To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Jak i czym wyczyścić krokowy w 4G92

Hugo - 14-01-2007, 20:38
Temat postu: [CA4A 1.6] Jak i czym wyczyścić krokowy w 4G92
Tak jak w temacie, czym to zrobić. Auto gaśnie, szczególnie na zimnym silniku i przy przegazowaniu.
Anonymous - 15-01-2007, 10:29

gdzies tu byl post o czyszczeniu przepustnicy-tym samym..w sklepie powiesz do czego i Ci pokaża pare preparatów..te STP sa dobre..
Hugo - 15-01-2007, 10:58

bear007 napisał/a:
gdzies tu byl post o czyszczeniu przepustnicy

Też bym ją wyczyścił, ale nie mogę znaleźć tego tematu.
Właściwie to nie wiem od czego zacząć. Wcześniej miałem Colta na gaźniku.
Może w takiej kolejności:
-czyszczenie krokowca (ale czym?),
-czyszczenie przepustnicy,
-sprawdzenie ECU (kondensatory),
Check Engine gaśnie po paru sekundach od odpalenia, czasem mrugnie gdy silnik ma ok. 300 obr. Przy przyśpieszaniu się nie zapala. Po włączeniu zapłonu chwilę się pali i gaśnie. Ogólnie auto zapala bez problemu, więc wykluczam słynne uszkodzenie aparatu zapłonowego.

Anonymous - 15-01-2007, 11:46

środek czyszczący STP (do pzrepustnicy i silniczka) plus miekka sciereczka (wg pomyslu)
przepustnice jak wyczyscisz tzreba ustawic wolne obroty bo bedzie Ci wariował>>>procedura ustawiania na stronie krzyżaka
kondensatory--wyciagnij komputer ( strona od pasazera pod schowkiem) i wymien kondzie bo czasem nie widac po nich a sa bee...
od tego zacznij..

-wymien kondzie
-wyczysc przepustnice i silniczek
-ustaw obroty

pzdr

josie - 15-01-2007, 12:03

bear007, to już drugi topic i zaczynam się denerwować. :evil:
Regulacja ze strony Krzyżaka jest do konkretnych modeli silników - m.in 4G37, 4G15
NIE NADAJE SIĘ DO COLTÓW CA0 czy to 1,6 czy 1,3 ANI DO C50 1,3
Nie można każdego napotkanego z problemem obrotów, nie ważne jakie ma auto odsyłać tam, bo wprowadzasz w błąd.


Regulacja 4g92 (1,6 w CA0) i 4G13 (1,3 w CA0)
http://www.mitsubishi-gra...c9f45a9edaa2292

Anonymous - 15-01-2007, 12:50

ok blad z mojej strony..chodzilo mi o te strone podana przez Ciebie...

wybaczcie :!: :!:
nikogo nie chcialem zdenerwowac ani wprowadzac w blad...

Hugo - 15-01-2007, 14:26

josie napisał/a:
Regulacja 4g92 (1,6 w CA0) i 4G13 (1,3 w CA0)
http://www.mitsubishi-gra...c9f45a9edaa2292

Wielki dzięki. Chociaż i tak nie do końca rozumiem tą regulację TPS-a i kilka innych spraw. Zacznę od czyszczenia przepustnicy, bez ruszania TPS-u.
Mam prośbę:czy może ktoś wkleić fotkę silniczka krokowego-gdzie on się znajduje?

Krzyzak - 15-01-2007, 14:59

Chyba zrobię też instrukcję do 4G13i oraz do 4G9x. Zresztą to z linku, to właściwie kopia mojej instrukcji z MKP, ale potrzebuję dobrych fotek przepustnicy w 4G92 (na przykład) wraz z fotkami wnętrza komory silnika - tak, żeby było widać złącze zapłonu. Jest ktoś chętny do przesłania mi na maila?
Hugo - 15-01-2007, 16:39

Krzyzak napisał/a:
Chyba zrobię też instrukcję do 4G13i oraz do 4G9x

Byłoby cudownie :wink:

[ Dodano: 15-01-2007, 16:50 ]
A dzisiaj odpaliłem go zimnego (odpala bez zarzutu) i przygazowałem od razu do 2500 obr., puściłem gaz i nie zgasł. Zszedł na ok. 300 obr. i podskakiwały w górę do 1100. I tak przez chwilę 300 i 1100, 300 i 1100... Po kilkunastu sekundach nawet się ustabilizowały na ok. 900, ale gdy ruszyłem (dodając oczywiście gazu) to znowu spadły za nisko (300). Ale nie gasł. Kiedy mu przygazowałem do 4000 obr. to zgasł.
Wczoraj kiedy był już rozgrzany działo się tak (na postoju), że schodząc po "przygazówce" z obrotów łapał te przeklęte 300 rpm i po sekundzie podskakiwały na 900 i tak zostawały. Odniosłem takie wrażenie jakby element odpowiedzialny za podbijanie obrotów (chyba to silniczek krokowy, prawda?) zadziałał z opóźnieniem. Auto zadrżało (z powodu za niskich obrotów) i nagle 900 rpm i OK. Jednak wystarczyło, że ostrzej ruszyłem z miejsca to podczas spokojnego przełączania z "jedynki" na "dwójkę" (pozwoliłem mu zejść na wolne obroty) momentalnie gasł.
W tej sytuacji jazda nim staje się niemożliwa :roll:

Anonymous - 16-01-2007, 08:46

wyczyściłeś wszystko tak jak pisalismy?? zrób to a nastepnie ustaw obroty wg postu ktory josie pCi podal i wtedy opisz co sie dzieje-to jest podstawowa sprawa.
Hugo - 16-01-2007, 12:17

bear007 napisał/a:
wyczyściłeś wszystko tak jak pisalismy

Na razie nie mam czasu. Jak zrobię to dam znać.

Romano - 29-10-2009, 08:22

Szukam, szukam i nic znaleźć na temat czyszczenia silniczka krokowego nie mogę. Wczoraj wyjąłem całą przepustnicę, w domu odkręciłem dwie krzyżakowe śrubki i moim oczom ukazały się koła zębate. Dwa największe kółka wyjąłem. Pytanie moje: Co dalej ?? jak i czym to wyczyścić ? co mam jeszcze rozbierać ?? Jeśli ktoś już to robił to proszę o pomoc w tej sprawie.
kartomaniak gti - 29-10-2009, 16:02

dziś słyszałem, że benz ekstrakcyjna jest dobra
Anonymous - 29-10-2009, 17:55

Romano napisał/a:
Szukam, szukam i nic znaleźć na temat czyszczenia silniczka krokowego nie mogę. Wczoraj wyjąłem całą przepustnicę, w domu odkręciłem dwie krzyżakowe śrubki i moim oczom ukazały się koła zębate. Dwa największe kółka wyjąłem. Pytanie moje: Co dalej ?? jak i czym to wyczyścić ? co mam jeszcze rozbierać ?? Jeśli ktoś już to robił to proszę o pomoc w tej sprawie.
Bardzo kiepsko szukasz. Wystarczyło zajrzeć do działu FAQ i ... jest!
Romano - 30-10-2009, 06:52

OOOooooo tego szukałem! Dziękuje kolego. Po pracy zabieram się za czyszczenie. Kolejne pytanie:
Czy to, że wyciągnąłęm dwa duże koła zębate (czarne i białe) i coś tam się w środku obróciło, może mieć wpływ na wskazanie omomierza ?? Jeśli nie to musze zacząć szukać nowego krokowca bo nie ma przejścia między większością pinów, a między 4 a 6 jest 190 Ohm.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group