To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Regeneracja tarczy sprzęgłowej

arturj123 - 05-01-2014, 20:00
Temat postu: Regeneracja tarczy sprzęgłowej
Zupełnie przypadkowo dowiedziałem się o pewnej firmie w okolicy, zajmującą się regeneracją tarcz sprzęgłowych.
Pracownik mówił o doświadczeniu w regeneracji tarcz sprzęgieł np. na potrzeby drift-u lub też pojazdów ciężarowych.
Regeneracja tarczy sprzęgła - w moim przypadku wymiana okładzin - cenowo 40-70 zł (niby te droższe lepsze). Dostępne okładziny LUK-a. Wymiana samych okładzin zajęła 10 minut.

Czy ktoś ma z tym jakieś doświadczenia?


Ostatnio garażowałem pacjenta do wymiany sprzęgła (Vectra B 1.6 8V) i sprawy tak się potoczyły, że zaryzykowałem regenerację tarczy sprzęgła.
Puki co przejechane za mało by coś powiedzieć o trwałości :biggrin:

Z tego co zauważyłem często wymiana samej tarczy jest nieopłacalna, dlatego ciekawi mnie taka alternatywa.

robertdg - 05-01-2014, 20:30

W tarczy sprzegłowej jest tłumik drgań on także się zuzywa, wiec opłacalność takiego zabiegu zalezna jest od stanu obecnej tarczy oraz kosztów zakupu zamiennika odpowiedniej jakości.
Witek vel Mysza - 05-01-2014, 21:19

Zależy jaka regeneracja. Jeśli wymieniają sprężyny czy inne elementy tłumika drgań, rozbierają tarczę na elementy składowe, oceniają stan, weryfikują i składają nową na sprawnych podzespołach, to istnieje szansa że będzie OK. Sama okładzina to nie wszystko. Jeśli sprzęgło szarpało czy też tarcza miała luz bądź była krzywa, to sama zmiana okładzin jej nie uleczy.
Bury - 05-01-2014, 21:46

Ja bym nie ryzykował.
U mnie stało się takie cuś:

Remington - 06-01-2014, 00:10

Też bym nie regenerował. Tarcza u kolegi w civicu regenerowana wytrzymała aż poł roku :D
Bury - 06-01-2014, 13:13

Jeszcze sprostuje,ja tez nie regenerowalem,to stalo sie w oryginalnym sprzegle.Okladzina na oko wygladala calkiem dobrze i nie byla duzo nizsza od nowej.Wniosek jeden-nie warto,nawet jak sie samemu robi to szkoda czasu isc na skroty.
arturj123 - 06-01-2014, 14:27

robertdg napisał/a:
W tarczy sprzegłowej jest tłumik drgań on także się zużywa, wiec opłacalność takiego zabiegu zalezna jest od stanu obecnej tarczy oraz kosztów zakupu zamiennika odpowiedniej jakości.


Czy da się jakoś precyzyjnie określić w jakim stanie jest tłumik drgań?
W tym, którym regenerowałem pracownicy stwierdzili, że jest w porządku. Tarcza Sachs-a.

robertdg - 06-01-2014, 19:48

Mechanik regenerujący tarcze sprzegła stwierdza w jakim stanie jest tłumik dragń głownie po organoleptycznym ocenieniu sprezyn w tłumiku oraz cześci wspólpracujących, czy sa jakieś inne technologie do sprawdzenia tego, pewnie tak, zle to juz zalezne od zakladu wykonującego taki zabieg


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group