To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A 2.0] Problem z układem zapłonowym?

lutekwwl - 08-07-2013, 21:51
Temat postu: [EA2A 2.0] Problem z układem zapłonowym?
Witam, opisywałem swój problem niedawno w temacie LPG, niestety problem zaczął pojawiać się również na benzynie, już piszę o co chodzi.

Jakiś czas temu (może ponad miesiąc) samochód zaczął mi strasznie szarpać na wolnych obrotach, tzn przy przyspieszaniu tak do 2,2 tys obr/min. Podejrzewałem świece, tak więc zostały wymienione na NGK. Po odebraniu auta od mechanika problem ustąpił, ale jedynie na ok tydzień. Po tygodniu szarpnięcia zaczeły się powtarzać na takich samych obrotach przy przyspieszaniu, tylko że na samym LPG (sekwencja). Gdy autko stoi na biegu jałowym słychać i czuć typowe takie jakby "pierdnięcia" z rury wydechowej, oraz dosłownie chwilowy spadem obrotów, delikatny, tak jak by któryś z cylindrów nie pracował. Otóż samochód ponownie trafił na warsztat gdzie zostały wymienione przewody wysokiego napięcia na NGK (niebieskie). Niestety problem nie ustąpił, a wydaje mi się że nasilił się, bo zaczeło objawiać się to również na benzynie, nie tak bardzo jak na gazie, ale już coś się dzieje :( I teraz moje pytanie brzmi, w czym może tkwić problem, czyżby cewki? Czy może co innego? Proszę o pomoc gdyż nie chce wymieniać pół auta zanim dojdzie się do przyczyny, chcę w jakiś sposób nakierować mechanika (gazownika)

Pozdrawiam, Łukasz

robertdg - 09-07-2013, 08:27

Sprawdzić cewki oraz fajki.
lutekwwl - 13-07-2013, 22:04

a jakie cewki polecacie?
Hugo - 13-07-2013, 22:49

lutekwwl napisał/a:
a jakie cewki polecacie?
Używki z pewnego źródła.
lutekwwl - 13-07-2013, 23:02

coś polecisz? :) bądź kogoś? :)
arturj123 - 14-07-2013, 18:32

Tych panów (znani jako czescigalant, teraz pod nickiem afdraper)
http://allegro.pl/mitsubi...3329026128.html

Od razu wymień fajki cewek (ok.50 zł) Oyodo np. tu:
http://allegro.pl/fajka-z...3382971356.html

lutekwwl - 29-07-2013, 21:32

a więc po raz kolejny odświeżam temat. Samochód tak jak wspominałem drastycznie zaczął szarpać, bardzo nierówna praca silnika na jałowych obrotach, oraz okropne szarpanie przy przyspieszaniu do 2,5-3 tys obrotów (na gazie) na benzynie dużo lepiej chodzi ale również na jałowym biegu pracuje nierówno, tzn nie cały czas tylko z takimi przerwami co pare sek spadają obroty i są ciche pierdnięcia z rury. W weekend zrobiłem trase ok 550km, auto nie sparawiało problemów ogólnie gdy jechało powyżej 2.5 tys obr. Ale dziś zauważyłem że coś w silniku zaczeło cykać, dosłownie cyk cyk cyk cyk i wraz z zwiększaniem obrotów cyka szybciej. Czy jest to spowodowane objawami opisanymi wyżej i co to może być? Czego moge się spodziewać?
arturj123 - 29-07-2013, 23:49

Cytat:
Ale dziś zauważyłem że coś w silniku zaczeło cykać, dosłownie cyk cyk cyk cyk i wraz z zwiększaniem obrotów cyka szybciej. Czy jest to spowodowane objawami opisanymi wyżej i co to może być? Czego moge się spodziewać?

To będzie zupełnie co innego, a dokładnie to będzie to:
:arrow: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=26496



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group