To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Carisma] Problem z obrotami-po odpaleniu rosną do 1500-2000

loki7777 - 12-10-2013, 18:47
Temat postu: [Carisma] Problem z obrotami-po odpaleniu rosną do 1500-2000
Witam,
Mam Problem z obrotami-po odpaleniu rosną do 1500-2000 czyszczenie przepsutnicy nic nie dało podejrzewany jest ten czujnik TPS czy można go jakoś sprawdzić np odłączyć i odpalić? obroty mocno też rosną np przy kręceniu kierownicą , po każdym odpaleniu skaczą do 1500 potem spadają do normalnej wartości nawet jak silnik ciepły. Czy coś jeszcze może to powodować?

nytsug - 12-10-2013, 19:20

A zczytywałeś błędy jakie komputer pokazuje? Spróbuj odłączyć klemy i podłącz po jakimś czasie i zobacz czy sytuacja wygląda tak samo. Jak kręcisz kierownicą to pompa wspomagania obciąża i wtedy obroty idą w górę ale czy aż do 1500... Generalnie jak silnik jest zimny to standard, że po odpaleniu wędrują na 2000 a potem spadają ale na ciepłym jak tak się dzieje to może silniczek krokowy lub przepływka. Najlepiej byłoby sprawdzić pod kompem.
loki7777 - 12-10-2013, 19:32

podłączyłem pod evoscan vagiem zero błędów ako odłączane już pare razy obroty bez zmian na zimnym skaczą do 2000 to spoko ale, że po każdym odpaleniu pozniej spadają i mają skok do normalnych powiedzmy 760 obrotów także coś nie tak wg mnie.
Też myśle, że silniczek lub przepływka ale jak by była przepływka to chyba by przymulał a takie coś nie ma miejsca jedynie problem z obrotami może ten czujnik obrotów TPS?

nytsug - 12-10-2013, 21:42

Czujnik obrotów może być - ale to i na zimnym powinien wariować;/ no i komp znalazłby go - wydaje mi się, że to krokowiec będzie.
radek8622 - 13-10-2013, 11:37

loki7777, obroty po odpaleniu z zimnego silnika mogą być wyższe ponieważ jest ssanie aż do momentu osiągnięcia odpowiedniej temperatury,natomiast przy kreceniu kierownicą w miejscu podbijanie obrotów to normalna sprawa chodzi o wspomaganie także jest prawidłowo.Natomiast jeśli silnik jest już dobrze rozgrzany i po ponownym odpaleniu wskakuje na wyższe obroty to już nie jest rzeczą normalną.Może czujnik temp albo coś z krokowym trudno wywróżyć.Teraz pytanie jak auto ma normalne obroty to co się dzieje po 4 min pracy na luzie??? może masz syndrom 4 min i obroty podnoszą sie w górę i je trzyma.
loki7777 - 13-10-2013, 16:15

Czujnik temp ten od dmuchawy wymieniłem ,termostat też. Ktoś wie jak będzie się zachowywać auto przy odłączonym TPS?
Najlepiej chyba było by kupić kompletną przepustnicę z krokowcem i tps tylko kto wie czy to by pomogło. Muszę sprawdzić te 4 minuty.
Tak to wygląda u mnie jak na filmiku
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

radek8622 - 14-10-2013, 14:00

loki7777, jedyne co mogę stwierdzić z tego filmiku to że auto jest na ssaniu.Widać iż nie jest rozgrzane a temperatura jest za niska aby odłączyło się ssanie.Ssanie powinno się automatycznie wyłączać i obroty powinny spaść do prawidłowych w momencie osiągniecia pierwszej kreski na wskaźniku temperatury.Nagraj filmik z rozgrzewania silnika tzn nie na maksa tylko jak bedzie osiągać pierwszą kreskę.
MmzTattoo - 14-10-2013, 21:36

Podłącz pod evoscan i porównaj "target rpm czy tam idle" nie pamiętam dokładnie z tymi obrotami które masz.
Jeśli po rozgrzaniu wracają do normy ja na twoim miejscu bym się nie przejmował.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group