To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant VR4/Dynamic E39A 88-92 - E39A 4g63/4g63T

dahu - 24-11-2013, 18:29
Temat postu: E39A 4g63/4g63T
Mam pewien problem i aby go rozwiązać muszę się was poradzić a dokładnie dowiedzieć jak działa czujnik stukowy i w jakim przypadku będzie on cofał zapłon (mowa o 4G63T).
milo - 24-11-2013, 19:15

Czujnik rozpoznający drgania powstałe w wyniku spalania stukowego mieszanki paliwowo-powietrznej wytworzenie sygnału przekazywanego do elektronicznego urządzenia sterującego. Na jego podstawie elektroniczne urządzenie sterujące wysyła sygnał zmieniający kąt wyprzedzenia zapłonu o wartość niezbędną do zaniku spalania stukowego. Czujnik nalezy dokręcac z odpowiednia siła Nm
Krzyzak - 24-11-2013, 21:56

dahu napisał/a:
jak działa czujnik stukowy
to jest mikrofon, a dalej już elektronika ECU uznaje dany dźwięk za stuk
rosomak1983 - 25-11-2013, 01:34

Krzyzak napisał/a:
to jest mikrofon,

dokładnie to mikrofon/czujnik piezoelektryczny.

dahu - 26-11-2013, 20:44

Dzięki chłopaki za info ;) a teraz coś trudniejszego mały poradnik uturbienia 4g63 ?
Krzyzak - 26-11-2013, 21:57

To tylko dsm.org i tam szukaj jak uturbiali Eclipse 1G.
jabberkonto - 27-11-2013, 08:53

dahu napisał/a:
Dzięki chłopaki za info ;) a teraz coś trudniejszego mały poradnik uturbienia 4g63 ?


Szybciej, taniej, bezpieczniej bedzie poszukac od razu silnika 4g63t. Tam gdzie Twoje uturbione 4g63NA osiagnie max moc, tam 4g63t bedzie dopiero zaczynac.

dahu - 29-11-2013, 01:39

jabberkonto napisał/a:
dahu napisał/a:
Dzięki chłopaki za info ;) a teraz coś trudniejszego mały poradnik uturbienia 4g63 ?


Szybciej, taniej, bezpieczniej bedzie poszukac od razu silnika 4g63t. Tam gdzie Twoje uturbione 4g63NA osiagnie max moc, tam 4g63t bedzie dopiero zaczynac.


Niby tak , mój cały problem polega na tym że mam "amatorsko" uturbione 4G63 przez poprzedniego właściciela auta a dla tego amatorsko bo nie wszystko działa prawidłowo i wiedząc krok po kroku co powinienem zrobić przy uturbieniu 4g63 był bym wstanie dojść co jest nie tak z moją jednostką ;) a tak czy siak tutorial w uturbieniu 4g63 na forum by się przydał bo nie widziałem takowego ;)

Wszyc - 29-11-2013, 20:45

dahu napisał/a:
a tak czy siak tutorial w uturbieniu 4g63 na forum by się przydał


Za mało samobójców mamy na takie manewry :P taniej kupić dwa 4G63t niż uturbiać wolnossaka jednego :P

Piwor - 29-11-2013, 21:37

Wszyc, no wiesz, znam takiego i Ty też. ;)
jabberkonto - 30-11-2013, 09:11

dahu napisał/a:

Niby tak , mój cały problem polega na tym że mam "amatorsko" uturbione 4G63 przez poprzedniego właściciela auta a dla tego amatorsko bo nie wszystko działa prawidłowo i wiedząc krok po kroku co powinienem zrobić przy uturbieniu 4g63 był bym wstanie dojść co jest nie tak z moją jednostką ;) a tak czy siak tutorial w uturbieniu 4g63 na forum by się przydał bo nie widziałem takowego ;)


Stron i tutoriali z uturbiania silnikow NA jest w necie bardzo duzo.
Skoro Twoj jest juz uturbiony to moze napisz jakie masz problemy i moze uda sie jakos pomoc.

[ Dodano: 30-11-2013, 20:22 ]
Proponuje nie pisac prywatnych wiadomosci jesli chcesz uzyskac pomoc od szerszego grona. Pozwole sobie zacytowac Twoja wiadomosc:

dahu napisał/a:
Czujnik stukowy cofa zapłon , silnik rozkręca się do 4k rpm tylko później silnik się dławi (za mało/ za dużo paliwa dostaje pewnie )


Na poczatek proponuje podac troche szczegolow.
Co wiesz o silniku. Czy byl odprezony (inne tloki, moze grubsza uszczelka pod glowica).
Skad wiesz ze zaplon jest cofany? Monitorujesz jakos prace silnika? Czym to jest wystrojone? Jakas swinka czy stand alone? Moze problem lezy wlasnie w slabym strojeniu, ale to wrozenie z fusow... Moze popytaj poprzedniego wlasciciela co i jak robil....

dahu - 30-11-2013, 21:10

Cytat:
Co wiesz o silniku. Czy byl odprezony (inne tloki, moze grubsza uszczelka pod glowica).
Skad wiesz ze zaplon jest cofany? Monitorujesz jakos prace silnika? Czym to jest wystrojone?

W zasadzie dużo nie wiem :( i czuje że skończy się na rozebraniu silnika , autor kombinował (wpisy na forum) z grubszą uszczelką a przy sprzedaży mówił że silnik został odprężony , silnikiem sterował oryginalny ecu + ecu master (ale zostało to wywalone i wsadzony programowalny ecu )

jabberkonto - 30-11-2013, 21:52

dahu napisał/a:

W zasadzie dużo nie wiem :( i czuje że skończy się na rozebraniu silnika , autor kombinował (wpisy na forum) z grubszą uszczelką a przy sprzedaży mówił że silnik został odprężony , silnikiem sterował oryginalny ecu + ecu master (ale zostało to wywalone i wsadzony programowalny ecu )


No ale kto wywalil ecumaster'a? Ty czy poprzedni wlasciciel? Kupiles juz auto ktore nie jechalo czy nagle sie cos popsulo? Programowalny ECU tzn z eclipse turbo 98-99 czy evo8 ?

dahu - 30-11-2013, 22:48

jabberkonto napisał/a:


No ale kto wywalil ecumaster'a? Ty czy poprzedni wlasciciel? Kupiles juz auto ktore nie jechalo czy nagle sie cos popsulo? Programowalny ECU tzn z eclipse turbo 98-99 czy evo8 ?


evo8 , ecu master został wywalony przez Maretzky85 :D

jabberkonto - 30-11-2013, 23:47

dahu napisał/a:
jabberkonto napisał/a:


No ale kto wywalil ecumaster'a? Ty czy poprzedni wlasciciel? Kupiles juz auto ktore nie jechalo czy nagle sie cos popsulo? Programowalny ECU tzn z eclipse turbo 98-99 czy evo8 ?


evo8 , ecu master został wywalony przez Maretzky85 :D


Nie odpowiedziales na wszystkie pytania, no ale skoro autem zajmowal sie Maretzky85 to jedz do niego. Lepszego specjalisty chyba nie znajdziesz.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group