubisz swoje auto to szukaj ramy od Gallopera. Rama będzie młodsza - to co najważniejsze, to mocowania nadwozia, które są w tym samym miejscu. Kupisz most od PI lub Galloper lub PII z wahaczami drążkiem panharda i będziesz miał auto na sprężynie.

Ogólnie rzecz biorąc to reanimacja PI z 87 roku to kiepski pomysł. Auto ma dychawicznego diesla 2.3 lub gaźnikową benzynę 2.6 . Najlepsza jedyna to z końca produkcji !!

zbyszekm2 - 01-07-2013, 09:21

Ram od Gallopera do pajero z 87 roku nie podejdzie bo ma inny rozstaw kół (4cm szerzej). Ma inne mocowania zderzaków. Trzeba by kupić z całym najlepiej zawieszeniem i mostami.
nie jest tez tak łatwo zaadoptować mosty z P2 do P1 87 r. bo trzeba wtedy zmodyfikować wały napędowe.

-eSKa- - 01-07-2013, 09:30

mocowania zderzaków, wały napędowe to wszytsko kosmetyka przy całej operacji wymiany ramy. Moje PI ma mosty 5.29 od PII nie mniej jednak tak jak piszesz plug&play sie nie da
skiba19854 - 17-07-2013, 07:44

-eSKa- napisał/a:
Pajero 87 tylne zawieszenie ma na resorze 8) Jak bardzo lubisz swoje auto to szukaj ramy od Gallopera. Rama będzie młodsza - to co najważniejsze, to mocowania nadwozia, które są w tym samym miejscu. Kupisz most od PI lub Galloper lub PII z wahaczami drążkiem panharda i będziesz miał auto na sprężynie.

Ogólnie rzecz biorąc to reanimacja PI z 87 roku to kiepski pomysł. Auto ma dychawicznego diesla 2.3 lub gaźnikową benzynę 2.6 . Najlepsza jedyna to z końca produkcji !!


Tak też zrobiłem ale nie do końca :P
Kupiłem drugie PI z 91 roku (trochę dziwnie bo przecież PIbyły produkowane do roku 90, no chyba że to model zakupiony z poprzedniego rocznika)
W każdym razie kupiłem drugie pajero '91 3.0 V6 ale z uszkodzonym silnikiem. Założyłem jak to powiedziałeś gaźnikową beznyna 2.6 i śmiga. Nie obyło sie bez komplikacji ale działa :-)
Dobrze że nie zabrałem się za wymianę ramy. Pajero z pękniętą ramą rozebrałem na części i oddałem na złom (oczywiście zachowałem WSZYSTKO co może się jeszcze przydać więc na złom trafiło ok 30% auta. Rozbiórka zajeła mi ok 3 dni, nie obyło się bez młota, przecinaka i szlifierki kątowej. Gdybym miał robić wymianę ramy i uważać żeby nic nie uszkodzić to bym chyba nie podołał, 1/4 śrub się po prostu urywała.
Dzięki za rady.

Dodam że nowe Pajero ma już sprężyny, różni się jeszcze kilkoma drobnymi elementami

zbyszekm2 - 17-07-2013, 07:50

P1 produkowano do 91 roku, Wersje 3,0V6 od 89 do 91 w budzie jedynki. Później ten silnik stosowano w P2 do 93 roku.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group