Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wzrosło spalanie
Autor Wiadomość
robnn 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 28
Skąd: Bolec
Wysłany: 15-01-2014, 19:35   Wzrosło spalanie

Wymieniałem ostatnio pierścień uszczelniający wału korbowego i przy okazji olej silnikowy. Komputer wskazuje teraz większe o 1-1,5 litra spalanie niż zwykle. Silnik 2.2. Czytałem różne fora, gdzie występował ten problem i podobno po przejechaniu 1000 km wszystko wracało do normy. Zobaczymy...A tak w ogóle, to ile wam palą autka z tym silnikiem? Ja mam wrażenie, że moje trochę za dużo, kiedyś 8,5-10,5, a teraz 10-12. Jeszcze jedno - czy inspekcję olejową można wyzerować wcześniej, bo mi zostało jeszcze 2 miesiące do komunikatu, a olej już wymieniłem.
 
 
borsak1 
Forumowicz
2.2D MiVEC Intense+

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 542
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 16-01-2014, 08:17   

możesz zerować inspekcje
_________________
szerokości wszystkim i sobie :)
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 16-01-2014, 08:30   Re: Wzrosło spalanie

robnn napisał/a:
Wymieniałem ostatnio pierścień uszczelniający wału korbowego i przy okazji olej silnikowy. Komputer wskazuje teraz większe o 1-1,5 litra spalanie niż zwykle. Silnik 2.2. Czytałem różne fora, gdzie występował ten problem i podobno po przejechaniu 1000 km wszystko wracało do normy. Zobaczymy...A tak w ogóle, to ile wam palą autka z tym silnikiem? Ja mam wrażenie, że moje trochę za dużo, kiedyś 8,5-10,5, a teraz 10-12. Jeszcze jedno - czy inspekcję olejową można wyzerować wcześniej, bo mi zostało jeszcze 2 miesiące do komunikatu, a olej już wymieniłem.
Inspekcji nie wyzerujesz sam prawidlowo, tak zeby znowu pokazalo 12 mies i 20kkm.. Moze to zrobic tylko interfejs MUT III w ASO.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 16-01-2014, 12:36   

robnn napisał/a:
tak w ogóle, to ile wam palą autka z tym silnikiem?
zobacz sobie na motostat.pl, spritmonitor.de . Jak zapytasz niektórych użytkowników to "Panie 5l w mieście" ;)
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
paweldm 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 325
Skąd: GST
Wysłany: 17-01-2014, 21:34   

Inspekcję można wykasować samemu. W instrukcji jest podana procedura.
 
 
DJ Fazi 
Mitsumaniak
Fan bulwarówek


Auto: był Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 439
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 17-01-2014, 21:52   

Po wyłączeniu silnika należy klinąć przyciskiem kalkulatora pokładowego by przejść na ową inspekcję, przytrzymać przycisk. Wyskoczy pytanie "CLEAR" i kliknąć w celu potwierdzenia.
Po tym pojawia się wcześniejsze ustawienie u mnie 12 mieś./15kkm.
_________________
glonojad rulezz
 
 
 
robnn 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 28
Skąd: Bolec
Wysłany: 18-01-2014, 17:22   

Ok, ale czy mogę inspekcję wykasować wcześniej, komunikat się jeszcze nie pojawił. Po wciśnięciu przycisku nie pojawia się clear.
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 18-01-2014, 17:37   

DJ Fazi i paweldm>>>>> Bez urazy, ale troche w tym temacie grzebalem i troche czasu tej kwestii poswiecilem, jako ze sam tez to chcialem robic. Kwestie samodzielnego wejscia w tryb serwisowy inspekcji znam na pamiec.... B duzo bylo na tym i innych forach na ten temat pisane, wiec wiem co pisze. Po raz kolejny: samemu nie skasuje sie poprawnie inspekcji zeby pokazywala 12 mies i 15/20kkm do nastepnego przegladu. To co mozna zrobic samemu to ustawic nastepne 12 mies ale ilosc km do nastepnego przegladu bedzie z kosmosu.

Opisana wyzej kwestia dotyczy aut z MY 2008 i wzwyz.

[ Dodano: 18-01-2014, 17:41 ]
robnn napisał/a:
Ok, ale czy mogę inspekcję wykasować wcześniej, komunikat się jeszcze nie pojawił. Po wciśnięciu przycisku nie pojawia się clear.

Widze ze masz model z silnikiem 2.2: kasowac sobie mozesz kiedy chcesz, ale samemu poprawnie tego nie zrobisz, tylko w ASO albo pirackim interfejsem do Citroena lub Peugota. Sam taki nabylem z HK za 200zl jak jeszcze mialem swojego OII 2.2 i robilem z nim co dusza zapragnie i wszystko to co mozna w ASO zrobic, tzn pelna diagnostyka, zczytywanie i kasowanie bledow, programowanie dodatkowych funkcji, kasowanie inspekcji etc :D
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
dawcio 
Forumowicz

Auto: outlander 2.0 DID 2007r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2013
Posty: 46
Skąd: o/kraków
Wysłany: 21-01-2014, 21:12   

robnn napisał/a:
Ok, ale czy mogę inspekcję wykasować wcześniej, komunikat się jeszcze nie pojawił. Po wciśnięciu przycisku nie pojawia się clear.


ja przez przypadek skasowałem inspekcje po wciśnięciu wyzerowała się tzn wróciła do ustawień serwisowych w moim przypadku 15tys km/12mies
 
 
DJ Fazi 
Mitsumaniak
Fan bulwarówek


Auto: był Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 439
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22-01-2014, 19:54   

mitsu00 napisał/a:
DJ Fazi i paweldm>>>>> Bez urazy, ale troche w tym temacie grzebalem i troche czasu tej kwestii poswiecilem, jako ze sam tez to chcialem robic. Kwestie samodzielnego wejscia w tryb serwisowy inspekcji znam na pamiec.... B duzo bylo na tym i innych forach na ten temat pisane, wiec wiem co pisze. Po raz kolejny: samemu nie skasuje sie poprawnie inspekcji zeby pokazywala 12 mies i 15/20kkm do nastepnego przegladu. To co mozna zrobic samemu to ustawic nastepne 12 mies ale ilosc km do nastepnego przegladu bedzie z kosmosu.

Opisana wyzej kwestia dotyczy aut z MY 2008 i wzwyz.

[ Dodano: 18-01-2014, 17:41 ]
robnn napisał/a:
Ok, ale czy mogę inspekcję wykasować wcześniej, komunikat się jeszcze nie pojawił. Po wciśnięciu przycisku nie pojawia się clear.

Widze ze masz model z silnikiem 2.2: kasowac sobie mozesz kiedy chcesz, ale samemu poprawnie tego nie zrobisz, tylko w ASO albo pirackim interfejsem do Citroena lub Peugota. Sam taki nabylem z HK za 200zl jak jeszcze mialem swojego OII 2.2 i robilem z nim co dusza zapragnie i wszystko to co mozna w ASO zrobic, tzn pelna diagnostyka, zczytywanie i kasowanie bledow, programowanie dodatkowych funkcji, kasowanie inspekcji etc :D


Ja też po lekturze tego forum stwierdziłem że to jest imposible, ale poczytałem na angielskim forum.
Przy wyłączonym kluczyku, niezapiętych pasach i nie zaciągniętym ręcznym kliknąć przyciskiem kalkulatora pokładowego na zadany przebieg do przeglądu. Wyskoczy pytanie CLEAR i wtedy potwierdzić i sprawa załatwiona.
Zrobiłem tak u siebie, bo nie będę dawał ASO łatwo zarobić 150 zł za takie coś.
I jak to zrobiłem to sam w to nie uwierzyłem.
Mitsu00 jestem z Trójmiasta, wiem że kursujesz przez Bałtyk. Jak masz ochotę to mogę Ci to pokazać i możemy nawet podjechać do ASO (tam mnie znają z nazwiska już po gębie) i potwierdzą Ci że trzeciego przeglądu mimo iż minął termin jeszcze nie zrobiłem i że nie kasowali mi tego licznika.
Od listopada mi to brzęczało, aż Żona moja najdroższa mówi: "Weź to brzdąkanie wyłącz, bo mnie to denerwuje za każdym razem.
_________________
glonojad rulezz
 
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 22-01-2014, 20:17   

DJ Fazi napisał/a:
Ja też po lekturze tego forum stwierdziłem że to jest imposible, ale poczytałem na angielskim forum.
Przy wyłączonym kluczyku, niezapiętych pasach i nie zaciągniętym ręcznym kliknąć przyciskiem kalkulatora pokładowego na zadany przebieg do przeglądu. Wyskoczy pytanie CLEAR i wtedy potwierdzić i sprawa załatwiona.
Zrobiłem tak u siebie, bo nie będę dawał ASO łatwo zarobić 150 zł za takie coś.
I jak to zrobiłem to sam w to nie uwierzyłem.
Mitsu00 jestem z Trójmiasta, wiem że kursujesz przez Bałtyk. Jak masz ochotę to mogę Ci to pokazać i możemy nawet podjechać do ASO (tam mnie znają z nazwiska już po gębie) i potwierdzą Ci że trzeciego przeglądu mimo iż minął termin jeszcze nie zrobiłem i że nie kasowali mi tego licznika.
Od listopada mi to brzęczało, aż Żona moja najdroższa mówi: "Weź to brzdąkanie wyłącz, bo mnie to denerwuje za każdym razem.


Ciekawe rzeczy...... :D Nie wiedzialem o tym. Ale co do tego brzdakania to tylko przy zapalaniu to sie pojawia czy brzeczalo ci nonstop w trakcie jazdy? Normalne jest ze komp odlicza ci ilosc km na minus jesli przekroczysz limit do serwisu. Do czasu skasowania oczywiscie. Jesli sie chce to wogole mozna przypominajke serwisowa wylaczyc. Wtedy po wlaczeniu zaplonu pojawi sie chyba Service OFF i tyle.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
ozon80 
Nowy Forumowicz

Auto: Citroen C-Crosser 2.2 Hdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 22
Skąd: Kaźmierz
Wysłany: 29-01-2014, 17:43   Re: Wzrosło spalanie

robnn napisał/a:
Wymieniałem ostatnio pierścień uszczelniający wału korbowego i przy okazji olej silnikowy. Komputer wskazuje teraz większe o 1-1,5 litra spalanie niż zwykle. Silnik 2.2. Czytałem różne fora, gdzie występował ten problem i podobno po przejechaniu 1000 km wszystko wracało do normy. Zobaczymy...A tak w ogóle, to ile wam palą autka z tym silnikiem? Ja mam wrażenie, że moje trochę za dużo, kiedyś 8,5-10,5, a teraz 10-12. Jeszcze jedno - czy inspekcję olejową można wyzerować wcześniej, bo mi zostało jeszcze 2 miesiące do komunikatu, a olej już wymieniłem.

Kolego rozjaśnij mi proszę o co chodzi ze zwiększonym spalaniem po wymianie oleju co to wraca do normy po przejechaniu 1000 km.
W sobotę miałem wymianę oleju w swoim C-Crosser i do dziś przeleciałem ca. 800 km - u mnie też spalanie wzrosło o jakieś 1,5L / 100 km. Chyba to zbieg okoliczności bo nie słyszałem jeszcze aby jedno z drugim miało coś wspólnego. Oprócz oleju wymieniałem jeszcze świeczki żarowe i płyn chłodniczy - może to miało jakiś wpływ ???
 
 
robnn 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 28
Skąd: Bolec
Wysłany: 30-01-2014, 21:15   

Nie wiem jak to wyjaśnić. Czytałem o tym na forach innych samochodów. Mi powoli wraca do normy, chociaż dużo kilometrów nie zrobiłem.

[ Dodano: 11-02-2014, 17:12 ]
Zdiagnozowałem wzrost zużycia paliwa: zacisk hamulcowy nie odbijał : :D
 
 
Puzonik83 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0DID Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 78
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 07-04-2014, 22:43   

Jest taka sytuacja: do niedawna mój OII palił średnio 7-7,5l tak przeciętnie i w zasadzie nie widziałem różnicy między zimówkami a letnimi oponami. Zrobiłem niedawno chiptuning i zaczął palić mniej 6,5-7l, najczęściej wynik był poniżej 7l po tuningu. Tydzień temu zmieniłem opony na letnie te co miałem ale przy okazji wymieniłem hamulce z przodu (zimmermann dziurkowane i klocki EBC green), ładnie złożyłem, przesmarowałem, niby działa, ale spalanie wzrosło do dawnego poziomu albo może i z setke albo dwie więcej. Czy może te hamulce trzymają?? Felgi delikatnie są ciepłe ale tylko trochę, niewiele więcej niż tylne, jak go podniosłem i kręciłem kołem z przodu to jest delikatne szurnięcie albe bardzo słabe. Tłoczki w zacisku dosyć ciężko było wcisnąć. A może opony muszą się ułożyć, bo zamienione są stronami.
 
 
borsak1 
Forumowicz
2.2D MiVEC Intense+

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 542
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 08-04-2014, 08:44   

Puzonik83, jeśli miałem zimówki na 16-kach a letnie na 18-kach to masz odpowiedź. Wskaźnik przeliczenia opon wskaźnikiem a realia są inne też na 16-kach palił mi około litry mniej według kompa.
_________________
szerokości wszystkim i sobie :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.