To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero I - [2.5 TD] Złamany wałek popychaczy

barczykp - 14-10-2013, 19:11
Temat postu: [2.5 TD] Złamany wałek popychaczy
Cześć,
piszę bo mam problem z silnikiem w moim Pajero.
Otóż złamał się wałek na którym obracają się popychacze (wyrwało także śruby z górnych mocowań wałka rozrządu.
Przed uszkodzeniem wałka auto systematycznie traciło na mocy, zaczęło kopcić aż do tego momentu że ledwo się toczył na 1 biegu.
Gdy odkręciłem pokrywę zaworów zobaczyłem poluzowane śruby mocujące wałek popychaczy (tylko jedna była solidnie przykręcona a reszta była mniej lub bardziej wykręcona).

Zastanawiam się czy powodem złamania wałka mogło być nie dokręcenie śrub czy zmęczenie materiału ? (mechanik zmieniał mi rozrząd oraz simmering na wałku rozrządu ale nie jestem pewien czy odkręcał akurat te śruby)

I teraz mam pytanie czy prawdopodobnie wystarczy wymienić wałek + 1 pęknięty popychacz oraz mocowania wałka rozrządu (półksiężyce) ?
Jako że na allegro wołają :
wałek nowy ok. 200zł
półksiężyce używane ok. 50zł za sztukę a potrzebuję 2
popychacz używany 75zł
Więc myślę czy nie lepiej kupić kompletny silnik z osprzętem za 1200 wyciągnąć te duperele z niego a resztę zostawić na przyszłość.
Każdy silnik 2.5 TD od Pajero I będzie dobry ?
Czy silnik z intercoolerem też się będzie nadawał ?

Zdjęcie 1
Zdjęcie 2

Heilsberg - 14-10-2013, 20:58

Kompletne 4D56 z osprzętem za 1200 PLN to od razu gnojem obłóż by komuś nie przyszło do głowy czegoś z niego wyciągać.
Też Cię witamy serdecznie.

milo - 14-10-2013, 21:01

barczykp napisał/a:
Zastanawiam się czy powodem złamania wałka mogło być nie dokręcenie śrub czy zmęczenie materiału ?

Wyglada na niedokrecenie z odpowiednia siłą

barczykp - 14-10-2013, 22:29

Witam Miśkomaniaków :)
koledzy , jakieś propozycje jak uzdrowić Miśka ?
jest sens ściągać głowice do sprawdzenia czy najpierw spróbować zrobić to co się popsuło i zapalić ?
Samochód palił na tak pękniętym wałku na 3 cylindry (robiłem próbę odkręcania wtryskiwaczy) dopiero po ściągnięci dekla złapałem się za głowę :evil:

Heilsberg - 14-10-2013, 22:33

Nie ściągaj głowicy. Wymień co popsute i dla pewności sprawdź sprężanie. Potem się będziesz martwił jakby co.
zbyszekm2 - 14-10-2013, 23:22

Powodem mogło być przeskoczenie paska rozrządu, słabo przykręcony napinacz lub nieodpowiednie zęby na pasku. Sprawdź zawory czy luźno się chowają.
Jeśli tak, to złóż głowicę i odpal, zobaczysz jak się zachowuje silnik.

barczykp - 16-10-2013, 21:31

Zbyszek , miałeś rację. Mechanik założył taki pasek że w pewnym momencie zęby na pasku nachodzą na zęby na kole. Tak czułem jak zaczął słabnąć żeby spojrzeć na rozrząd ale pomyślałem że nowy pasek przeskoczył - niemożliwe .
Niestety rozrząd przeskoczył o 4 zęby.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group