Outlander II GEN Techniczne - Wzrosło spalanie
robnn - 15-01-2014, 19:35 Temat postu: Wzrosło spalanie Wymieniałem ostatnio pierścień uszczelniający wału korbowego i przy okazji olej silnikowy. Komputer wskazuje teraz większe o 1-1,5 litra spalanie niż zwykle. Silnik 2.2. Czytałem różne fora, gdzie występował ten problem i podobno po przejechaniu 1000 km wszystko wracało do normy. Zobaczymy...A tak w ogóle, to ile wam palą autka z tym silnikiem? Ja mam wrażenie, że moje trochę za dużo, kiedyś 8,5-10,5, a teraz 10-12. Jeszcze jedno - czy inspekcję olejową można wyzerować wcześniej, bo mi zostało jeszcze 2 miesiące do komunikatu, a olej już wymieniłem.
borsak1 - 16-01-2014, 08:17
możesz zerować inspekcje
mitsu00 - 16-01-2014, 08:30 Temat postu: Re: Wzrosło spalanie
robnn napisał/a: | Wymieniałem ostatnio pierścień uszczelniający wału korbowego i przy okazji olej silnikowy. Komputer wskazuje teraz większe o 1-1,5 litra spalanie niż zwykle. Silnik 2.2. Czytałem różne fora, gdzie występował ten problem i podobno po przejechaniu 1000 km wszystko wracało do normy. Zobaczymy...A tak w ogóle, to ile wam palą autka z tym silnikiem? Ja mam wrażenie, że moje trochę za dużo, kiedyś 8,5-10,5, a teraz 10-12. Jeszcze jedno - czy inspekcję olejową można wyzerować wcześniej, bo mi zostało jeszcze 2 miesiące do komunikatu, a olej już wymieniłem. | Inspekcji nie wyzerujesz sam prawidlowo, tak zeby znowu pokazalo 12 mies i 20kkm.. Moze to zrobic tylko interfejs MUT III w ASO.
rezon - 16-01-2014, 12:36
robnn napisał/a: | tak w ogóle, to ile wam palą autka z tym silnikiem? | zobacz sobie na motostat.pl, spritmonitor.de . Jak zapytasz niektórych użytkowników to "Panie 5l w mieście"
paweldm - 17-01-2014, 21:34
Inspekcję można wykasować samemu. W instrukcji jest podana procedura.
DJ Fazi - 17-01-2014, 21:52
Po wyłączeniu silnika należy klinąć przyciskiem kalkulatora pokładowego by przejść na ową inspekcję, przytrzymać przycisk. Wyskoczy pytanie "CLEAR" i kliknąć w celu potwierdzenia.
Po tym pojawia się wcześniejsze ustawienie u mnie 12 mieś./15kkm.
robnn - 18-01-2014, 17:22
Ok, ale czy mogę inspekcję wykasować wcześniej, komunikat się jeszcze nie pojawił. Po wciśnięciu przycisku nie pojawia się clear.
mitsu00 - 18-01-2014, 17:37
DJ Fazi i paweldm>>>>> Bez urazy, ale troche w tym temacie grzebalem i troche czasu tej kwestii poswiecilem, jako ze sam tez to chcialem robic. Kwestie samodzielnego wejscia w tryb serwisowy inspekcji znam na pamiec.... B duzo bylo na tym i innych forach na ten temat pisane, wiec wiem co pisze. Po raz kolejny: samemu nie skasuje sie poprawnie inspekcji zeby pokazywala 12 mies i 15/20kkm do nastepnego przegladu. To co mozna zrobic samemu to ustawic nastepne 12 mies ale ilosc km do nastepnego przegladu bedzie z kosmosu.
Opisana wyzej kwestia dotyczy aut z MY 2008 i wzwyz.
[ Dodano: 18-01-2014, 17:41 ]
robnn napisał/a: | Ok, ale czy mogę inspekcję wykasować wcześniej, komunikat się jeszcze nie pojawił. Po wciśnięciu przycisku nie pojawia się clear. |
Widze ze masz model z silnikiem 2.2: kasowac sobie mozesz kiedy chcesz, ale samemu poprawnie tego nie zrobisz, tylko w ASO albo pirackim interfejsem do Citroena lub Peugota. Sam taki nabylem z HK za 200zl jak jeszcze mialem swojego OII 2.2 i robilem z nim co dusza zapragnie i wszystko to co mozna w ASO zrobic, tzn pelna diagnostyka, zczytywanie i kasowanie bledow, programowanie dodatkowych funkcji, kasowanie inspekcji etc
dawcio - 21-01-2014, 21:12
robnn napisał/a: | Ok, ale czy mogę inspekcję wykasować wcześniej, komunikat się jeszcze nie pojawił. Po wciśnięciu przycisku nie pojawia się clear. |
ja przez przypadek skasowałem inspekcje po wciśnięciu wyzerowała się tzn wróciła do ustawień serwisowych w moim przypadku 15tys km/12mies
DJ Fazi - 22-01-2014, 19:54
mitsu00 napisał/a: | DJ Fazi i paweldm>>>>> Bez urazy, ale troche w tym temacie grzebalem i troche czasu tej kwestii poswiecilem, jako ze sam tez to chcialem robic. Kwestie samodzielnego wejscia w tryb serwisowy inspekcji znam na pamiec.... B duzo bylo na tym i innych forach na ten temat pisane, wiec wiem co pisze. Po raz kolejny: samemu nie skasuje sie poprawnie inspekcji zeby pokazywala 12 mies i 15/20kkm do nastepnego przegladu. To co mozna zrobic samemu to ustawic nastepne 12 mies ale ilosc km do nastepnego przegladu bedzie z kosmosu.
Opisana wyzej kwestia dotyczy aut z MY 2008 i wzwyz.
[ Dodano: 18-01-2014, 17:41 ]
robnn napisał/a: | Ok, ale czy mogę inspekcję wykasować wcześniej, komunikat się jeszcze nie pojawił. Po wciśnięciu przycisku nie pojawia się clear. |
Widze ze masz model z silnikiem 2.2: kasowac sobie mozesz kiedy chcesz, ale samemu poprawnie tego nie zrobisz, tylko w ASO albo pirackim interfejsem do Citroena lub Peugota. Sam taki nabylem z HK za 200zl jak jeszcze mialem swojego OII 2.2 i robilem z nim co dusza zapragnie i wszystko to co mozna w ASO zrobic, tzn pelna diagnostyka, zczytywanie i kasowanie bledow, programowanie dodatkowych funkcji, kasowanie inspekcji etc |
Ja też po lekturze tego forum stwierdziłem że to jest imposible, ale poczytałem na angielskim forum.
Przy wyłączonym kluczyku, niezapiętych pasach i nie zaciągniętym ręcznym kliknąć przyciskiem kalkulatora pokładowego na zadany przebieg do przeglądu. Wyskoczy pytanie CLEAR i wtedy potwierdzić i sprawa załatwiona.
Zrobiłem tak u siebie, bo nie będę dawał ASO łatwo zarobić 150 zł za takie coś.
I jak to zrobiłem to sam w to nie uwierzyłem.
Mitsu00 jestem z Trójmiasta, wiem że kursujesz przez Bałtyk. Jak masz ochotę to mogę Ci to pokazać i możemy nawet podjechać do ASO (tam mnie znają z nazwiska już po gębie) i potwierdzą Ci że trzeciego przeglądu mimo iż minął termin jeszcze nie zrobiłem i że nie kasowali mi tego licznika.
Od listopada mi to brzęczało, aż Żona moja najdroższa mówi: "Weź to brzdąkanie wyłącz, bo mnie to denerwuje za każdym razem.
mitsu00 - 22-01-2014, 20:17
DJ Fazi napisał/a: | Ja też po lekturze tego forum stwierdziłem że to jest imposible, ale poczytałem na angielskim forum.
Przy wyłączonym kluczyku, niezapiętych pasach i nie zaciągniętym ręcznym kliknąć przyciskiem kalkulatora pokładowego na zadany przebieg do przeglądu. Wyskoczy pytanie CLEAR i wtedy potwierdzić i sprawa załatwiona.
Zrobiłem tak u siebie, bo nie będę dawał ASO łatwo zarobić 150 zł za takie coś.
I jak to zrobiłem to sam w to nie uwierzyłem.
Mitsu00 jestem z Trójmiasta, wiem że kursujesz przez Bałtyk. Jak masz ochotę to mogę Ci to pokazać i możemy nawet podjechać do ASO (tam mnie znają z nazwiska już po gębie) i potwierdzą Ci że trzeciego przeglądu mimo iż minął termin jeszcze nie zrobiłem i że nie kasowali mi tego licznika.
Od listopada mi to brzęczało, aż Żona moja najdroższa mówi: "Weź to brzdąkanie wyłącz, bo mnie to denerwuje za każdym razem. |
Ciekawe rzeczy...... Nie wiedzialem o tym. Ale co do tego brzdakania to tylko przy zapalaniu to sie pojawia czy brzeczalo ci nonstop w trakcie jazdy? Normalne jest ze komp odlicza ci ilosc km na minus jesli przekroczysz limit do serwisu. Do czasu skasowania oczywiscie. Jesli sie chce to wogole mozna przypominajke serwisowa wylaczyc. Wtedy po wlaczeniu zaplonu pojawi sie chyba Service OFF i tyle.
ozon80 - 29-01-2014, 17:43 Temat postu: Re: Wzrosło spalanie
robnn napisał/a: | Wymieniałem ostatnio pierścień uszczelniający wału korbowego i przy okazji olej silnikowy. Komputer wskazuje teraz większe o 1-1,5 litra spalanie niż zwykle. Silnik 2.2. Czytałem różne fora, gdzie występował ten problem i podobno po przejechaniu 1000 km wszystko wracało do normy. Zobaczymy...A tak w ogóle, to ile wam palą autka z tym silnikiem? Ja mam wrażenie, że moje trochę za dużo, kiedyś 8,5-10,5, a teraz 10-12. Jeszcze jedno - czy inspekcję olejową można wyzerować wcześniej, bo mi zostało jeszcze 2 miesiące do komunikatu, a olej już wymieniłem. |
Kolego rozjaśnij mi proszę o co chodzi ze zwiększonym spalaniem po wymianie oleju co to wraca do normy po przejechaniu 1000 km.
W sobotę miałem wymianę oleju w swoim C-Crosser i do dziś przeleciałem ca. 800 km - u mnie też spalanie wzrosło o jakieś 1,5L / 100 km. Chyba to zbieg okoliczności bo nie słyszałem jeszcze aby jedno z drugim miało coś wspólnego. Oprócz oleju wymieniałem jeszcze świeczki żarowe i płyn chłodniczy - może to miało jakiś wpływ ???
robnn - 30-01-2014, 21:15
Nie wiem jak to wyjaśnić. Czytałem o tym na forach innych samochodów. Mi powoli wraca do normy, chociaż dużo kilometrów nie zrobiłem.
[ Dodano: 11-02-2014, 17:12 ]
Zdiagnozowałem wzrost zużycia paliwa: zacisk hamulcowy nie odbijał :
Puzonik83 - 07-04-2014, 22:43
Jest taka sytuacja: do niedawna mój OII palił średnio 7-7,5l tak przeciętnie i w zasadzie nie widziałem różnicy między zimówkami a letnimi oponami. Zrobiłem niedawno chiptuning i zaczął palić mniej 6,5-7l, najczęściej wynik był poniżej 7l po tuningu. Tydzień temu zmieniłem opony na letnie te co miałem ale przy okazji wymieniłem hamulce z przodu (zimmermann dziurkowane i klocki EBC green), ładnie złożyłem, przesmarowałem, niby działa, ale spalanie wzrosło do dawnego poziomu albo może i z setke albo dwie więcej. Czy może te hamulce trzymają?? Felgi delikatnie są ciepłe ale tylko trochę, niewiele więcej niż tylne, jak go podniosłem i kręciłem kołem z przodu to jest delikatne szurnięcie albe bardzo słabe. Tłoczki w zacisku dosyć ciężko było wcisnąć. A może opony muszą się ułożyć, bo zamienione są stronami.
borsak1 - 08-04-2014, 08:44
Puzonik83, jeśli miałem zimówki na 16-kach a letnie na 18-kach to masz odpowiedź. Wskaźnik przeliczenia opon wskaźnikiem a realia są inne też na 16-kach palił mi około litry mniej według kompa.
|
|
|