To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - kod 62 i 11

Rafi5 - 01-09-2013, 16:03
Temat postu: kod 62 i 11
Witam!
Po dodaniu gazu zapala się czerwona kontrolka stop i po chwili gaśnie .Dzieje się to za każdym razem jak nagle nacisnę mocniej pedał gazu. Silnik też na wolnych obrotach nie pracuje idealnie. ECU podaje błąd 62 i 11. Z tego co sprawdziłem to czujnik położenia przepustnicy TPS i sonda. Sondę podpiąłem i pokazuje napięcie 0,8 V i wartości się zmieniają co jakiś czas nawet po dodaniu gazu. Więc chyba jest ok. Pozostaje TPS . Czy ktoś może mi zmierzyć jaka powinna być rezystancja na poszczególnych pinach? U mnie tylko 1 pokazuje oporność. Czy możliwe że TPS jest uszkodzony?
Pozdrawiam!

wojtas - 01-09-2013, 22:04

Kod błędu 62, to nie problem z TPS-em tylko z Silniczkiem VIC odpowiedzialnym za sterowanie klapami w kolektorze ssącym, powyżej 4tyś/obr powinien je otworzyć. Jednak przy tym błędzie CHECK się nie zapala (przynajmniej w mojej się nie zapalał). Bardziej stawiałbym na zdychającą sondę.
angelos - 02-09-2013, 20:33

Zgodzę się z Wojtkiem, zacznij od sondy. Sprawdź sondę analogowym omomierzem zgodnie z serwisowka albo jak będziesz w Krk to podjedz, bo mam kabelek to możemy sprawdzić.
Rafi5 - 11-01-2014, 10:09

Ponawiam temat zapalającego się światełka stop ( nie check engine tylko to światełko które zapala się po zaciągnięciu ręcznego). Sonda sprawdzona i jest ok. Światełko zapala się po uruchomieniu silnika jak jest zimny i potem gaśnie a jak dodaje nawet lekko tak do 2 tyś obrotów to się zapala. błąd 62 i 11. Zauważyłem że plecionka przed sondą jest nieszczelna i ucieka tam trochę spalin czy to może mieć wpływ na działanie sondy? Silnik na wolnych obrotach nie pracuje idealnie , lekko co jakiś czas szarpnie.
angelos - 11-01-2014, 12:02

błąd 62 to błąd silniczka(VIC) który odpowiada za pracę przepustnic w kolektorze ssącym, 11 to sonda. Na logikę wydaje się ze nieszczelna plecionka może odpowiadać za nierówną pracę silnika, gdyż sonda odczytuje niekompletne(zafałszowane) dane, ponieważ cześć spalin i powietrza wylatuje przez dziurę w plecionce.
GóR3K - 11-01-2014, 12:10

Panowie która sonde wybrac ? macie coś sprawdzonego
?

angelos - 11-01-2014, 14:01

Ja ostatnio założyłem Denso o nr IC - DOX-0113. Wydaje mi się, że silnik chodzi trochę równiej niż na najtańszej NTK. Na forum EA5x też z tego co widziałem ludzie zakładają właśnie tą.
wojtas - 12-01-2014, 00:27

Rafi5 napisał/a:
Ponawiam temat zapalającego się światełka stop ( nie check engine tylko to światełko które zapala się po zaciągnięciu ręcznego).

Rafi5 napisał/a:
Światełko zapala się po uruchomieniu silnika jak jest zimny i potem gaśnie a jak dodaje nawet lekko tak do 2 tyś obrotów to się zapala

Problem raczej nie związany z błędami które opisujesz. Proponuję zajrzeć do dźwigni ręcznego i sprawdzić działanie stycznika.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group