To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Sprzęgło/docisk

grzesiek_m - 08-11-2013, 11:03
Temat postu: [EA2A/W 2.0] Sprzęgło/docisk
Koledzy,
prośba o opinie.
Krótko opiszę sprawę:
wstawiłem auto do mechanika - bardzo głośno pracowała skrzynia biegów. w skrzyni wymienili łożyska, zregenerowali docisk i zainkasowali odpowiednia sumę.
Po dwóch dniach zaczęły się problemy ze zmiana biegów - przy obrotach do 2tyś dało się zmieniać biegi (ale z oporem), powyżej 4tyś bardzo ciężko. Dodatkowo pedał sprzęgła trzeba było wciskać w podłogę żeby w ogóle coś się dało zrobić.
Samochód wrócił do warsztatu, diagnoza - zapowietrzony układ sprzęgła. Odpowietrzyli, auto odebrałem, ale juz po 5 km. jazdy znowu to samo. Nawrót do warsztatu, diagnoza - padła pompa sprzęgła. Zamówiłem reperaturkę (cały tłoczek z gumkami i sprężyną) i czekam na wymianę. Mechanik mi powiedział, że jak to nie pomoże to będzie trzeba wymieniać tarcze sprzęgła.
I tu moje pytanie - czy te objawy faktycznie wskazują na tarczę sprzęgła? z Tego co czytałem to raczej objawy uszkodzonego docisku chyba... więc albo go wcale nie zregenerowali albo spartaczyli robotę... Dodatkowo na obecnej tarczy sprzęgła (kupiona u Malika, więc nie jakiś syf) przejechałem dopiero ok. 70tyś. km.
Co o tym myślicie?

Pozdrawiam Mitsumaniaków ;)

komarsnk - 08-11-2013, 11:46

grzesiek_m, nie trzeba było ruszać pompy sprzęgła tylko wymienić wysprzęglik - koszt między 30 a 40zł - to tam najczęściej się układ zapowietrza jak są nieszczelności.
artufcb - 08-11-2013, 13:28

Tak poza tematem: malo jest galantow, więc i mechanicy mało o nich wiedzą i sam balbym się oddać auto do mechanika
Witek vel Mysza - 08-11-2013, 14:27

grzesiek_m napisał/a:
z Tego co czytałem to raczej objawy uszkodzonego docisku chyba... więc albo go wcale nie zregenerowali albo spartaczyli robotę...
Na czym polegała regeneracja docisku, kto to robił i ile za to zapłaciłeś?
Stmitsu - 08-11-2013, 17:50

Regenerowałeś docisk...?

Wiesz, myślę, że jakbyś kupił nowe sprzęgło, pompkę i siłownik nie byłoby żadnego problemu.

grzesiek_m - 08-11-2013, 23:24

komarsnk napisał/a:
grzesiek_m, nie trzeba było ruszać pompy sprzęgła tylko wymienić wysprzęglik - koszt między 30 a 40zł - to tam najczęściej się układ zapowietrza jak są nieszczelności.

no niestety, dostałem tel. z warsztatu - "kupuj pompę, stara padła ze starości" więc już nie było z czym dyskutować...

artufcb napisał/a:

Tak poza tematem: malo jest galantow, więc i mechanicy mało o nich wiedzą i sam balbym się oddać auto do mechanika

no mało, a ten obecny więcej nie dostanie w swoje ręce mojego Galeona...

Witek vel Mysza napisał/a:

Na czym polegała regeneracja docisku, kto to robił i ile za to zapłaciłeś?

tu się trochę plątał i w końcu wyszło że to sprawdzanie obciążeniowe (?) i szifowanie powieżchni i też nie oni to robili. w sumie zapłaciłem 1500, z czego 800 to naprawa skrzyni, więc na jej wyjmowanie i psedoregeneracje docisku poszło 700...

Stmitsu napisał/a:

Regenerowałeś docisk...?

ta regeneracja to jak wyżej, bardziej ściema, a wogóle o tym że coś z nim robili dowiedziałem się jak mi wyliczał ile chce kasy...a myślałem że mam zaufanego mechanika...


Ale do rzeczy, bo auto ciągle w warsztacie - jakieś pomysły czy te objawy to może być tarcza sprzęgła, czy - tak jak ja obstawiam - docisk?
Wkrzony jestem po konrecie, jak było kijowo tak jest dalej, a portfel sporo lżejszy...

Jak już zabiorę od nich samochód to napisze co to za warsztat, ku przestrodze.

Witek vel Mysza - 09-11-2013, 07:51

to ja se nowego luka założyłem za 400 i myślałem że drogo... :/
Remington - 09-11-2013, 16:41

Ja też wymieniłem kompletne sprzęgło ( tarcza, docisk i łożysko ) ale kupywałem nowe i wszystko jest ok, a co do pompy... Ja miałem tak że raz na jakiś czas ( zazwyczaj na zimnym silniku ) ciężko wchodziły biegi, kupiłem tylko zestaw naprawczy pompy sprzęgła który kosztuje max 25zł, a do tego wysprzęglik i spokój :D
misjonarz. - 10-11-2013, 22:07

Ja tak zrobiłem dwa razy w ciągu roku. Za trzecim razem kupiłem cały wysprzęlik. Parę złotch drożej, a efekt lepszy.
grzesiek_m - 12-11-2013, 09:54

misjonarz. napisał/a:
Ja tak zrobiłem dwa razy w ciągu roku. Za trzecim razem kupiłem cały wysprzęlik. Parę złotch drożej, a efekt lepszy.

Tylko, że w tym przypadku wysypała się pompa sprzęgła...
A usterką, którą miał usunąć warsztat była hałasująca skrzynia biegów, nie sprzęgło (bo z nim nie było problemów). Problemy z wysprzęglaniem (czyli z dociskiem czy tarczą sprzęgła?o to pytam) pojawiły się po tej naprawie.

Witek vel Mysza - 12-11-2013, 13:24

Ja tez wymienilem właśnie wysprzęglik, bo czułem że mi się delikatnie biegi haczą szczególnie przy szybkiej zmianie. Odpowietrzył się znacznie szybciej niż stary, wygląda na to że wysprzęgla do końca.

Wysprzęglik ABE za 27 zł, od razu pomalowałem żeby mi nie zardzewiał i wysmarowałem trzpień.

misjonarz. - 12-11-2013, 20:40

grzesiek_m, wysprzęglik to najtańsza opcja. jak jest zepsuty to będą problemy ze sprzęgłem i zmianą biegów

btw. poszukaj, jest cały temat dotyczący tego.

grzesiek_m - 12-11-2013, 21:52

Dobra, zamówiłem jeszcze wysprzęglik. Dam znaka jakie efekty jak mi to wszystko zamontują.
fj_mike - 12-11-2013, 21:59

Witek vel Mysza napisał/a:
Wysprzęglik ABE za 27 zł

ABE to nie jest najlepszy wybór.

misjonarz. - 13-11-2013, 07:36

no żeby wlali ci odpowiedni płyn hamulcowy. Ja po wlaniu K2 miałem proglemy ze zmianą biegów na mrozie. Zresztą ktoś tu opisywał podobne problemy z tym płynem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group