kod 62 i 11 |
Autor |
Wiadomość |
Rafi5
Mitsumaniak
Auto: Mitshubishi sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2007 Posty: 49 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 01-09-2013, 16:03 kod 62 i 11
|
|
|
Witam!
Po dodaniu gazu zapala się czerwona kontrolka stop i po chwili gaśnie .Dzieje się to za każdym razem jak nagle nacisnę mocniej pedał gazu. Silnik też na wolnych obrotach nie pracuje idealnie. ECU podaje błąd 62 i 11. Z tego co sprawdziłem to czujnik położenia przepustnicy TPS i sonda. Sondę podpiąłem i pokazuje napięcie 0,8 V i wartości się zmieniają co jakiś czas nawet po dodaniu gazu. Więc chyba jest ok. Pozostaje TPS . Czy ktoś może mi zmierzyć jaka powinna być rezystancja na poszczególnych pinach? U mnie tylko 1 pokazuje oporność. Czy możliwe że TPS jest uszkodzony?
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3549 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 01-09-2013, 22:04
|
|
|
Kod błędu 62, to nie problem z TPS-em tylko z Silniczkiem VIC odpowiedzialnym za sterowanie klapami w kolektorze ssącym, powyżej 4tyś/obr powinien je otworzyć. Jednak przy tym błędzie CHECK się nie zapala (przynajmniej w mojej się nie zapalał). Bardziej stawiałbym na zdychającą sondę. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
angelos
Forumowicz

Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 578 Skąd: Kraków\Biecz
|
Wysłany: 02-09-2013, 20:33
|
|
|
Zgodzę się z Wojtkiem, zacznij od sondy. Sprawdź sondę analogowym omomierzem zgodnie z serwisowka albo jak będziesz w Krk to podjedz, bo mam kabelek to możemy sprawdzić. |
_________________ "Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 |
|
|
|
 |
Rafi5
Mitsumaniak
Auto: Mitshubishi sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2007 Posty: 49 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 11-01-2014, 10:09
|
|
|
Ponawiam temat zapalającego się światełka stop ( nie check engine tylko to światełko które zapala się po zaciągnięciu ręcznego). Sonda sprawdzona i jest ok. Światełko zapala się po uruchomieniu silnika jak jest zimny i potem gaśnie a jak dodaje nawet lekko tak do 2 tyś obrotów to się zapala. błąd 62 i 11. Zauważyłem że plecionka przed sondą jest nieszczelna i ucieka tam trochę spalin czy to może mieć wpływ na działanie sondy? Silnik na wolnych obrotach nie pracuje idealnie , lekko co jakiś czas szarpnie. |
|
|
|
 |
angelos
Forumowicz

Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 578 Skąd: Kraków\Biecz
|
Wysłany: 11-01-2014, 12:02
|
|
|
błąd 62 to błąd silniczka(VIC) który odpowiada za pracę przepustnic w kolektorze ssącym, 11 to sonda. Na logikę wydaje się ze nieszczelna plecionka może odpowiadać za nierówną pracę silnika, gdyż sonda odczytuje niekompletne(zafałszowane) dane, ponieważ cześć spalin i powietrza wylatuje przez dziurę w plecionce. |
_________________ "Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 |
|
|
|
 |
GóR3K
Mitsumaniak WR8790L

Auto: SIGMA 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 522 Skąd: Radom/Horsens DK
|
Wysłany: 11-01-2014, 12:10
|
|
|
Panowie która sonde wybrac ? macie coś sprawdzonego
? |
_________________ ~GALANT 2.5 V6 AVANCE 99' -SPRZEDANY
~SIGMA 3.0 V6 24V 96' - SPRZEDANA 2013-2014
~COLT GTI 2.0 88' SPRZEDANY- 2012-2012
~SIGMA 3.0 V6 12V EXE 93' - 2011-teraz
~SPACE WAGON 2.4 99' SPRZEDANY - 2011-2013
~LANCER 1.3 96' SPRZEDANY - 2009-2010
 |
|
|
|
 |
angelos
Forumowicz

Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 578 Skąd: Kraków\Biecz
|
Wysłany: 11-01-2014, 14:01
|
|
|
Ja ostatnio założyłem Denso o nr IC - DOX-0113. Wydaje mi się, że silnik chodzi trochę równiej niż na najtańszej NTK. Na forum EA5x też z tego co widziałem ludzie zakładają właśnie tą. |
_________________ "Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3549 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 12-01-2014, 00:27
|
|
|
Rafi5 napisał/a: | Ponawiam temat zapalającego się światełka stop ( nie check engine tylko to światełko które zapala się po zaciągnięciu ręcznego). |
Rafi5 napisał/a: | Światełko zapala się po uruchomieniu silnika jak jest zimny i potem gaśnie a jak dodaje nawet lekko tak do 2 tyś obrotów to się zapala |
Problem raczej nie związany z błędami które opisujesz. Proponuję zajrzeć do dźwigni ręcznego i sprawdzić działanie stycznika. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
|