przekłamane obroty na gazie |
Autor |
Wiadomość |
marex9
Nowy Forumowicz
Auto: cari1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 15 Skąd: s-rz
|
Wysłany: 25-06-2013, 11:03 przekłamane obroty na gazie
|
|
|
Witam.
Mam instalacje gazową z komputerem STAG 300, i w programie konfiguracyjnym do tej instalacji zaniża mi obroty. Na wolnych obrotach pokazuje coś ponad 600, gdy mam 1000 pokazuje ponad 750, 2000>ponad 1500 itd. w konfiguracji mam ustawione cewka podwójna, sygnał obrotów 3,8V i filtr sygnału obrotów, bo bez niego pokazuje jeszcze bardziej przekłamane i niestabilne obroty. Jaka powinna być ustawiona sonda w tym aucie?
Pozdrawiam i proszę o sugestie. |
|
|
|
 |
kamir
Mitsumaniak TK

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 727 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 25-06-2013, 18:24
|
|
|
marex9, Sondę jeżeli dobrze pamiętam masz 0-1 Volta |
_________________
Pozdrawiam
Kamir
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 26-06-2013, 07:57
|
|
|
Sonda napięciowa oscylująca w zakresie 0 - 1V. Jeśli obroty przekłamują, to poeksperymentuj z ustawieniem sygnału obrotów. Teraz masz 3,8V więc próbuj przestawiać w jedną i w drugą stronę i sprawdzaj wskazania aż ustawisz w właściwe. Na początek jednak spróbuj ustawić na 2,5V.
W tym temacie http://lpg-forum.pl/mitsu...l?hilit=carisma gazownik wrzucił oscyloskop po kalibracji, jak chcesz to wrzuć go w program i sobie podejrzyj. |
|
|
|
 |
marex9
Nowy Forumowicz
Auto: cari1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 15 Skąd: s-rz
|
Wysłany: 26-06-2013, 16:52
|
|
|
Witam.
Zmieniałem wartości tego napięcia i:
-od 0,1do4,7V bez zmian
-powyżej 4,7V obroty o polowe mniejsze
Wyłączając filtr obroty w programie strasznie skaczą.
Wcześniej miałem podpięty sygnał obrotów z czujnika położenia wałka rozrządu, ale po uszkodzeniu wyżej wymienionego czujnika, gazownik wpiął do wtryskiwaczy.
Auto chodzi na gazie ok, tylko na zimnym silniku po wrzuceniu na luz auto gaśnie i trochę szarpie przy przyspieszaniu. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 26-06-2013, 17:00
|
|
|
Obroty powinny być wpięte albo pod czujnik wałka albo pod cewkę zapłonowa. |
|
|
|
 |
marex9
Nowy Forumowicz
Auto: cari1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 15 Skąd: s-rz
|
Wysłany: 27-06-2013, 10:17
|
|
|
przepraszam, oczywiście że pod cewkę. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 27-06-2013, 11:27
|
|
|
Ja mam wpięte pod cewkę i wszystko jest ok ale ja mam sterownik Techa. Ze Stagiem też nie powinno być problemów, może masz uszkodzona cewkę i są przez to jakieś zakłócenia. Z którego roku masz Carisme i czy masz na jednej cewce i aparacie czy na dwóch cewkach?
Jeśli masz wersję z dwoma podwójnymi cewkami, to spróbuj zamienić je miejscami, jeśli to co sie dzieje to wina cewki, to na drugiej może będzie OK. |
|
|
|
 |
marex9
Nowy Forumowicz
Auto: cari1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 15 Skąd: s-rz
|
Wysłany: 27-06-2013, 12:55
|
|
|
Dzięki bardzo za uwagi.
Z cewkami mam problem troche nierówno chodzi, wręcz można mówić o wypadających zapłonach (wolne obroty niezależnie od paliwa). W nocy trochę świecą, ale nowe w serwisie 1200-sztuka, a potrzeba dwie... A zamienników nikt nie poleca. Spróbuje później do drugiej cewki podpiąć- zobaczymy.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 27-06-2013, 21:00
|
|
|
Nie podpinaj kabla sygnałowego od Staga do drugiej cewki a zamień cewki miejscami, są identyczne. |
|
|
|
 |
|