Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana ramy w Pajero 2.5 Benzyna
Autor Wiadomość
skiba19854 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero Long GLS 3.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 7
Skąd: Ze Świętokrzyskiego
Wysłany: 21-06-2013, 16:23   Wymiana ramy w Pajero 2.5 Benzyna

Witam.
Szukam ramy do Pajero I z 1987r (może ma ktoś do sprzedania?)
Mianowicie chciałem zapytać czy jest różnica między ramą z diesla a benzyniaka (np mocowanie pod silnik lub coś w tym stylu?) bo strasznie ciężko znaleźć coś zdrowego z benzyny.
Ma ktoś doświadczenie w podobnej operacji? Najlepiej ze świętokrzyskiego.
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam.
 
 
-eSKa- 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero L040
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 10
Skąd: Maślice
Wysłany: 01-07-2013, 09:17   

Pajero 87 tylne zawieszenie ma na resorze 8) Jak bardzo lubisz swoje auto to szukaj ramy od Gallopera. Rama będzie młodsza - to co najważniejsze, to mocowania nadwozia, które są w tym samym miejscu. Kupisz most od PI lub Galloper lub PII z wahaczami drążkiem panharda i będziesz miał auto na sprężynie.

Ogólnie rzecz biorąc to reanimacja PI z 87 roku to kiepski pomysł. Auto ma dychawicznego diesla 2.3 lub gaźnikową benzynę 2.6 . Najlepsza jedyna to z końca produkcji !!
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 01-07-2013, 09:21   

Ram od Gallopera do pajero z 87 roku nie podejdzie bo ma inny rozstaw kół (4cm szerzej). Ma inne mocowania zderzaków. Trzeba by kupić z całym najlepiej zawieszeniem i mostami.
nie jest tez tak łatwo zaadoptować mosty z P2 do P1 87 r. bo trzeba wtedy zmodyfikować wały napędowe.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
-eSKa- 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero L040
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 10
Skąd: Maślice
Wysłany: 01-07-2013, 09:30   

mocowania zderzaków, wały napędowe to wszytsko kosmetyka przy całej operacji wymiany ramy. Moje PI ma mosty 5.29 od PII nie mniej jednak tak jak piszesz plug&play sie nie da
 
 
skiba19854 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero Long GLS 3.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 7
Skąd: Ze Świętokrzyskiego
Wysłany: 17-07-2013, 07:44   

-eSKa- napisał/a:
Pajero 87 tylne zawieszenie ma na resorze 8) Jak bardzo lubisz swoje auto to szukaj ramy od Gallopera. Rama będzie młodsza - to co najważniejsze, to mocowania nadwozia, które są w tym samym miejscu. Kupisz most od PI lub Galloper lub PII z wahaczami drążkiem panharda i będziesz miał auto na sprężynie.

Ogólnie rzecz biorąc to reanimacja PI z 87 roku to kiepski pomysł. Auto ma dychawicznego diesla 2.3 lub gaźnikową benzynę 2.6 . Najlepsza jedyna to z końca produkcji !!


Tak też zrobiłem ale nie do końca :P
Kupiłem drugie PI z 91 roku (trochę dziwnie bo przecież PIbyły produkowane do roku 90, no chyba że to model zakupiony z poprzedniego rocznika)
W każdym razie kupiłem drugie pajero '91 3.0 V6 ale z uszkodzonym silnikiem. Założyłem jak to powiedziałeś gaźnikową beznyna 2.6 i śmiga. Nie obyło sie bez komplikacji ale działa :-)
Dobrze że nie zabrałem się za wymianę ramy. Pajero z pękniętą ramą rozebrałem na części i oddałem na złom (oczywiście zachowałem WSZYSTKO co może się jeszcze przydać więc na złom trafiło ok 30% auta. Rozbiórka zajeła mi ok 3 dni, nie obyło się bez młota, przecinaka i szlifierki kątowej. Gdybym miał robić wymianę ramy i uważać żeby nic nie uszkodzić to bym chyba nie podołał, 1/4 śrub się po prostu urywała.
Dzięki za rady.

Dodam że nowe Pajero ma już sprężyny, różni się jeszcze kilkoma drobnymi elementami
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 17-07-2013, 07:50   

P1 produkowano do 91 roku, Wersje 3,0V6 od 89 do 91 w budzie jedynki. Później ten silnik stosowano w P2 do 93 roku.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.