Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
kod 62 i 11
Autor Wiadomość
Rafi5 
Mitsumaniak

Auto: Mitshubishi sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 49
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 01-09-2013, 16:03   kod 62 i 11

Witam!
Po dodaniu gazu zapala się czerwona kontrolka stop i po chwili gaśnie .Dzieje się to za każdym razem jak nagle nacisnę mocniej pedał gazu. Silnik też na wolnych obrotach nie pracuje idealnie. ECU podaje błąd 62 i 11. Z tego co sprawdziłem to czujnik położenia przepustnicy TPS i sonda. Sondę podpiąłem i pokazuje napięcie 0,8 V i wartości się zmieniają co jakiś czas nawet po dodaniu gazu. Więc chyba jest ok. Pozostaje TPS . Czy ktoś może mi zmierzyć jaka powinna być rezystancja na poszczególnych pinach? U mnie tylko 1 pokazuje oporność. Czy możliwe że TPS jest uszkodzony?
Pozdrawiam!
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3549
Skąd: Gniezno
Wysłany: 01-09-2013, 22:04   

Kod błędu 62, to nie problem z TPS-em tylko z Silniczkiem VIC odpowiedzialnym za sterowanie klapami w kolektorze ssącym, powyżej 4tyś/obr powinien je otworzyć. Jednak przy tym błędzie CHECK się nie zapala (przynajmniej w mojej się nie zapalał). Bardziej stawiałbym na zdychającą sondę.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
angelos 
Forumowicz


Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 578
Skąd: Kraków\Biecz
Wysłany: 02-09-2013, 20:33   

Zgodzę się z Wojtkiem, zacznij od sondy. Sprawdź sondę analogowym omomierzem zgodnie z serwisowka albo jak będziesz w Krk to podjedz, bo mam kabelek to możemy sprawdzić.
_________________
"Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 
 
 
Rafi5 
Mitsumaniak

Auto: Mitshubishi sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 49
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 11-01-2014, 10:09   

Ponawiam temat zapalającego się światełka stop ( nie check engine tylko to światełko które zapala się po zaciągnięciu ręcznego). Sonda sprawdzona i jest ok. Światełko zapala się po uruchomieniu silnika jak jest zimny i potem gaśnie a jak dodaje nawet lekko tak do 2 tyś obrotów to się zapala. błąd 62 i 11. Zauważyłem że plecionka przed sondą jest nieszczelna i ucieka tam trochę spalin czy to może mieć wpływ na działanie sondy? Silnik na wolnych obrotach nie pracuje idealnie , lekko co jakiś czas szarpnie.
 
 
angelos 
Forumowicz


Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 578
Skąd: Kraków\Biecz
Wysłany: 11-01-2014, 12:02   

błąd 62 to błąd silniczka(VIC) który odpowiada za pracę przepustnic w kolektorze ssącym, 11 to sonda. Na logikę wydaje się ze nieszczelna plecionka może odpowiadać za nierówną pracę silnika, gdyż sonda odczytuje niekompletne(zafałszowane) dane, ponieważ cześć spalin i powietrza wylatuje przez dziurę w plecionce.
_________________
"Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 
 
 
GóR3K 
Mitsumaniak
WR8790L


Auto: SIGMA 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 522
Skąd: Radom/Horsens DK
Wysłany: 11-01-2014, 12:10   

Panowie która sonde wybrac ? macie coś sprawdzonego
?
_________________
~GALANT 2.5 V6 AVANCE 99' -SPRZEDANY
~SIGMA 3.0 V6 24V 96' - SPRZEDANA 2013-2014
~COLT GTI 2.0 88' SPRZEDANY- 2012-2012
~SIGMA 3.0 V6 12V EXE 93' - 2011-teraz
~SPACE WAGON 2.4 99' SPRZEDANY - 2011-2013
~LANCER 1.3 96' SPRZEDANY - 2009-2010
 
 
 
angelos 
Forumowicz


Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 578
Skąd: Kraków\Biecz
Wysłany: 11-01-2014, 14:01   

Ja ostatnio założyłem Denso o nr IC - DOX-0113. Wydaje mi się, że silnik chodzi trochę równiej niż na najtańszej NTK. Na forum EA5x też z tego co widziałem ludzie zakładają właśnie tą.
_________________
"Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3549
Skąd: Gniezno
Wysłany: 12-01-2014, 00:27   

Rafi5 napisał/a:
Ponawiam temat zapalającego się światełka stop ( nie check engine tylko to światełko które zapala się po zaciągnięciu ręcznego).

Rafi5 napisał/a:
Światełko zapala się po uruchomieniu silnika jak jest zimny i potem gaśnie a jak dodaje nawet lekko tak do 2 tyś obrotów to się zapala

Problem raczej nie związany z błędami które opisujesz. Proponuję zajrzeć do dźwigni ręcznego i sprawdzić działanie stycznika.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.