Elektryczny podgrzewacz wstępny bloku silnika |
Autor |
Wiadomość |
Graczyq
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2, 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 46 Skąd: Kopenhaga
|
Wysłany: 18-08-2013, 16:32 Elektryczny podgrzewacz wstępny bloku silnika
|
|
|
Witam wszystkich,
W instrukcji od pajero 3.2 (2001) zauważyłem wzmiankę o elektrycznym podgrzewaczu silnika. Z tego co do tej pory znalazłem, jest to zwykła grzałka, która podgrzewa płyn chłodzący już po zapaleniu silnika. W ten sposób silnik szybciej zostaje ogrzany i szybciej również robi się ciepły w samochodzie.
Pytanie jest następujące: Czy ktoś z Was ma taką wersję auta i czy jest zadowolony z tej opcji? Ma ktoś może opis schematu elektrycznego jak również schematu montażu takiego elementu?
Tu podaje link do takiego elementu w sklepie: http://czescisamochodowe....8400-auto-parts
Z góry dziękuję za odpowiedzi
Michał |
|
|
|
 |
wojtyszka
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3.2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2012 Posty: 95 Skąd: siemiatycze
|
Wysłany: 18-08-2013, 23:52
|
|
|
kuku,
z linki wygląda mi to na grzalke która jest popularna na Skandynawii,
montujesz taka grzałkę w silniku, podłączasz pod 230V na noc, rano wsiadasz masz cieplutki samochod,
w linku masz mniej wiecej jak to wygląda na rysunku, a wiecej informacji znajdziesz na stronie producenta, na allegro bodajże widziałem kiedyś zestawy do kupienia
http://www.defa.com/file/2f5c92319812/411366.pdf |
_________________ 30cm ponad chodnikami
02869/KMM |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 19-08-2013, 07:11
|
|
|
Dokładnie DEFA
Tu masz więcej o całym ukłądzie , bo grzałka to jeden z elementów sysytemu
http://www.intercars.com....id=321&lang=PL&
Musisz mieć dostęp do gniazda ~230V . W skandynawi popularne są gniazda na parkingach przed domem , lub płatne na ogólnodostępnych . Taka dużo prostsza w budowie i cenie wersja Webasto ale za to mało autonomiczna . Jesteś na kablu |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-08-2013, 07:51
|
|
|
wojtyszka napisał/a: | rano wsiadasz masz cieplutki samochod | jakby co, to chętnie sprzedam swoją "farelkę" DEFA - jak cała reszta nie nadaje się do tego co reklamują w folderach
chcesz porządnie to tylko coś w stylu WEBASTO 5kW
te DEFA 500W = szkoda kasy |
|
|
|
 |
Graczyq
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2, 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 46 Skąd: Kopenhaga
|
Wysłany: 19-08-2013, 15:00
|
|
|
Dziekuje wszystkim za szybkie odpowiedzi Znam system DEFA, ale grzalka o ktorej pisze jest czescia oryginalnego wyposazenia Mitsubishi. Zgodnie z instrukcja obslugi auta (strona 224) grzalka jest wlaczana przyciskiem pod kierownica i ma za zadanie wspomagac rozgrzewanie sie silnika w po jego uruchomieniu (w trakcie jazdy). Nie zalezy mi na super komforcie, ale rozgrzanie Pajero przy -5 stp i spokojniej jezdzie w korku zajmuje dobre 20 min. Chcialbym ten czas jakos skrocic, dlatego zainteresowalem sie tym rozwiazaniem. Czy ma ktos z Was moze schemat instalacji elektrycznej do Pajero 3.2? Jesli grzalka jest wspomniana w instrukcji, to musi byc w schematach. Ja niestety znalazlem tylko Workshop manual od wersji 3.5 benzyna, a tam oczywiscie nie byla montowana zadna grzalka. Jesli ktor moglby mi przeslac schematy elektryczne auta bylbym bardzo zobowiazany. Dzieki |
|
|
|
 |
atego815
Forumowicz

Auto: pajero 3.2did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2009 Posty: 73 Skąd: Pruszcz Gdański
|
Wysłany: 08-11-2016, 10:58
|
|
|
Idzie znowu zima Chciałbym odświeżyć temat.
Czy może ktoś już odkrył takie dogrzewanie o którym pisze Kolega?
Czy może ktoś używa klasycznej farelki do porannego rozmrażania kabiny?
Może ktoś ma coś zamontowane na stałe? (220V)
Zastanawiam się nad jakimś częściowo stałym montażem małej farelki, gdzieś w bagażniku... |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 08-11-2016, 13:03
|
|
|
atego815 napisał/a: | Zastanawiam się nad jakimś częściowo stałym montażem małej farelki, gdzieś w bagażniku... | raczej pod stałym nadzorem to ma sens. Są takie do kupienia 500W/230 albo 12V tylko przy pracującym silniku bo w kabinie może być ciepło ale silnika nie da rady odpalić. Oba do kupienia na popularnym portalu wszystko sprzedającego. 230 uwiązanie do kabla zewnętrznego i szybkie ogrzanie. 12 V grzanie wszędzie lecz wolniejsze. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
bluecd
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014 Posty: 234 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-11-2016, 02:20
|
|
|
jawaldek napisał/a: | atego815 napisał/a: | Zastanawiam się nad jakimś częściowo stałym montażem małej farelki, gdzieś w bagażniku... | raczej pod stałym nadzorem to ma sens. Są takie do kupienia 500W/230 albo 12V tylko przy pracującym silniku bo w kabinie może być ciepło ale silnika nie da rady odpalić. Oba do kupienia na popularnym portalu wszystko sprzedającego. 230 uwiązanie do kabla zewnętrznego i szybkie ogrzanie. 12 V grzanie wszędzie lecz wolniejsze. |
Mercedes E320 np. ma taki - ciekawe urzadzenie-skraca czas 'na ssaniu'=oszczedza kase na paliwo.;
Mam w PIII 2 akku to taka grzalka jak znalazl - sam bym zamontowal. Ktos to wykonal?
Gdzie to sie wkreca i podlacza najbezpieczniej? |
_________________ pozdr
Pahiero |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
|
|
|
 |
bluecd
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014 Posty: 234 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-11-2016, 11:06
|
|
|
Georg napisał/a: | http://www.ccautos.ca/delica-pajero-block-heater/
Grzałkę montuje się w otworze technologicznym bloku po wyjęciu zaślepki. W kilku mercedesach tak miałem - tam były otwory z gwintem. |
Ale ww.to wersja na Kanade-do sieci. Pytanie czy mozna grzac 12v, z akku w aucie, plus zabezpieczenia termiczne i przeciwzwarciowe? |
_________________ pozdr
Pahiero |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21021 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 12-11-2016, 11:09
|
|
|
bluecd napisał/a: | Pytanie czy mozna grzac 12v, z akku w aucie |
Grzałka swoją moc ma więc obawiam się, że w takiej konfiguracji szybko aku padnie . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 12-11-2016, 11:20
|
|
|
Zasilanie grzałek z sieci stosuje się powszechnie w Skandynawii - słupki z gniazdami są nawet na parkingach. Zasilania z baterii - nawet dwóch - szybko ją wyczerpie; jak napisał Bizi78 grzałki maja sporą moc. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 12-11-2016, 11:25
|
|
|
atego815 napisał/a: | Zastanawiam się nad jakimś częściowo stałym montażem małej farelki, gdzieś w bagażniku... |
Bez problemu kupisz nagrzewnicę na 12 V. Pierwsza z brzegu pozycja znaleziona na Google :
http://www.eldor24.pl/nag...a-12v-150w.html
Wpisz w wyszukiwarce "nagrzewnica samochodowa" lub "termowentylator samochodowy" |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21021 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 12-11-2016, 11:47
|
|
|
Adam, ale tu chodzi o podgrzanie płynu w silniku (przynajmniej taki jest temat przewodni) a nie kabiny samochodowej . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
bluecd
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014 Posty: 234 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-11-2016, 14:02
|
|
|
Georg napisał/a: | Zasilanie grzałek z sieci stosuje się powszechnie w Skandynawii - słupki z gniazdami są nawet na parkingach. Zasilania z baterii - nawet dwóch - szybko ją wyczerpie; jak napisał Bizi78 grzałki maja sporą moc. |
Jak napisano juz:np. Merc. E-klasa ma podgrzewacz ster.tyrystorowo na obiegu plynu chlodzacego - o ile pamietam- dziala tylko przy dzialajacym silniku, przy temp. zewn. ponizej 4 albo 7 stopni, do osiagniecia okreslonej temp.plynu, skraca jazde na 'ssaniu'.;
Czy ten otwor w bloku wymaga gwintowania czy to w miare prosty montaz? |
_________________ pozdr
Pahiero |
|
|
|
 |
|