To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

LPG - przekłamane obroty na gazie

marex9 - 25-06-2013, 11:03
Temat postu: przekłamane obroty na gazie
Witam.
Mam instalacje gazową z komputerem STAG 300, i w programie konfiguracyjnym do tej instalacji zaniża mi obroty. Na wolnych obrotach pokazuje coś ponad 600, gdy mam 1000 pokazuje ponad 750, 2000>ponad 1500 itd. w konfiguracji mam ustawione cewka podwójna, sygnał obrotów 3,8V i filtr sygnału obrotów, bo bez niego pokazuje jeszcze bardziej przekłamane i niestabilne obroty. Jaka powinna być ustawiona sonda w tym aucie?
Pozdrawiam i proszę o sugestie.

kamir - 25-06-2013, 18:24

marex9, Sondę jeżeli dobrze pamiętam masz 0-1 Volta
plecho1 - 26-06-2013, 07:57

Sonda napięciowa oscylująca w zakresie 0 - 1V. Jeśli obroty przekłamują, to poeksperymentuj z ustawieniem sygnału obrotów. Teraz masz 3,8V więc próbuj przestawiać w jedną i w drugą stronę i sprawdzaj wskazania aż ustawisz w właściwe. Na początek jednak spróbuj ustawić na 2,5V.
W tym temacie http://lpg-forum.pl/mitsu...l?hilit=carisma gazownik wrzucił oscyloskop po kalibracji, jak chcesz to wrzuć go w program i sobie podejrzyj.

marex9 - 26-06-2013, 16:52

Witam.
Zmieniałem wartości tego napięcia i:
-od 0,1do4,7V bez zmian
-powyżej 4,7V obroty o polowe mniejsze
Wyłączając filtr obroty w programie strasznie skaczą.
Wcześniej miałem podpięty sygnał obrotów z czujnika położenia wałka rozrządu, ale po uszkodzeniu wyżej wymienionego czujnika, gazownik wpiął do wtryskiwaczy.
Auto chodzi na gazie ok, tylko na zimnym silniku po wrzuceniu na luz auto gaśnie i trochę szarpie przy przyspieszaniu.

plecho1 - 26-06-2013, 17:00

Obroty powinny być wpięte albo pod czujnik wałka albo pod cewkę zapłonowa.
marex9 - 27-06-2013, 10:17

przepraszam, oczywiście że pod cewkę.
plecho1 - 27-06-2013, 11:27

Ja mam wpięte pod cewkę i wszystko jest ok ale ja mam sterownik Techa. Ze Stagiem też nie powinno być problemów, może masz uszkodzona cewkę i są przez to jakieś zakłócenia. Z którego roku masz Carisme i czy masz na jednej cewce i aparacie czy na dwóch cewkach?
Jeśli masz wersję z dwoma podwójnymi cewkami, to spróbuj zamienić je miejscami, jeśli to co sie dzieje to wina cewki, to na drugiej może będzie OK.

marex9 - 27-06-2013, 12:55

Dzięki bardzo za uwagi.
Z cewkami mam problem troche nierówno chodzi, wręcz można mówić o wypadających zapłonach (wolne obroty niezależnie od paliwa). W nocy trochę świecą, ale nowe w serwisie 1200-sztuka, a potrzeba dwie... A zamienników nikt nie poleca. Spróbuje później do drugiej cewki podpiąć- zobaczymy.
Pozdrawiam

plecho1 - 27-06-2013, 21:00

Nie podpinaj kabla sygnałowego od Staga do drugiej cewki a zamień cewki miejscami, są identyczne.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group