Wymiana ramy w Pajero 2.5 Benzyna |
Autor |
Wiadomość |
skiba19854
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero Long GLS 3.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: Ze Świętokrzyskiego
|
Wysłany: 21-06-2013, 16:23 Wymiana ramy w Pajero 2.5 Benzyna
|
|
|
Witam.
Szukam ramy do Pajero I z 1987r (może ma ktoś do sprzedania?)
Mianowicie chciałem zapytać czy jest różnica między ramą z diesla a benzyniaka (np mocowanie pod silnik lub coś w tym stylu?) bo strasznie ciężko znaleźć coś zdrowego z benzyny.
Ma ktoś doświadczenie w podobnej operacji? Najlepiej ze świętokrzyskiego.
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
-eSKa-
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero L040
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2013 Posty: 10 Skąd: Maślice
|
Wysłany: 01-07-2013, 09:17
|
|
|
Pajero 87 tylne zawieszenie ma na resorze Jak bardzo lubisz swoje auto to szukaj ramy od Gallopera. Rama będzie młodsza - to co najważniejsze, to mocowania nadwozia, które są w tym samym miejscu. Kupisz most od PI lub Galloper lub PII z wahaczami drążkiem panharda i będziesz miał auto na sprężynie.
Ogólnie rzecz biorąc to reanimacja PI z 87 roku to kiepski pomysł. Auto ma dychawicznego diesla 2.3 lub gaźnikową benzynę 2.6 . Najlepsza jedyna to z końca produkcji !! |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 01-07-2013, 09:21
|
|
|
Ram od Gallopera do pajero z 87 roku nie podejdzie bo ma inny rozstaw kół (4cm szerzej). Ma inne mocowania zderzaków. Trzeba by kupić z całym najlepiej zawieszeniem i mostami.
nie jest tez tak łatwo zaadoptować mosty z P2 do P1 87 r. bo trzeba wtedy zmodyfikować wały napędowe. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
-eSKa-
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero L040
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2013 Posty: 10 Skąd: Maślice
|
Wysłany: 01-07-2013, 09:30
|
|
|
mocowania zderzaków, wały napędowe to wszytsko kosmetyka przy całej operacji wymiany ramy. Moje PI ma mosty 5.29 od PII nie mniej jednak tak jak piszesz plug&play sie nie da |
|
|
|
 |
skiba19854
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero Long GLS 3.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: Ze Świętokrzyskiego
|
Wysłany: 17-07-2013, 07:44
|
|
|
-eSKa- napisał/a: | Pajero 87 tylne zawieszenie ma na resorze Jak bardzo lubisz swoje auto to szukaj ramy od Gallopera. Rama będzie młodsza - to co najważniejsze, to mocowania nadwozia, które są w tym samym miejscu. Kupisz most od PI lub Galloper lub PII z wahaczami drążkiem panharda i będziesz miał auto na sprężynie.
Ogólnie rzecz biorąc to reanimacja PI z 87 roku to kiepski pomysł. Auto ma dychawicznego diesla 2.3 lub gaźnikową benzynę 2.6 . Najlepsza jedyna to z końca produkcji !! |
Tak też zrobiłem ale nie do końca
Kupiłem drugie PI z 91 roku (trochę dziwnie bo przecież PIbyły produkowane do roku 90, no chyba że to model zakupiony z poprzedniego rocznika)
W każdym razie kupiłem drugie pajero '91 3.0 V6 ale z uszkodzonym silnikiem. Założyłem jak to powiedziałeś gaźnikową beznyna 2.6 i śmiga. Nie obyło sie bez komplikacji ale działa
Dobrze że nie zabrałem się za wymianę ramy. Pajero z pękniętą ramą rozebrałem na części i oddałem na złom (oczywiście zachowałem WSZYSTKO co może się jeszcze przydać więc na złom trafiło ok 30% auta. Rozbiórka zajeła mi ok 3 dni, nie obyło się bez młota, przecinaka i szlifierki kątowej. Gdybym miał robić wymianę ramy i uważać żeby nic nie uszkodzić to bym chyba nie podołał, 1/4 śrub się po prostu urywała.
Dzięki za rady.
Dodam że nowe Pajero ma już sprężyny, różni się jeszcze kilkoma drobnymi elementami |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 17-07-2013, 07:50
|
|
|
P1 produkowano do 91 roku, Wersje 3,0V6 od 89 do 91 w budzie jedynki. Później ten silnik stosowano w P2 do 93 roku. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|