Nasze Miśki - Carisma II 1,8 GDI
Man-Of-Steel - 06-01-2014, 12:57 Temat postu: Carisma II 1,8 GDI Witam!
Oto moja Carisma.
Krótko o aucie 1,8 gdi, 122km, wersja wyposażeniowa Avance. Rok produkcji 2000, pierwsza rejestracja styczeń 2001
Auto kupiłem w październiku. Miało być bez wkładu, a trzeba włożyć, czego panowie ze stacji kontroli pojazdów nie raczyli powiedzieć, twierdzili, że igła :/
Na dniach w końcu wymiana popychaczy (Ajusa), sprzęgła (Valeo) i oleju (Mobil 1 Peak Life 5w50), czyszczenie przepustnicy, wymiana filtru paliwa, wymiana świec (NGK).
Rozrząd wymieniany był w sierpniu, wraz z olejem, filtrem oleju i powietrza.
Pokażę jeszcze poprzednika Cari, oto mój Colcik:
I jeszcze pytania:
* Z jakiego auta pasują fotele do Cari? Moje są w tragicznym stanie (może to kwestia brudu, ale teraz taka pogoda że nie ma jak tego wyprać), kierowcy jest strasznie "spłaszczony" przez co jest niewygodny. Więc wpadłem na pomysł kupna z innego auta lub naprawy starych w zakładzie tapicerskim.
* Ma ktoś może zaślepkę do halogena plastikową lewa strona?
Hugo - 06-01-2014, 18:02
Man-Of-Steel napisał/a: | Z jakiego auta pasują fotele do Cari? | Volvo S/V40 ma tą samą płytę podłogową co Carisma, więc powinny pasować.
duuude - 10-01-2014, 12:40
ja mam u siebie z eclipsa, na dniach zrobie zdjecia mojej cari i ja tu pokaze
Man-Of-Steel - 11-01-2014, 10:43
Auto wróciło od mechanika.
Silnik, chodzi ciszej - tylko cyka, sprzęgło też idealne, spalanie spadło również.
Ale:
* Nie został wyeliminowany szum po wysprzęgleniu - co to może być w takim razie? (łożysko na dyferencjale skrzyni biegów?) wydaje się być cichszy ten szum jednak dalej jest z czego nie jestem zadowolony.
* Metaliczny stukot, klepanie jakby blaszki o blaszkę podczas przyspieszania przy około 2100 obrotów - było i nie zostało wyeliminowane...
Denerwuje mnie to - trochę kasy pochłonęła robocizna, a auto nie chodzi tak jak powinno.
duuude napisał/a: | ja mam u siebie z eclipsa, na dniach zrobie zdjecia mojej cari i ja tu pokaze |
A tez masz już po lifcie cari?
volve - 11-01-2014, 20:12
Man-Of-Steel napisał/a: | * Nie został wyeliminowany szum po wysprzęgleniu - co to może być w takim razie? (łożysko na dyferencjale skrzyni biegów?) wydaje się być cichszy ten szum jednak dalej jest z czego nie jestem zadowolony. |
Czyli rozumiem, że w przypadku, gdy nie masz wciśniętego sprzęgła, słyszysz szum ze skrzyni ? Natomiast w momencie gdy wciskasz sprzęgło, szum ustaje ?
Jeśli tak, to najprawdopodobniej łożyska na wałku sprzęgłowym. W takim przypadku trzeba rozbierać skrzynię i wymienić łożyska, zrobią Ci to tylko wyspecjalizowane zakłady i tanie to nie jest.
Man-Of-Steel - 13-01-2014, 14:14
no to masakra, a ciekawi mnie jeszcze to dzwonienie... A pomoże wymiana skrzyni? W przypadku tego szumu, czy lepiej samo łożysko?
mkm - 13-01-2014, 14:30
Man-Of-Steel, ja bym na Twoim miejscu poszukał foteli z Carismy.
Ostatnio na "alle" była kompletna (z boczkami drzwi, maskownicami itp) skórzana tapicerka w bardzo ładnym stanie.
Man-Of-Steel - 13-01-2014, 16:49
mkm napisał/a: | Man-Of-Steel, ja bym na Twoim miejscu poszukał foteli z Carismy.
Ostatnio na "alle" była kompletna (z boczkami drzwi, maskownicami itp) skórzana tapicerka w bardzo ładnym stanie. |
Jak dojdą kolejne wydatki "mechaniczne" to co najwyżej naprawie obecne (nie są w tragicznym stanie)
plecho1 - 13-01-2014, 17:01
Niewiadomo jaką trafisz używaną skrzynię bo nowej przecież nie kupisz. Jest to znany problem w tych autach, jeśli wszystko inne działa poprawnie, to ja bym naprawiał.
volve - 13-01-2014, 21:16
plecho1 napisał/a: | Niewiadomo jaką trafisz używaną skrzynię bo nowej przecież nie kupisz. Jest to znany problem w tych autach, jeśli wszystko inne działa poprawnie, to ja bym naprawiał. |
Logika podpowiada, aby naprawiać. Ja jednak kupiłem używkę z paru względów:
1. Nie mogłem znaleźć w mojej okolicy zakładu naprawiąjącego skrzynie, który byłby polecany przez jakiegoś znajomego.
2. Wiązało się to z ewentualną wysyłką skrzyni. W takim przypadku bym musiał najprawdopodobniej zostawić auto na dłużej u kolegi w warsztacie, doszłyby koszty wysyłki itp.
Popatrz ewentualnie, czasem na allegro wystawiają firmy regenerowane skrzynie - Ty im oddajesz swoją, a oni wysyłają Ci zregenerowaną oczywście za odpowiednią opłatą.
mkm - 14-01-2014, 16:04
Po pierwsze spradzić co poleciało w skrzyni.
Jak drobiazg to naprawiać, jak coś poważnego, a masz specjalistę od skrzyń to naprawiac, a jak potrzebujesz szybko to kupić używaną najlepiej jeszcze nie wymontowaną z auta, żeby sobie ją posprawdzać
Przelicz co Ci się najkorzystniej kalkuluje
Man-Of-Steel - 14-01-2014, 19:51
Tylko, że właśnie włożyłem troszkę kasy w auto i nie mam na to w tej chwili funduszy, skrzynia była rozbierana ostatnio podczas wymiany sprzęgła, ale chyba pod kątem usterek sprawdzana nie była.
Będę jeździł póki co i szukał kasy
volve - 14-01-2014, 20:03
Man-Of-Steel napisał/a: | skrzynia była rozbierana ostatnio podczas wymiany sprzęgła |
W jakim celu była rozbierana ?
Man-Of-Steel napisał/a: | Będę jeździł póki co i szukał kasy |
Możesz spokojnie póki co jeździć, jak zgromadzisz fundusze, to albo naprawisz albo wymienisz i będzie git
Man-Of-Steel - 15-01-2014, 22:46
Może mechanik mówiąc rozbierana miał na myśli wyciągana...
Nie zostaje mi nic innego jak jeździć i czekać na lepsze dni
Te łożyska są dostępne tylko w serwisie oryginalne?
pyza - 16-01-2014, 19:24
a moze by tak sprawdzic poziom oleju w skrzyni to nic raczej nie kosztuje
|
|
|