To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - Elektryczny podgrzewacz wstępny bloku silnika

Graczyq - 18-08-2013, 16:32
Temat postu: Elektryczny podgrzewacz wstępny bloku silnika
Witam wszystkich,

W instrukcji od pajero 3.2 (2001) zauważyłem wzmiankę o elektrycznym podgrzewaczu silnika. Z tego co do tej pory znalazłem, jest to zwykła grzałka, która podgrzewa płyn chłodzący już po zapaleniu silnika. W ten sposób silnik szybciej zostaje ogrzany i szybciej również robi się ciepły w samochodzie.
Pytanie jest następujące: Czy ktoś z Was ma taką wersję auta i czy jest zadowolony z tej opcji? Ma ktoś może opis schematu elektrycznego jak również schematu montażu takiego elementu?

Tu podaje link do takiego elementu w sklepie: http://czescisamochodowe....8400-auto-parts

Z góry dziękuję za odpowiedzi :-)
Michał

wojtyszka - 18-08-2013, 23:52

kuku,
z linki wygląda mi to na grzalke która jest popularna na Skandynawii,
montujesz taka grzałkę w silniku, podłączasz pod 230V na noc, rano wsiadasz masz cieplutki samochod,
w linku masz mniej wiecej jak to wygląda na rysunku, a wiecej informacji znajdziesz na stronie producenta, na allegro bodajże widziałem kiedyś zestawy do kupienia

http://www.defa.com/file/2f5c92319812/411366.pdf

PiotrKw - 19-08-2013, 07:11

Dokładnie DEFA
Tu masz więcej o całym ukłądzie , bo grzałka to jeden z elementów sysytemu
http://www.intercars.com....id=321&lang=PL&

Musisz mieć dostęp do gniazda ~230V . W skandynawi popularne są gniazda na parkingach przed domem , lub płatne na ogólnodostępnych . Taka dużo prostsza w budowie i cenie wersja Webasto ale za to mało autonomiczna . :wink: Jesteś na kablu :wink:

Krzyzak - 19-08-2013, 07:51

wojtyszka napisał/a:
rano wsiadasz masz cieplutki samochod
jakby co, to chętnie sprzedam swoją "farelkę" DEFA - jak cała reszta nie nadaje się do tego co reklamują w folderach
chcesz porządnie to tylko coś w stylu WEBASTO 5kW
te DEFA 500W = szkoda kasy

Graczyq - 19-08-2013, 15:00

Dziekuje wszystkim za szybkie odpowiedzi :-) Znam system DEFA, ale grzalka o ktorej pisze jest czescia oryginalnego wyposazenia Mitsubishi. Zgodnie z instrukcja obslugi auta (strona 224) grzalka jest wlaczana przyciskiem pod kierownica i ma za zadanie wspomagac rozgrzewanie sie silnika w po jego uruchomieniu (w trakcie jazdy). Nie zalezy mi na super komforcie, ale rozgrzanie Pajero przy -5 stp i spokojniej jezdzie w korku zajmuje dobre 20 min. Chcialbym ten czas jakos skrocic, dlatego zainteresowalem sie tym rozwiazaniem. Czy ma ktos z Was moze schemat instalacji elektrycznej do Pajero 3.2? Jesli grzalka jest wspomniana w instrukcji, to musi byc w schematach. Ja niestety znalazlem tylko Workshop manual od wersji 3.5 benzyna, a tam oczywiscie nie byla montowana zadna grzalka. Jesli ktor moglby mi przeslac schematy elektryczne auta bylbym bardzo zobowiazany. Dzieki :-)
atego815 - 08-11-2016, 10:58

Idzie znowu zima :) Chciałbym odświeżyć temat.
Czy może ktoś już odkrył takie dogrzewanie o którym pisze Kolega?
Czy może ktoś używa klasycznej farelki do porannego rozmrażania kabiny?
Może ktoś ma coś zamontowane na stałe? (220V)
Zastanawiam się nad jakimś częściowo stałym montażem małej farelki, gdzieś w bagażniku...

jawaldek - 08-11-2016, 13:03

atego815 napisał/a:
Zastanawiam się nad jakimś częściowo stałym montażem małej farelki, gdzieś w bagażniku...
raczej pod stałym nadzorem to ma sens. Są takie do kupienia 500W/230 albo 12V tylko przy pracującym silniku bo w kabinie może być ciepło ale silnika nie da rady odpalić. Oba do kupienia na popularnym portalu wszystko sprzedającego. 230 uwiązanie do kabla zewnętrznego i szybkie ogrzanie. 12 V grzanie wszędzie lecz wolniejsze.
bluecd - 12-11-2016, 02:20

jawaldek napisał/a:
atego815 napisał/a:
Zastanawiam się nad jakimś częściowo stałym montażem małej farelki, gdzieś w bagażniku...
raczej pod stałym nadzorem to ma sens. Są takie do kupienia 500W/230 albo 12V tylko przy pracującym silniku bo w kabinie może być ciepło ale silnika nie da rady odpalić. Oba do kupienia na popularnym portalu wszystko sprzedającego. 230 uwiązanie do kabla zewnętrznego i szybkie ogrzanie. 12 V grzanie wszędzie lecz wolniejsze.


Mercedes E320 np. ma taki - ciekawe urzadzenie-skraca czas 'na ssaniu'=oszczedza kase na paliwo.;

Mam w PIII 2 akku to taka grzalka jak znalazl - sam bym zamontowal. Ktos to wykonal?
Gdzie to sie wkreca i podlacza najbezpieczniej?

Georg - 12-11-2016, 11:01

http://www.ccautos.ca/delica-pajero-block-heater/
...tu taniej:
http://www.ebay.com/itm/K...o-/231063847156

Grzałkę montuje się w otworze technologicznym bloku po wyjęciu zaślepki. W kilku mercedesach tak miałem - tam były otwory z gwintem. :wink:

bluecd - 12-11-2016, 11:06

Georg napisał/a:
http://www.ccautos.ca/delica-pajero-block-heater/

Grzałkę montuje się w otworze technologicznym bloku po wyjęciu zaślepki. W kilku mercedesach tak miałem - tam były otwory z gwintem. :wink:


Ale ww.to wersja na Kanade-do sieci. Pytanie czy mozna grzac 12v, z akku w aucie, plus zabezpieczenia termiczne i przeciwzwarciowe?

Bizi78 - 12-11-2016, 11:09

bluecd napisał/a:
Pytanie czy mozna grzac 12v, z akku w aucie

Grzałka swoją moc ma więc obawiam się, że w takiej konfiguracji szybko aku padnie :? .

Georg - 12-11-2016, 11:20

Zasilanie grzałek z sieci stosuje się powszechnie w Skandynawii - słupki z gniazdami są nawet na parkingach. Zasilania z baterii - nawet dwóch - szybko ją wyczerpie; jak napisał Bizi78 grzałki maja sporą moc.
apg2312 - 12-11-2016, 11:25

atego815 napisał/a:
Zastanawiam się nad jakimś częściowo stałym montażem małej farelki, gdzieś w bagażniku...

Bez problemu kupisz nagrzewnicę na 12 V. Pierwsza z brzegu pozycja znaleziona na Google :
http://www.eldor24.pl/nag...a-12v-150w.html
Wpisz w wyszukiwarce "nagrzewnica samochodowa" lub "termowentylator samochodowy"

Bizi78 - 12-11-2016, 11:47

Adam, ale tu chodzi o podgrzanie płynu w silniku (przynajmniej taki jest temat przewodni) a nie kabiny samochodowej :wink: .
bluecd - 12-11-2016, 14:02

Georg napisał/a:
Zasilanie grzałek z sieci stosuje się powszechnie w Skandynawii - słupki z gniazdami są nawet na parkingach. Zasilania z baterii - nawet dwóch - szybko ją wyczerpie; jak napisał Bizi78 grzałki maja sporą moc.


Jak napisano juz:np. Merc. E-klasa ma podgrzewacz ster.tyrystorowo na obiegu plynu chlodzacego - o ile pamietam- dziala tylko przy dzialajacym silniku, przy temp. zewn. ponizej 4 albo 7 stopni, do osiagniecia okreslonej temp.plynu, skraca jazde na 'ssaniu'.;

Czy ten otwor w bloku wymaga gwintowania czy to w miare prosty montaz?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group